Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Fast frågan är vem vill ha comhem i storstäderna när stadsnäten byggs ut. 100/100 för 399kr i månaden =). Jag betalar 518 till upc för sketna 24/8 idag.

Du bestämmer ju själv om du vill ha 24/8 så varför klaga.

Problem folk har...

Permalänk
Medlem

Så här säger TPTEST 5 nu med ComHem:

2006-06-27 13:59:37 6.00 Mbit/s 2006-06-21 15:42:57 6.81 Mbit/s 2006-06-20 15:08:27 6.63 Mbit/s 2006-06-20 15:06:41 6.57 Mbit/s 2006-06-20 15:05:45 6.89 Mbit/s 2006-06-20 05:04:53 6.54 Mbit/s

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Ni klagar på 20/8, själv bor man ute i skogen och har 2.0/0.4.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Du bestämmer ju själv om du vill ha 24/8 så varför klaga.

Problem folk har...

Fast du kanske borde läsa mitt inlägg en gång till. Frågan är.. VEM vill ha comhem ifall man har möjlighet att koppla in sig direkt på stadsnäten. Fast ska comhem konkurrera med stadsnäten så måste de sänka sina priser till liknande nivåer. Utan bindningstid, utan inträdesavgift (modemet) så det blir svårt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Fast du kanske borde läsa mitt inlägg en gång till. Frågan är.. VEM vill ha comhem ifall man har möjlighet att koppla in sig direkt på stadsnäten. Fast ska comhem konkurrera med stadsnäten så måste de sänka sina priser till liknande nivåer. Utan bindningstid, utan inträdesavgift (modemet) så det blir svårt..

precis , comhem borde ändra slogan "comhem bredband dyrt och kasst" :-D,

kul när comhem skickar reklam om sitt snabba bredband till bbb "fiber" hushåll ..... syrran fick en sån reklam lapp ... typ jo man vill byta till dyrare och slöare bredband.

Permalänk

För att vara fiber är väl dessutom BBB ganska dyra?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Tillfälligt avbrott på Digital-tv, Bredband och Telefoni från Com Hem

Com Hem har slutit avtal med Banverket Telenät om ett nationellt stamnät med mycket hög överföringskapacitet - hela 10 Gigabit/s. Det nya avtalet förbättrar kvaliteten i Com Hems nät och ger oss större bandbredd än idag, med möjlighet att fortsätta vår starka tillväxt inom Bredband och Telefoni.
Samtliga tre tjänster från Com Hem, Digital-tv, Bredband och Telefoni kommer att använda den nya nätlösningen.

Installation och driftsättning av stamnätet kommer att ske nattetid för att minimera störningarna för dig som kund.

I ert område sker arbetet den 28/6 mellan kl. 02.00 - 06.00 vilket kommer att medföra avbrott på alla dina tjänster under denna tid.

Med vänliga hälsningar,
Com Hem AB
Kundservice

**********************

Fick detta idag, Göteborg. Blev det någon direkt skillnad på farten eller är det en uppgradering av nätet nu och sedan får vi vänta till i höst/vinter för att "smaka" på den ? Spelar iofs mest WoW och laddar inte ner så mycket, men kul att veta att det går iaf

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Så länge du begränsas av egen lina så kommer du inte märka skillnad, dock är det mycket bra att de bygger ut stamnätet - för att slippa flaskhalsar.

Sen tycker jag comhem fungerar mycket stabilt och bra, blev förvånad när jag fick information på sms från comhem att det skulle gå ner i morgon natt, sånthär hörde man aldrig från bbb som en kompis har (bodde hos honom ett tag), där var det däremot nere förjämna.

Min lina har fungerat perfekt i de månader ja haft den.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
För att vara fiber är väl dessutom BBB ganska dyra?

jo det är dom men jämnförelsen va inte andra fiber levernatörer, om man har comhem och bbb "fiber" i en lägenhet så står inte valet mellan 2 "fiber" leverantörer direkt.

Dessutom är 275kr lite billigare och bättre än comhems halvkassa lösning.

Permalänk

Får väl se vad som hänt till imorgon här i Götet då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
jo det är dom men jämnförelsen va inte andra fiber levernatörer, om man har comhem och bbb "fiber" i en lägenhet så står inte valet mellan 2 "fiber" leverantörer direkt.

Dessutom är 275kr lite billigare och bättre än comhems halvkassa lösning.

Förstod vad du menade.

Jag menade bara att om valet är lätt mellan BBB och Comhem så blir det inte direkt svårare om man dessutom bor i fastighet som är ansluten till stadsnätet. Statsnätet erbjuder trots allt ännu bättre alternativ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Jag menade bara att om valet är lätt mellan BBB och Comhem så blir det inte direkt svårare om man dessutom bor i fastighet som är ansluten till stadsnätet. Statsnätet erbjuder trots allt ännu bättre alternativ

jo stadsnäten är ett rejält hot eftersom "fiber" baserade nät är billigare och har högre kapacitet än kabeltv baserat. Det finns väl en anledning UPC anmält stokabs utbygge av stadsnätet i stockholm, eftersom detta såklart hotar deras lösning.

Permalänk
Medlem

Hur många är det som har fått sämre hastighet med comhem??

Jag har exakt samma hastighet nu som innan bytet.

Ca 9Mbit.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

" ert område sker arbetet den 28/6 mellan kl. 02.00 - 06.00"

fungerar fortfarande att surfa...de kanske skulle ta och sätta igång..

