Permalänk

Du skulle inte du vet... kunna... skicka?
PMa gärna, nobody has to know....

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Du skulle inte du vet... kunna... skicka?
PMa gärna, nobody has to know....

Hehe, jag skulle nog inte tro det va. Det skulle nog vara ett härligt sätt att förlora sitt jobb och hamna i fängelse

Den coolaste banan hittills är den som utspelar sig i New Orleans under festivalen. Flera hundra människor på en gång som trängs på gatorna och, lol, gansters i kycklingkostymer som man kan sno och springa runt i. Just den här banan har också väldigt bra effekter, tex finns det moln av cigarettrök i barerna och folket på gatorna viftar med sådana lysande vimplar, samt det regnar massor med konfetti!

/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hehe, jag skulle nog inte tro det va. Det skulle nog vara ett härligt sätt att förlora sitt jobb och hamna i fängelse

Den coolaste banan hittills är den som utspelar sig i New Orleans under festivalen. Flera hundra människor på en gång som trängs på gatorna och, lol, gansters i kycklingkostymer som man kan sno och springa runt i. Just den här banan har också väldigt bra effekter, tex finns det moln av cigarettrök i barerna och folket på gatorna viftar med sådana lysande vimplar, samt det regnar massor med konfetti!

/A

Anade nästan det...
Jaja, får väl va tålmodig och vänta i vad det nu är, 3 veckor? 25/26/31 maj är dom releasedatum jag sett, kan du något annat datum kanske? Eller vilken som är rätt

Jo det låter riktigt häftigt. Men du, eftersom du har spelat spelet så har jag en liten fråga. Har man möjlighet att innan en bana startas, att välja vilka vapen man vill ha under just den här banan? Eller är det som i dom tidigare att man börjar med vissa vapen och sedan får man göra det man vill med dom?

Det här får du säkert inte svara på men du kan väl ge oss en teaser Säg något nytt fint vapen
Grattis för att du får vara med och skapa ett sånt fint spel, May the force be with you. (eller det var kanske så du fick jobbet från första början... oooooh, konspirationsteori...)

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Han kanske bara är spel testare, och inte skapare?

Permalänk
Medlem

Lutar nog åt xbox 360 versionen för mig..... Får för mig att den ser bäst ut.

Permalänk
Avstängd

Om grafiken suger så vet vi vem vi ska besöka

Skämta bara

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken

Jo det låter riktigt häftigt. Men du, eftersom du har spelat spelet så har jag en liten fråga. Har man möjlighet att innan en bana startas, att välja vilka vapen man vill ha under just den här banan? Eller är det som i dom tidigare att man börjar med vissa vapen och sedan får man göra det man vill med dom?

Det här får du säkert inte svara på men du kan väl ge oss en teaser Säg något nytt fint vapen
Grattis för att du får vara med och skapa ett sånt fint spel, May the force be with you. (eller det var kanske så du fick jobbet från första början... oooooh, konspirationsteori...)

Tack.

En av de stora nya funktionerna i spelet är just att man har en ekonomi, man får alltså pengar för sina hits så man kan köpa och uppgradera saker. Går det dålig så får man inte lika mycket pengar. Det blir gradvis svårare och svårare att verkligen göra helt clean hits. Det har hänt en hel del gånger att allt ballar ut och man bara springer med kulorna vinande för att hoppa in i ett flygplan och sticka iväg (= inte så bra betalt). En kul detalj är att man får minuspoäng om man inte tar med sig kostymen i slutet av banan. Det är oftast inte så lätt heller för den ligger ju troligen och skräpar nere i en toalett i källaren, där till råga på allt den lokala polisen är sur för att någon har gone missing.

Med pengarna kan man ta pistoler osv och köpa massor med mumsiga high tech prylar till dem. Det finns faktiskt så mycket saker att köpa så att man måste välja vad man ska sikta in sig på. Jag har kört med pistol och prickskyttegevär nu, men hehe, kan nog vara värt att köra om och använda hagelbössan som huvudvapen. Och ja, du väljer inför varje bana så du kan ta med vad som helst. själv använder jag vapen ganska lite. Bomben är dock grymt bra. Oj, jag råkade "tappa" den precis på offrets favoritstol framför tv:n.

Ni får gärna ställa frågor om spelet, så svarar jag så gott jag kan, allt kan jag såklart inte berätta om.

Jag kan för övrigt berätta att de har jobbat rysligt mycket på spelet. 3 år har de arbetat på det och företaget har 150st anställda så det är inget litet projekt.

/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Tack.

