Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
En fråga, ska du till Dhs och i så fall, kommer detta chassi att visas upp där?

Ibland hjälper det om man inte bara tittar på bilderna i en artikel

Ja jag ska vara i Antecs monter på DHS och detta bygget kommer finnas på plats

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

jag är nog den enda som inte gillade detta chassi , för brutalt tycker jag. men Wolv du är fortfarande min favorit moddare ska du veta.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

Helt okey.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Detta är konst i allra högsta grad Grymt snyggt!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Wolverine

Vad var det för typ av spackel du byggde upp som grund? Det som du sedan använde dremel efter att den torkat? Samt hur tjock var lagret som tjockast?

Haft lite ideer att fästa på ett chassi... men detta gav lite inspiration till den

Fattas bara orken att slutföra det

Permalänk
Medlem

fy fan vilket konstvärk dee eeh ju så sjukt snyggt vad tur att man ska te dh dregla utanför antec. att lägga ner 200 arbets timmar och få sått jävla nice arbete, OTROLIGT, så sjukt grymmt. vad man längtar te dh. springa sätta i datorn börja massa nerladdningar springa te antec dregla springer tebaka sätter på flera sen kollar man på chassit hela helgen.

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Wolverine

Vad var det för typ av spackel du byggde upp som grund? Det som du sedan använde dremel efter att den torkat? Samt hur tjock var lagret som tjockast?

Haft lite ideer att fästa på ett chassi... men detta gav lite inspiration till den

Fattas bara orken att slutföra det

Jag använde vanligt Plastic Padding superspackel och på de ställen där det är som tjockast var det över 2cm. Det gick åt 12 burkar spackel som kostar 129:- st så billigt var det minsann inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Hehe oj. Superballt bygge. jag gillar alla dessa biomekaniska saker. Doom känsla över det hela.

Käns som man ligger efter lite nu ;).

12/10

Permalänk

damn thats good.

inspiraion till ett eget chassimod fick man iallafall.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Super häftigt bygge

Visa signatur

Lian Li PC-343B | Enermax Platimax 1700W | ROG Strix X570-E Gaming | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright Silver Arrow | G.Skill Trident Z RGB 32GB 3200MHz | RTX 3080 Ti FE | WD_BLACK SN850X NVMe SSD 1TB | Plus en bunt mekaniska diskar :P

Permalänk
Medlem

Helt enkelt underbart snyggt. Bra jobbat, men sen så gillar jag alla dina byggen hittils

Permalänk

sjukaste chassit ever!!! galet snyggt

Permalänk

Riktigt nice! I min smak.

Kan man typ hälla röd karamellfärg i kylvattnet utan att sabba nått?
Vore riktigt groteskt om det rinner nått genom slangarna i fram som ser ut som blod. Då är riktigt biomechanical.

Visa signatur

-- ASUS-SLI32 -- X2 3800+@2450mhz, Zalman Cu7700, 7800GT, 2xRaptor, 2xSamsung250, Waveterminal 192L.

Permalänk
Medlem

bland det snyggaste jag sett, definitvt! najs jobbat.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

coolt

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Otroligt häftigt bygge !

Men en sak förstår jag mig inte på byggen som denna och andra über spaceade byggen. Alltså ska denna vara på tex dh utställning och andra shower eller kommer du som har byggt den använda den hemma som person dator eller kanske ska den säljas eller det kanske är en hobby ?

Permalänk
Avstängd

fan så jävla bra det blev med displayen där framme också
den bästa chassimodden jag sett på länge.

det som fattas nu är väl en grymt moddad skärm till datorn

Permalänk
Medlem

Topp betyg!!!!
Men en liten fråga ploppa upp i huvet på mig när jag bara var på Första steget, Högersidan och värre blev det efter att jag läst igenom hela artikeln.
Hur Mycket Väger Monstret ?

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Vad fick du för arbetet om det nu inte var för eget nöje

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Wow! Vilket massivt bygge, verkligt imponerande.

Permalänk

Fan va snyggt! Grymt bygge Wolvie

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Om du har Ferrari F40-delar liggandes hemma?
Vart är bilen ?

Mycket snyggt bygge, keep it up.

Denna fråga kanske redan har frågats men hur mycket väger chassit nu?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt bygge

wolverine + Plastic Padding = magi

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Inaktiv

bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Det var ju riktigt snyggt i det här skedet:

Sedan bar det utför...

Väldigt imponerande hantverk och engagemang dock!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat! Du visar verkligen att man kan ta nästan vad som helst och använda för att modda sin dator, det är bara fantasin som sätter gränserna

Respekt

Permalänk
Medlem

Inte min stil alls, men bra jobbat!
Lite för plottrig för min smak, dessutom skulle jag frukta att den äter upp någon på ett lan.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan kalla mig Tomas! (ni som kan bibeln vet vem jag menar)
Det blev ju sjukt bra. Det trodde jag inte på de tidiga planeringsbilderna med bara skyddsmasken på. Men du har sannerligen uträttat stordåd med din dremmel. Fantastiskt bygge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Inga problem alls allt du behöver göra är att ge mig en skottkärra full med cash så är den din

Sedlar eller mynt?

Snygg arbete btw

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Inaktiv

Scary när man somnar framför din dator på ett lan, när man vaknar lär man ju skita på sig=)
Skitsnyggt bygge, skönt att det fortfarande finns riktigt seriösa moddare, sån ska ja bli när jag blir stor...*drömmer* xD
Ajja, 99/10 poäng! Skulle dock vara shysst om man fick se några bilder på hur insidan blev med CCFL, och all hårdvara installerad. Kabeldragning;)