Ny mobil (Lite speciella onskemal, hjalp!)

Permalänk
Medlem

Ny mobil (Lite speciella onskemal, hjalp!)

Hej

Ar less pa min K700i. Varfor? Jo, den ar tjock, klumpig och inehaller massa skrap som jag inte behover. Mediaspelare? Radio? Kamera? Webblasare? Skrap i mitt tycke!

Jag vill ha en liten, tunn smidig telefon med 3 funktioner: Ringa, telefonbok, SMS. SNYGG ska den vara, gedigen... garna i aluminium eller ngt sadant schysst. Struntar iaf det ar fargdisplay etc...

Det enda jag kan komma att tanka pa ar RAZR, men jag gillar inte motorolas menyer etc... har bara testat lite, men deras telefonbok var inte alls trevlig... Alskar GUI pa min k700i, hade helst kopt en SE igen.

Forslag? Allt som inte har kamera far ett stort plus.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

en Nokia 1600 kanske. Den ser ok ut och har INGA onödiga funktioner. Kostar runt 700:-

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

j210i har det du vill ha sms och ringa...

Annars så finns ju nokia 3310

Visa signatur
Permalänk
Medlem

8850 eller 8890 har en 8890 som jag inte använder pga att jag har 3g abbonemang och de enda jag kan säga om den mobilen är att den är perfekt och att man inte kan tröttna på den

Visa signatur

Packardebell IXTREME 8340 | AMD Athlon64 3500+ | NEC DVD-RW 3530 | 2x512MB ddr400 pc3200 | Seagate 250GB SATA | Geforce 6800le 256MB PCIe | Sound Blaster Audigy SE | Razer Diamondback | altec lansing 251 | hp pavilion mx70

Permalänk
Medlem

VK-Mobile VK2020... Har aldrig sett en så slimmad/trevlig liten telefon.

Klockren om man godtar att menyerna/ordlistan för SMS är på engelska.

finns på pixmania...

Permalänk
Medlem

kanske en benq siemens s68

tycker den stämmer mkt bra på din beskrivning plus att den fick bra rescension i m3

Permalänk
Medlem

Nokian var tokful, SE'n sag ut att vara lika klumpig som min nuvarande, VK verkade ratt intressant, vill inte ha 3G telefon..

Siemensen daremot... verkar perfekt faktiskt Billig ocksa! Ska forsoka ta mig en titt i butik snarast! Ser ut att ga ner i jeansfickor etc fint...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Nokian var tokful, SE'n sag ut att vara lika klumpig som min nuvarande, VK verkade ratt intressant, vill inte ha 3G telefon..

Siemensen daremot... verkar perfekt faktiskt Billig ocksa! Ska forsoka ta mig en titt i butik snarast! Ser ut att ga ner i jeansfickor etc fint...

En benq-siemens s68 köpte min far för ett tag sen. Ganska fin lur med aluframsida, dock är baksidan av plast. Enkla menyer, snabb i mjukvaran.

Den är väldig tunn och smidig, glider lätt ner i jeansen.

Permalänk
Medlem

tänk också på vad du har haft innan.
nu är du väl van vid ericssons smssättning t.ex.

det kanske är bara jag men jag har bara haft nokia i hela mitt liv för jag klarar inte av att vänja mig vid massa annorlunda saker...

Permalänk
Medlem

Om du gillar SE´s menyer och vill ha en slim telefon så kolla på k610i. Den har kanske lite "onödiga" finesser men i övrigt så borde den vara perfekt.

Permalänk
Avstängd

ska han ha en liten ericsson så är det väll j210i den är faktiskt riktigt liten om man jämnför med k610an eller k700an

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
ska han ha en liten ericsson så är det väll j210i den är faktiskt riktigt liten om man jämnför med k610an eller k700an

den är väl dock ej 3g?

Visa signatur

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt mycket innne på Samsung nu, tunna modeller, inte så bra batteritid men fullt tillräckligt.
Letar själv mer efter slide-telefoner.

Tunnare än så har får du nog inte
http://www.gsmarena.com/samsung_x820-1556.php
Svårt att matcha s68 i pris bara enda prisangivelsen på kelkoo var http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?&product... vet inget om butiken dock....

lite tjockare men fortfarande under s68 http://www.gsmarena.com/samsung_z150-1444.php priser: http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/645695/prices

Svårt att hitta mobiler utan kamera och krafs idag... tyvärr!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

X820 verkade ju helt underbar! Snappet intressantare an Siemens, men ett problem bara... detta fick mig att salja min forra Samsung enbart: Det gar inte ha vibb och ljud samtidigt. Du maste valja, antingen forst ljud och sen vibb, bara vibb eller bara ljud. Det ar helt otroligt korkat och vardelost!

Batteritiden var i minsta laget... blir nog tvungen att ladda varje kvall med endast 2h 30min taltid.

Hur ar det med det pa siemens? Den var dessutom i runda slangar nere i halva priset... MP3 ringsignaler ar dock en funktion jag kan tycka ar lite kul att ha, det hade samsung men inte Siemens.

Har gett J210i en koll och den verkar ju inte alls vara nage mindre just an min K700i ? http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-j210-en.shtm...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
X820 verkade ju helt underbar! Snappet intressantare an Siemens, men ett problem bara... detta fick mig att salja min forra Samsung enbart: Det gar inte ha vibb och ljud samtidigt. Du maste valja, antingen forst ljud och sen vibb, bara vibb eller bara ljud. Det ar helt otroligt korkat och vardelost!

Batteritiden var i minsta laget... blir nog tvungen att ladda varje kvall med endast 2h 30min taltid.

Hur ar det med det pa siemens? Den var dessutom i runda slangar nere i halva priset... MP3 ringsignaler ar dock en funktion jag kan tycka ar lite kul att ha, det hade samsung men inte Siemens.

Har gett J210i en koll och den verkar ju inte alls vara nage mindre just an min K700i ? http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-j210-en.shtm...

Finnns inte så många telefoner som är mindre än K700i.

Antingen så är dem tunnare men så är dem högre, eller så är dem kortare men tjockare...

Visa signatur