En av de stora nya funktionerna i spelet är just att man har en ekonomi, man får alltså pengar för sina hits så man kan köpa och uppgradera saker. Går det dålig så får man inte lika mycket pengar. Det blir gradvis svårare och svårare att verkligen göra helt clean hits. Det har hänt en hel del gånger att allt ballar ut och man bara springer med kulorna vinande för att hoppa in i ett flygplan och sticka iväg (= inte så bra betalt). En kul detalj är att man får minuspoäng om man inte tar med sig kostymen i slutet av banan. Det är oftast inte så lätt heller för den ligger ju troligen och skräpar nere i en toalett i källaren, där till råga på allt den lokala polisen är sur för att någon har gone missing.

Med pengarna kan man ta pistoler osv och köpa massor med mumsiga high tech prylar till dem. Det finns faktiskt så mycket saker att köpa så att man måste välja vad man ska sikta in sig på. Jag har kört med pistol och prickskyttegevär nu, men hehe, kan nog vara värt att köra om och använda hagelbössan som huvudvapen. Och ja, du väljer inför varje bana så du kan ta med vad som helst. själv använder jag vapen ganska lite. Bomben är dock grymt bra. Oj, jag råkade "tappa" den precis på offrets favoritstol framför tv:n.

Ni får gärna ställa frågor om spelet, så svarar jag så gott jag kan, allt kan jag såklart inte berätta om.

Jag kan för övrigt berätta att de har jobbat rysligt mycket på spelet. 3 år har de arbetat på det och företaget har 150st anställda så det är inget litet projekt.

/A

Detta låtet mkt intressant, kan man få veta mer om vad för olika prylar man kan köpa till dom olika vapnen

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axel Barbaren
Detta låtet mkt intressant, kan man få veta mer om vad för olika prylar man kan köpa till dom olika vapnen

Det tror jag är hemligt än så länge, men det är då mer saker än vad jag trodde att man skulle kunna köpa så ni lär nog bli nöjda på den punkten.

För min del spelar inte vapnen så stor roll eftersom jag inte strider så mycket (inte ännu), det finns dock andra grejer att köpa...

/Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Det tror jag är hemligt än så länge, men det är då mer saker än vad jag trodde att man skulle kunna köpa så ni lär nog bli nöjda på den punkten.

För min del spelar inte vapnen så stor roll eftersom jag inte strider så mycket (inte ännu), det finns dock andra grejer att köpa...

/Andreas

Hur gör du då? Går det att klara banor helt utan att använda direkt våld?

Och så skulle jag som sagt gärna vilja veta när det verkligen släpps i Sverige.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

26/5, släpps det. Oftast får de som förbokar spelet någon dag innan.

Permalänk
Medlem

Hela grejjen med hitman är inte att inte ska mörda någon utan att man ska mörda cleant perfect utan att någon märker det som en äkta hitman. Endast mörda när du behöver.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag längtar som fan efter detta spelet!, ska bli askul att leka Mr.47 igen!.

Permalänk
Medlem

Har precis spelat igenom 1:an igen. Underbart. Hotel bannan är fortfarande bäst

Permalänk
Avstängd

Men jag hade för mig att i 1:an fick man köpa vapen och utrustning med pengen man fick för jobbet, tvåan var inte så och trean vill man glömma

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hur gör du då? Går det att klara banor helt utan att använda direkt våld?

Och så skulle jag som sagt gärna vilja veta när det verkligen släpps i Sverige.

Helt utan våld var kanske att ta i, vad jag menade var att klara banan utan att döda någon annan förutom målet. Dvs ett fåtal söver man med en trevlig kanyl och sedan gömmer man deras slumrande kroppar. Hehe, de ligger och ojjar sig en del så de kan inte ligga var som helst. En häftig grej är om man tex dödar någon så att vakterna blir ditkallade, skyndar man sig att byta om till andra kläder så kan man lugnt gå ut medan vakterna rusar förbi en, de letar tex efter en svarklädd man medan jag nu är klädd som kypare.

En detalj som precis lyckades få mig dödad är att vakterna reagerar på blodfläckar. Jag slog ner en säkerhetsvakt, vilket slutade med att hans näsblod flög ut på mattan. Jag drog in honom i ett rum och bytte om, där brukade nämligen ingen annan gå in. En vakt upptäckte dock blodfläcken och blev misstänksam, varför han gick in i rummet. Använder man knytnävar, knivar eller pistoler måste man alltså vara försiktig så att det inte blir stora blodfläckar.

En annan fräck detalj är att man kan hoppa in i en garderob och gömma sig och vänta tills när rummet ägare kommer och lägger sig. Sedan när han sover smyger man ut och tar hans kläder för att kunna gå in obemärkt på hans arbete.

Svårt är spelet också, he, det brukar ta ungefär en hel kvälls spelande för mig att klara en bana och det är ju rätt många banor. Tänk på att spela på den näst svåraste eller den svåraste, Hitman ska vara svårt.

/A

Permalänk

Låter som ett spel man måste köpa.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Helt utan våld var kanske att ta i, vad jag menade var att klara banan utan att döda någon annan förutom målet. Dvs ett fåtal söver man med en trevlig kanyl och sedan gömmer man deras slumrande kroppar. Hehe, de ligger och ojjar sig en del så de kan inte ligga var som helst. En häftig grej är om man tex dödar någon så att vakterna blir ditkallade, skyndar man sig att byta om till andra kläder så kan man lugnt gå ut medan vakterna rusar förbi en, de letar tex efter en svarklädd man medan jag nu är klädd som kypare.

En detalj som precis lyckades få mig dödad är att vakterna reagerar på blodfläckar. Jag slog ner en säkerhetsvakt, vilket slutade med att hans näsblod flög ut på mattan. Jag drog in honom i ett rum och bytte om, där brukade nämligen ingen annan gå in. En vakt upptäckte dock blodfläcken och blev misstänksam, varför han gick in i rummet. Använder man knytnävar, knivar eller pistoler måste man alltså vara försiktig så att det inte blir stora blodfläckar.

En annan fräck detalj är att man kan hoppa in i en garderob och gömma sig och vänta tills när rummet ägare kommer och lägger sig. Sedan när han sover smyger man ut och tar hans kläder för att kunna gå in obemärkt på hans arbete.

Svårt är spelet också, he, det brukar ta ungefär en hel kvälls spelande för mig att klara en bana och det är ju rätt många banor. Tänk på att spela på den näst svåraste eller den svåraste, Hitman ska vara svårt.

/A

Haha f97ao de borde flytta över dig till marketing-sidan, blev jävligt sugen på att spela nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Har precis spelat igenom 1:an igen. Underbart. Hotel bannan är fortfarande bäst

Den banan är bland det bästa jag lirat i spelväg, grymt välgjord och det känns verkligen som att "man är där", nostalgi!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Haha f97ao de borde flytta över dig till marketing-sidan, blev jävligt sugen på att spela nu

Hehe, thanks.

Några intressanta saker som jag experimenterade med på banan jag körde nu.

Jag hade lyckats ta på mig främsta mål, men den andra jag skulle ta kål på vägrade att lämna sin plats i en svimmingpool. Vid svimmingpoolen drällde det av folk (de flesta är också lättklädda kvinnor eftersom det är en fest anordnad av en porrkung (!)). Eftersom banan var väldigt svår och jag klarat av det mesta funderade jag på hur jag skulle ta kål på killen. Innan hade jag flera gånger försökt att bara skjuta honom och rusa mot hissen, detta hade dock ALLTID slutat med att 20st vakter pumpade skott i stackars Mr 47s fina kostym.

Eftersom jag hade haft en "pratstund" med den lokala jultomten (som för övrigt är en halvdankad alkolist) så visste jag att jag hade tomteförklädnaden liggande inne i ett rum i närheten. Jag smög fram i skuggorna och väntade tills att inga vakter var nära, sedan plockade jag lugnt fram mina dubbla pistoler och placerade några skott på killen i basängen. Folk börjar skrika och jag hör "I heard a shot!", men i tumultet upptäcker ingen varifrån skottet kommer.

Jag rusar tillbaka till rummet, klär om mig till jultomte och vandrar visslande tillbaka. Överallt skriker kvinnor "oh my God he is dead" och vakterna rusar till höger och vänster. Jag går lugnt iväg till hissen fastän folk blir allt mer och mer misstänksamme mot tomten som "bara" är på väg ut från festen.

Jag kommer ner och hoppar in i en motorbåt som står placerad lämpligt och lyckas klara banan mot förmodan.

Det som är kul var att det var absolut inte så jag hade tänkt spela banan, varje gång man kör så reagerar folk olika så man vet inte riktigt vad som ska hända. Jag hade tex tänkt förgifta en hund, men fick ett perfekt läge och knuffade ut mitt offer över ett stup (ingen såg något).

I dagstidningarna som kommer efter banan kan man läsa att "en lönnmördare gick fram och sköt offret med 6 skott." osv, nyheterna är alltid olika varje gång man spelar och man kan läsa detaljer om vad som har hänt. De försöker också rita upp en fantombild som börjar bli obehagligt lik mig! Nästa gång kanske man ska sno videobanden ifrån säkerhetsavdelningen ändå.

/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hehe, thanks.

Några intressanta saker som jag experimenterade med på banan jag körde nu.

