Skapa systempartition ?

Permalänk
Medlem

Skapa systempartition ?

Hejsan,

vill först be om ursäkt för mina dumma frågor och också tacka dom som svarade på min tråd tidigare idag.

Mitt problem e detta, jag lyckas inte installera en bra XP på min dator, nåt går alltid snett (tex saknade filer, lååångsam boot etc).

Undrade om tex den långsamma booten kunde hjälpas genom att skapa en systempartition (runt 5gb eller?) och en startpartition(rätt namn?) med resten av hårdiskutrymmet. Motverkar det problemet med långa boot tiden eller får man samma effekt om man skapar en stor partition med xp på allt i ett?

Och i såfall, hur skapar man en systempartition i xp installationsprogrammet?

Tacksam för hjälp!

Mvh Alex

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar ingen roll (mikroskopisk skillnad) på om du har separat partition eller inte.
Det som bl.a. skulle göra en långsam start är om den är kraftigt fragmenterad, men det brukar ju sällan en ny windowsinstallation vara.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG