Permalänk
Medlem

xbox i bil - strömförsörjningsfråga

Mors

Ska på långresa om nån vecka, och är lite sugen på att kånka med xboxen och en liten skärm för maximal baksätesunderhållning.

Hittade denna:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=464&iItemId...
.. och det låter ju bra. Skärmen jag har till är en liten 7" TFT.

Frågan är om bilstackarn pallar med belastningen ... jag har lite halvdålig koll på de här prylarna, och lutar mig gärna mot någon som vet mer.

Max 480W låter ju fullt tillräckligt i mina öron ... men hur blir det när man stänger av motorn, till exempel? "Varnar för batterispänning", sure, men om det säger *slurp* och den suger ur batteriet på två röda så har man ju inte så stor glädje av det. Sure, målet är ju inte att sitta och spela när motorn är av, men ändå .. lite felmarginal vill man ju ha.

Några andra varningar eller visa ord?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det en modern bil som du har? Har du tänkt att spela Xbox när bilen står still och bara har tändningen på?

Om du har tänkt det så skulle jag ta med ett litet kraft verk eftersom ca 10 mins spelande skulle ta död på batteriet.

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Jag har kört laptopen typ 15min utan probelm - såvisst, en liten stund går ju.

Värt att tänka på är att denna modell har en fläkt som låter en hel del, trots att min bil har väldigt högt kupeljud stog jag inte ut med den utan fick förpassa den till bagagutrymmet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört med ett extra batteri i bilen för säkerhets skull, fast det kanske inte är så kul om man har en fin mercedes eller liknade och moddar dit batterier i bagaget.

En skruttigare bil går det ju på, tycker jag iallafall.

Men du kan nog inte spela mer än 1h med ett bilbatteri. Sen sliter det rätt friskt på det om det ska nästan laddas ur hela tiden. Utan du får nog ha igång motorn medans du spelar.