Permalänk
Medlem

Ati Radeon 9800 pro

Hejsan.
Kommer få lite sommarjobbs-pengar över, så jag tänkte att det kanske är dags att köpa nytt grafikkort!
Jag kom o tänka på Ati Radeon 9800 Pro med Arctic-Cooling kylning direkt.
Är detta ett kort värt o köpa? Eller borde jag byta till Pci-e?
Just nu har jag ett GeForce FX5500 -.- antar att jag kommer märka ruskigt stor skillnad utan Pci-e ändå..
Någon som vet vart jag kan köpa ett obegagnat Radeon 9800 pro?
Hittade ett på www.netvaruhuset.com, tråkigt nog har jag läst en del skumma recensioner om dom..
Tack på förhand
/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

9800pro är stenålder typ:P, jag tycker du borde iallfall köpa ett 6600gt eller bättre:)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Håller med al0be om minst 6600gt, men annars har db 1 i lager!

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=C3D9800P-1...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
9800pro är stenålder typ:P, jag tycker du borde iallfall köpa ett 6600gt eller bättre:)

Jo, jag vet Därför jag funderar på att också byta ut mitt moderkort till pci-e.
För tillfället spelar jag inte mycket mer än Wow, wc3 o så. Har bara påträffat ett spel som inte funkat på mitt trogna 5500 :), men ack så tråkig grafik

http://www.webhallen.com/prod.php?id=54389&ref=Buggy
Är detta väldigt mycket bättre än 9800 pro? Om man kollar på priset ligger dom ju på ungefär det samma!
6600 gt, menar ni 256 eller 128 mb då?

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

Min kusin har 9800 pro men det är inte alltför bra. Ska själv satsa på ett X800 GTO Sapphire:) Det är väldigt mycket bättre

Visa signatur

/The_Ogre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ogre
Min kusin har 9800 pro men det är inte alltför bra. Ska själv satsa på ett X800 GTO Sapphire:) Det är väldigt mycket bättre

Okej. Är det typ detta du menar?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318812&cks=ASS&assoc=5684...
Isåfall slår jag till. Läst en del recensioner om detta kort och det verkar helt OK för en rimlig slant

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk

om du tycker att 9800pro är stenålder, vad är då ATI Radeon 9600 Atlantis ?, Istiden eller ?
(Jag har ett sånt kort )

Jag håller om att man ska köpa lite tyngre saker när man ändå är på gång, annars får du köpa ännu ett nytt om kanske ½år när DirectX 10 kommer ut.

Permalänk
Medlem

berger du ska satsa på X800 GTO:) Det verkar ju pålitligt

Visa signatur

/The_Ogre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ogre
berger du ska satsa på X800 GTO:) Det verkar ju pålitligt

Okey jag kör på det!
Tackar så mkt alla, för den fina hjälpen man alltid får här!

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

Inte lönt att köpa ett allför dyrt kort nu när DX10 är så nära.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett 9800pro just nu, funkar bra till allt men man kan ju inte köra på mer än medel inställningar i dom flesta spelen. Ska köpa pci-e mobo och troligtvis ett 7600gt när jag får lönen och det kommer att räcka bra ett tag framöver

Hur mycket pengar kan du lägga ned på nytt kort? Ska du köpa AGP så köp för fan ett begagnat Finns ju x850xt kort billigt om du kollar på marknadsdelen här på swec. Graffet och mobot jag ska köpa kommer kosta ca 2500 och då får jag en ganska fin uppgradering, så om du har en liknande summa att lägga ut så är det bättre att satsa på pci-e om du inte sitter på nån prolle som inte finns till pci-e mobos vill säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkas
Sitter själv på ett 9800pro just nu, funkar bra till allt men man kan ju inte köra på mer än medel inställningar i dom flesta spelen. Ska köpa pci-e mobo och troligtvis ett 7600gt när jag får lönen och det kommer att räcka bra ett tag framöver

Hur mycket pengar kan du lägga ned på nytt kort? Ska du köpa AGP så köp för fan ett begagnat Finns ju x850xt kort billigt om du kollar på marknadsdelen här på swec. Graffet och mobot jag ska köpa kommer kosta ca 2500 och då får jag en ganska fin uppgradering, så om du har en liknande summa att lägga ut så är det bättre att satsa på pci-e om du inte sitter på nån prolle som inte finns till pci-e mobos vill säga

Faktiskt så har jag ändrat mig lite. Det blir nog faktiskt Pci-e till slut ändå.
Kom över ett billigt 6600gt (golden sample) för 1000 spänn.
Moderkortet:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311965
Köper till en passiv chipset-kylning till den.
Det låter väl bra?

Det är nog ganska bra o tänka som XarpH också!

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Inte lönt att köpa ett allför dyrt kort nu när DX10 är så nära.

Varför då? Du kommer troligen få vänta lika länge efter att de har släppts för att de ska bli av med alla fel/buggar osv.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Varför då? Du kommer troligen få vänta lika länge efter att de har släppts för att de ska bli av med alla fel/buggar osv.

Vad vet du?

Det första DX9 kortet (Radeon 9700pro) som släpptes blev hur bra som helst. Det vart ju inga större problem med DX9 när det precis kom. Var det någon bugg så var det från speltillverkarna själva.

Visst det kankse var några enstaka som hade problem att installera DX9 runtime men det räknas inte, finns ju fortfarande sådana personer...

Permalänk

Ok sorry, skriver bara om vad jag har hört. FX serien är ju inte speciellt populär.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD