Min kommande design <-- Ge kritik!

Permalänk
Inaktiv

Min kommande design <-- Ge kritik!

Hejsan jag håller på med en liten personlig sida till mig själv.
Den är inte klar riktigt ännu, men vill ändå ha bra/dålig kritik på det som hänt hittills innan jag fortsätter byggandet.

http://www.enlisy.se/min_sida/

Permalänk

Du gillar pingviner va?
Jag kan inte klaga på någonting, jag tycker den ser cool ut

Permalänk
Medlem

Den stora pingvinbilden på höger har vit bakgrund i IE (som inte hanterar genomskinlighet i png-bilder ...). Jag gissar att den ska vara transparent eftersom 1) det är en png-bild och 2) den ser förjävlig ut i IE

Tyvärr har jag ingen annan webbläsare att testa i ... kör med IE5 nu.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Testpilot

Den var fin. Snabb, enkel och bra kommunicerande.

Kommer funka fint.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
Den stora pingvinbilden på höger har vit bakgrund i IE (som inte hanterar genomskinlighet i png-bilder ...). Jag gissar att den ska vara transparent eftersom 1) det är en png-bild och 2) den ser förjävlig ut i IE

Japp det är rätt att den bilden ska vara genomskinlig, finns flera där som ska vara det också. Ville inte använda gif så därför blev det png.

Permalänk
Medlem

Som det precis har påpekats ser den fördjävlig ut i IE Detta pga den enorma vita bakgrunden runt pingvinen. Jag sträckte mig verkligen långt och öppnade FF, där såg det destå finare ut Dock är FF-användare en minoritet så gör den för IE-folk också.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Inaktiv

Sådär då har jag fixat så att sidan ser bra ut både i IE, Opera och Firefox.

Nu är det bara att fylla på med innehåll!

Permalänk
Medlem

haha.. den ser förjävlig ut här i firefox. Alla bilder ligger på en lodrät rad. Sen kommer en bit ner dina länkar occh tillsut längst ner en stor bild med massa pingviner.. För antar att den inte ska se ut som sådant?

EDIT: Nu ser den helt plötsligt normal ut.. ser bra ut. måste vart nåt fel här borta hos mig innan då..

Permalänk
Medlem

lite väääl stoor logo ..

Visa signatur
Permalänk

Trevlig sida! Men hur kan du gilla subbor från 98 - 99 men inte 00:or? Samma lika chassi

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Trevlig sida! Men hur kan du gilla subbor från 98 - 99 men inte 00:or? Samma lika chassi

Blev visst nå fel där, var inte riktigt säker på årtalen riktigt!

Slängde ihop något lite snabbt.

Permalänk

annat länken saknar handen men du kanske inte länkade vidare där? sen högstupp så finns det ett stort område som handen visas på.. rätt snygg fyll på med mer saker

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
annat länken saknar handen men du kanske inte länkade vidare där? sen högstupp så finns det ett stort område som handen visas på.. rätt snygg fyll på med mer saker

Förstod inte riktigt vad du menade först, men det stämmer att menyalternativet "annat" inte är länkat till en sida ännu.

Loggan har en länk till startsidan eftersom det är allmänt känt att man ska kunna komma tillbaka till startsidan om man klickar där.

Dock är inte sidan klar ännu så därför har jag inte hunnit fixa allt.