Permalänk
Medlem

Skakiga hemsidor och siter

Tjabbas!
Vet inte riktigt om detta är rätt forum men jag tror jag är ganska nära ändå.

Problemet:
När jag går in på en sida så skakar hela bilden, går knappt att läsa.
Men på forums så skakar det inte, helt stilla och lustigt nog så skakar inte sweclockers.com heller, men alltså alla andra sidor skakar. Jag använder senaste Firefox och har även provat Intenet Explorer utan framgång.

Det har varit så här ända sen jag köpte datorn för ca. 3 veckor sedan och det hjälper inte att avinstallera brandvägg och antivirus.

Tacksam för hjälp!

Mvh // Jörgen

Permalänk
Medlem

Köpt en färdigmonterad dator med OS förinstallerat? Ring supporten så får dom fixa ditt problem men innan du gör det så kolla så XP är fullt patchat genom WU och för guds skull installera iaf antivirusprogramet igen.

Ladda även ner S&D genom http://www.safer-networking.org/ och kör det för att kolla om du har drabbats av Spyware mm.

Har du kollat så det inte är monitorn som krånglar?

Permalänk
Medlem

Nej, jag har bygt ihop datorn själv. Jag har Win XP Pro med servicepack 2 och det är updaterat, monitorn fungerar utmärkt. Annars skulle väl det vara så hela tiden? Det händer bara när jag är inne på nån sida t.ex fmcs.nu, men när jag går in på forumet så slutar det hoppa och skaka. Antiviruset är installerat, det var bara nånting jag provade avinstallera för att se om det var problemet, men icke.

Hmm, men det skakar juh trots allt inte på sweclockers.com så det måste vara nån speciell typ av sida?

Edit: Det är alltså bara själva "innefönstret" där självaste sidan visas i webläsaren som skakar, inte sökfältet och menyn.

Permalänk
Medlem

Skakar det på något speciellt sätt, typ "höger-vänster-höger", eller "upp-ner-upp", eller är det helt oregelbundet?.

Permalänk
Medlem

Upp-ner-upp. Typ 3 gånger per sekund.
Tycker det nästan måste vara något "format" webläsaren inte klarar av, eftersom det gäller bara vissa sidor. Än så länge är det bara sweclockers.com som funkar som det ska och forum sidor men inte "vanliga" som t.ex aftonbladet.se.

Permalänk
Medlem

har du style xp installerat, det hade jag och biden skakade enligt dina beskrivningar

Permalänk
Medlem

AHA! Där har vi det!

Hadde WindowBlinds installerat -> avinstallerade det och vips så försvann problemet! Wohoo!

Tack!