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

jag kan säga att 100/10 kan vi typ drömma om varför skulle dom maxa sin lina typ fullt ut på första dagen uppgraderingen sker inte en suck

säger som innan dom kopplar på sig med 24/8 som upc för att inte det ska vara lätt att inte behöva uppgradera bifintliga upc kunder,

1 fråga till alla 10000 tals modem som ska ut vem kommer stå för dom är docis 3.0 kommer ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Vadå maxxa? Maxhastigheterna är 200/100 med docsis 3 så 100/10 borde vara fullt möjligt. Men men, du har säkert rätt iaf.. 24/8 är bättre än inget.. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
jag kan säga att 100/10 kan vi typ drömma om varför skulle dom maxa sin lina typ fullt ut på första dagen uppgraderingen sker inte en suck

säger som innan dom kopplar på sig med 24/8 som upc för att inte det ska vara lätt att inte behöva uppgradera bifintliga upc kunder,

1 fråga till alla 10000 tals modem som ska ut vem kommer stå för dom är docis 3.0 kommer ?

Nja ska man tro VD'n så ska dom lansera 100Mbit i något håll. troligtvis download med Docsis 3. Men sen säger dom ju så mycket också. Så man ska nog ta det med en nypa salt.

Permalänk

joo men får hoppas , men jag kommer bli mycket förvånad om det blir 100 mbit

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Tja,

Fick mail arbete ska ske om några timmar här i götet. Fick i går också men då verkade inget ske överallt. Så eventuellt tar det ytterligare några dagar.

Permalänk

Jag har blivit uppgraderad nu iaf.

Göööt..

Permalänk
Medlem

jag bor i Uppsala men har inte fått nått mail...
tror inte de har byggt om här då, fast, om de gjorde jobbet 02:00 så var jag nog inte vaken XD
nån som vet när de nya hastigheterna kommer?

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk

Det ryktas om November men det är bara spekulationer. Vissa personer på comhems kundtjänts har nämnt just November, men de flesta som svarar i telefon har tyvärr ingen koll alls.

Bla. har jag fått höra att Comhem kommer att erbjuda 100/100 men det har ju senare blivit dementerat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Det ryktas om November men det är bara spekulationer. Vissa personer på comhems kundtjänts har nämnt just November, men de flesta som svarar i telefon har tyvärr ingen koll alls.

Bla. har jag fått höra att Comhem kommer att erbjuda 100/100 men det har ju senare blivit dementerat.

Man kan väl säga så här, att på kundtjänst har man fått besked att inte uppge några datum, du föstår säkert själv varför

Permalänk
Medlem

Nu är det uppgraderat hos mig i all fall. Internet har varit nere hela dagen men kom igång nyss. Om jag skriver tracert www.chalmers.se skickas det inte längre ner till Malmö utan går via Comhems nät direkt dit med ca 7 ms, en klar förbättring. Nu får jag nästan 9 Mbit ned och drygt 1 Mbit upp som också är bättre än förut.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu blev jag mycket nyfiken här eftersom jag själv är Comhemkund och bor i Göteborg. Även jag har fått mail från dem ang arbetet som skedde här inatt.

Har hämtat hem TPTest version 5 och kört och där är värdena mycket bra.

Nu undrar jag. Hur gör man det här testet?
Tracing route to www.sunet.se

Och det här
tracert www.chalmers.se

MVH/Malou

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malou
Hej!

Nu blev jag mycket nyfiken här eftersom jag själv är Comhemkund och bor i Göteborg. Även jag har fått mail från dem ang arbetet som skedde här inatt.

Har hämtat hem TPTest version 5 och kört och där är värdena mycket bra.

Nu undrar jag. Hur gör man det här testet?
Tracing route to www.sunet.se

Och det här
tracert www.chalmers.se

MVH/Malou

Det är enkelt. Öppna Start-menyn och välj Kör. Där skriver du "cmd" som sedan öppnas som ett svart fönster. Där skriver du t.ex. "tracert www.chalmers.se".

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Hej ohden

Citat:

Det är enkelt. Öppna Start-menyn och välj Kör. Där skriver du "cmd" som sedan öppnas som ett svart fönster. Där skriver du t.ex. "tracert www.chalmers.se".

Tack för svar!
Men då jag testar detta så får jag bara Begäran gjorde Time Out.
Skall jag ta med fnuttarna "tracert www.chalmers.se"?

Edit:
Fnuttarna skulle inte med.
Men det hjälpte inte ändå.

MVH/Malou

Permalänk

Om du skrev exakt "tracert www.chalmers.se" (utan fnuttar) i kommandopromten (cmd) så ska du typ se hur signalen letar sig till chalmers.

Om det inte fungerade så kan det bero på att comhem har haft fel på sitt nät. Du kanska var drabbad.

Permalänk
Medlem

Hej frostfield

Citat:

Om du skrev exakt "tracert www.chalmers.se" (utan fnuttar) i kommandopromten (cmd) så ska du typ se hur signalen letar sig till chalmers.

Skrev exakt "tracert www.chalmers.se" (utan fnuttar) i kommandopromten. Har gjort ett nytt försök men utan framgång.

Citat:

Om det inte fungerade så kan det bero på att comhem har haft fel på sitt nät. Du kanska var drabbad.

Har inte märkt av något här.

Men men det löser sig någon gång.

Tack för hjälpen i alla fall.

MVH/Malou

Permalänk
Medlem

Jag fick ca 4-5 ms mindre till ping.sunet.se och lite högre bandbredd

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold