Bästa fallout spelet?

Permalänk
Medlem

Bästa fallout spelet?

hej

nu undrar jag som topicen lyder, vilket är det bästa fallout spelet?

//BesteN

Permalänk

Re: Bästa fallout spelet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
hej

nu undrar jag som topicen lyder, vilket är det bästa fallout spelet?

//BesteN

fallout 1 är kort men riktigt bra
fallout 2 är långt men enligt vissa bättre
fallout tactics är en taktik spel och liknar inte serien
fallout brotherhood of steel liknar baldursgate serien till ps2 och har inte fått så bra betyg.

men jag skulle nog säga fallout 1 det är något speciellt med det spelet.

Permalänk
Medlem

De är nog rätt olika beroende på vem du frågar

Både 1 & 2 är mycket bra spel

Tactics är nästan bara action så de skiljer sig rejält från dom andra. Men de är även de ett bra lir.

http://www.nma-fallout.com/ <-- kul sida om man är fallout fan.

Permalänk
Medlem

Fallout 2 är det bästa, efter det kommer första och sist men inte minst tactics.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

1: Fallout 2
2: Fallout Tactics
3: Fallout

Tycker jag iaf.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

För en person som aldrig spelat serien förut är det första spelet onekligen bäst. Det spelet har bättre story och mer intressant värld än tvåan. Världen är mycket mer förfallen.

Tvåan är dubbelt så stort som ettan på alla plan och riktigt kul det med. Det har mer hållbarhet och replayvalue eftersom spelet har mycket mer quests och städer. Men jag tycker fortfarande spelet saknar något "extra".

Tactics är ganska trist, tycker jag själv. Kommentarer är överflödiga, eftersom det inte är ett RPG spel.

Permalänk
Medlem

så det är alltså bäst att börja med 1:an för mig som aldrig lirat nått av fallout spelen?

Permalänk
Medlem

Ja. Om du spelar genom ettan får du nog roligare med tvåan sen, garanterat.

Permalänk
Medlem

okai okai låter bra, då får det bli att börja med 1:an, men hur är det med grafiken och sånt, jag menar det är ju ett ganska gammalt spel så kan man köra högre upplösning än typ 640x480, blir inte lika skarp bild på min skärm som när man kör på 1280x1024. och hur kompatibelt är det med windows XP?

Permalänk

fallout 2
"me help watch muu muu"

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2 på delat första plats, sen tactics och BHS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
och hur kompatibelt är det med windows XP?

jag har kört igenom både ettan och tvåan på XP så det ska väl inte vara några problem för dig heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
jag har kört igenom både ettan och tvåan på XP så det ska väl inte vara några problem för dig heller

Oh toppen _:)

Permalänk
Medlem

Har tvåan på min top5 lista, dock aldrig spelat ettan så kan inte säga mycket om det.
Tactics tyckte jag inte var värdigt Fallout titeln ens, småkul första dagarna men fortfarande inte ett fallout spel.