Permalänk

dc++ till lunix

tjena alla bara undrar om någon vet något bra program program till linux suse som använder samma hublist som vanliga dc++ till windows?

hoppas någon vet

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Vidare finns också valknut. Vilka som använder hublist.org vet jag inte. dcsharp använder ingen hublist alls i nuläget. DC i linux är lite problematiskt, ingen av klienterna fungerar riktigt bra.

Permalänk
Medlem

DC++ i wine? Funkar förbannat fint.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Movement: Inte med senaste versionerna av wine och DC++. Får du igång senaste dc++ på ett gammalt wine eller skippar du dom hubbarna som inte tillåter gamla dcklienter?

Permalänk
Medlem

linuxdc++ hade varit skitbra om det inte krashade med error msg "segmentation fault" lite då och då...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
linuxdc++ hade varit skitbra om det inte krashade med error msg "segmentation fault" lite då och då...

Om det felet sedan är vanligt förekommande är en annan historia. Det fungerar fint hos mig..

Permalänk

gött då ska jag testa litte då tack för tipsen

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om det felet sedan är vanligt förekommande är en annan historia. Det fungerar fint hos mig..

Vanligt och vanligt vet jag inte, men det händer regelbundet på två av mina system.

Permalänk

Alltså, linuxdcpp är inte dumt, dock har den en hel del kvar innan dom kan börja släppa stabila releaser. Ett ex är att den inte klarar av att hasha en nfs-mount på ett FreeBSD-system

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Medlem

har segmentation problemet jag med... har kommit med de senare versionerna, cvs:en från augusti förra året funkade perfekt för mig inann tills för 1 månad sen då jag bestämde mig för att uppgradera till senaste versionen. nu får jag "line 5 8426 Segmentation fault" var varannan minut oavsett vilken version jag använder mig utav =/

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem