Dataprince, någon som handlat där nyligen?

Permalänk
Medlem

Dataprince, någon som handlat där nyligen?

funderar på att vara dumsnål och tjäna 350kr på en grej därifrån, Någon som har handlat där nyligen? Är det samma ägare?

Var ju endå ett par år sen som dom var så otroligt dåliga och dom där historierna kom till (=

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Hehe jag vet, men det står inga datum, tänkte om det hade blivit bättre.. bara en processor jag ska köpa isf, om det nu blir så.

bedrar snålheten visheten?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Hehe jag vet, men det står inga datum, tänkte om det hade blivit bättre.. bara en processor jag ska köpa isf, om det nu blir så.

bedrar snålheten visheten?

Ofta!!!

Permalänk
Medlem

Köpte en samsung 250gb sata2 hd live no probbs ca 2 mån sedan men om det blir strul så är butiken ingen hit "garanti".

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

är det en grej som man vet att den nästan omöjligt är sönder från butik, cpu, så kan man köpa där...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Varför riskera något?
Sålänge ägaren inte ändras så kommer det ALDRIG vara säkert att köpa nått på DP.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom att risken finns att det blir problem vid en ev. retur, så tycker jag att man inte ska stödja dessa usla butiker genom att handla där.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Har bara fått dåliga intryck från dom, detta är anledningarna.

Story 1:
Jag har praktiserat där och kommer mycket väl ihåg hur dåligt dom skötte sitt jobb. Minns när jag såg chefen (Peter Liu) tjafsa med en kund som påstod att hans dator var instabil och hängde sig med vissa mellanrum. Och då skulle han lämna in den för en andra gång på RMA. Peter påstod att datorn var felfri förra gången han lämnade in den, men det gjorde inte kunden. Kan tillägga att Peter inte var det minsta trevlig mot kunden, utan använde en mindre trevlig ton. Tror knappt att dom lade ner någon tid att hitta felet.

Story 2:
Vi hade ett projekt i skolan och behövde beställa 3st AMD-processorer till ett par datorer som skulle byggas. Så vi lade en beställning som vi faxade över till dom. Men efter en vecka och inga grejer så bestämde vi oss för att ringa dom, vilket vi gjorde. Och när jag väl fick tag på någon att prata med så berättar killen att han trodde att vi skulle komma och hämta produkterna, och då hade vi varit väldigt klara på det området att dom skulle skickas. Hur som helst så kom vi fram till att han skulle få dom skickade på en gång. Två veckor går och inga processorer, så jag ringer upp dom igen och frågade hur det går. Och vad tror ni dom säger? Dom har inte skickat dom och dom vet inte varför heller. Vi får processorerna tillslut, men då har en månad gått.

Därför tänker jag inte handla hos dom någon mer gång.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är det en grej som man vet att den nästan omöjligt är sönder från butik, cpu, så kan man köpa där...

Med tanke på Peters snålhet så får man väl någon kunds RMA CPU som dom kommer envist påpeka att den är hel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Behövde en hårddisk snabbt och köpte den på DataPrince.
Knappt tre år senare pajar hårddisken och jag byter i samband med detta ut hela servern.

Nåväl, tänkte att varför inte få en ny hårddisk.
Ringde och kollade med Hitachi, och då visade det sig att det var ingen garanti på hårddisken eftersom DataPrince sålt en hårddisk separat som var ämnad för montering av system.

Om jag mot förmodan köper något där, då är det bara att anse som att man köpt något utan garanti service etc.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk

adameri - Ehm, _alla_ datortillverkare säljer sina diskar i BULK-förpackning?
Du har alltså idiotiskt nog ingen garranti alls. Fast vissa diskar/tillverkare verkar dock ha garranti ändå. Rätt konstigt. Men går din nyinköpta disk sönder efter en vecka, så kan du alltså INTE få någon garranti från tillverkaren (däremot av försäljaren).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
adameri - Ehm, _alla_ datortillverkare säljer sina diskar i BULK-förpackning?
Du har alltså idiotiskt nog ingen garranti alls. Fast vissa diskar/tillverkare verkar dock ha garranti ändå. Rätt konstigt. Men går din nyinköpta disk sönder efter en vecka, så kan du alltså INTE få någon garranti från tillverkaren (däremot av försäljaren).

Så har jag inte uppfattat saken. BULK eller inte det borde inte påverka garantin. Vissa produkter säljs inte separat, det kan påverka garantin eftersom den garatin går genom slutleverantören. Snarare är detta en OEM produkt de sålt som en enskild produkt.

Nu gick ju inte hårddisken sönder efter en vecka. Den pajade nästan 3 år efter inköpet (och borde varit täckt av Hitachis garanti om nu inte DataPrince sålt OEM delar).

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Jag är övertalad.

den här kommentaren vägde tungt "Förutom att risken finns att det blir problem vid en ev. retur, så tycker jag att man inte ska stödja dessa usla butiker genom att handla där."

Prylen för övrigt var en sd 3700+. Men det får bli från mycom istället.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Så har jag inte uppfattat saken. BULK eller inte det borde inte påverka garantin. Vissa produkter säljs inte separat, det kan påverka garantin eftersom den garatin går genom slutleverantören. Snarare är detta en OEM produkt de sålt som en enskild produkt.

Nu gick ju inte hårddisken sönder efter en vecka. Den pajade nästan 3 år efter inköpet (och borde varit täckt av Hitachis garanti om nu inte DataPrince sålt OEM delar).

Tyvärr så säljer Computer City OEM diskar med, men billigt åtminstånde.
Köpte en WD Scorpio (2.5") och skulle regga på hemsidan som jag gör med alla mina diskar, men detta fan fick jag en ruta med texten "OEM" och ingen garanti från dom

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle ALDRIG handla på prince. inte en chans att jag skulle stödja dem. inte efter vad folk har blivit lurade.

Visa signatur

Gammal är gubbe