Jag hade lyckats ta på mig främsta mål, men den andra jag skulle ta kål på vägrade att lämna sin plats i en svimmingpool. Vid svimmingpoolen drällde det av folk (de flesta är också lättklädda kvinnor eftersom det är en fest anordnad av en porrkung (!)). Eftersom banan var väldigt svår och jag klarat av det mesta funderade jag på hur jag skulle ta kål på killen. Innan hade jag flera gånger försökt att bara skjuta honom och rusa mot hissen, detta hade dock ALLTID slutat med att 20st vakter pumpade skott i stackars Mr 47s fina kostym.

Eftersom jag hade haft en "pratstund" med den lokala jultomten (som för övrigt är en halvdankad alkolist) så visste jag att jag hade tomteförklädnaden liggande inne i ett rum i närheten. Jag smög fram i skuggorna och väntade tills att inga vakter var nära, sedan plockade jag lugnt fram mina dubbla pistoler och placerade några skott på killen i basängen. Folk börjar skrika och jag hör "I heard a shot!", men i tumultet upptäcker ingen varifrån skottet kommer.

Jag rusar tillbaka till rummet, klär om mig till jultomte och vandrar visslande tillbaka. Överallt skriker kvinnor "oh my God he is dead" och vakterna rusar till höger och vänster. Jag går lugnt iväg till hissen fastän folk blir allt mer och mer misstänksamme mot tomten som "bara" är på väg ut från festen.

Jag kommer ner och hoppar in i en motorbåt som står placerad lämpligt och lyckas klara banan mot förmodan.

Det som är kul var att det var absolut inte så jag hade tänkt spela banan, varje gång man kör så reagerar folk olika så man vet inte riktigt vad som ska hända. Jag hade tex tänkt förgifta en hund, men fick ett perfekt läge och knuffade ut mitt offer över ett stup (ingen såg något).

I dagstidningarna som kommer efter banan kan man läsa att "en lönnmördare gick fram och sköt offret med 6 skott." osv, nyheterna är alltid olika varje gång man spelar och man kan läsa detaljer om vad som har hänt. De försöker också rita upp en fantombild som börjar bli obehagligt lik mig! Nästa gång kanske man ska sno videobanden ifrån säkerhetsavdelningen ändå.

/A

Kan inte du bara vara tyst tills den 26 maj?! Snyft... JAG VILL SPELA! GAH!
Har fått nöja mig med att spela igenom 1:an och 2:an (igen). VET DU HUR SVÅRT DET VAR ATT LETA UPP VAR JAG LAGT 1:AN?! GNÖ! Har inte ansträngt mig så mycket sen skolans senaste maraton! (Då var jag iof "sjuk", but you get the picture)

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hehe, thanks.

Några intressanta saker som jag experimenterade med på banan jag körde nu.

Jag hade lyckats ta på mig främsta mål, men den andra jag skulle ta kål på vägrade att lämna sin plats i en svimmingpool. Vid svimmingpoolen drällde det av folk (de flesta är också lättklädda kvinnor eftersom det är en fest anordnad av en porrkung (!)). Eftersom banan var väldigt svår och jag klarat av det mesta funderade jag på hur jag skulle ta kål på killen. Innan hade jag flera gånger försökt att bara skjuta honom och rusa mot hissen, detta hade dock ALLTID slutat med att 20st vakter pumpade skott i stackars Mr 47s fina kostym.

Eftersom jag hade haft en "pratstund" med den lokala jultomten (som för övrigt är en halvdankad alkolist) så visste jag att jag hade tomteförklädnaden liggande inne i ett rum i närheten. Jag smög fram i skuggorna och väntade tills att inga vakter var nära, sedan plockade jag lugnt fram mina dubbla pistoler och placerade några skott på killen i basängen. Folk börjar skrika och jag hör "I heard a shot!", men i tumultet upptäcker ingen varifrån skottet kommer.

Jag rusar tillbaka till rummet, klär om mig till jultomte och vandrar visslande tillbaka. Överallt skriker kvinnor "oh my God he is dead" och vakterna rusar till höger och vänster. Jag går lugnt iväg till hissen fastän folk blir allt mer och mer misstänksamme mot tomten som "bara" är på väg ut från festen.

Jag kommer ner och hoppar in i en motorbåt som står placerad lämpligt och lyckas klara banan mot förmodan.

Det som är kul var att det var absolut inte så jag hade tänkt spela banan, varje gång man kör så reagerar folk olika så man vet inte riktigt vad som ska hända. Jag hade tex tänkt förgifta en hund, men fick ett perfekt läge och knuffade ut mitt offer över ett stup (ingen såg något).

I dagstidningarna som kommer efter banan kan man läsa att "en lönnmördare gick fram och sköt offret med 6 skott." osv, nyheterna är alltid olika varje gång man spelar och man kan läsa detaljer om vad som har hänt. De försöker också rita upp en fantombild som börjar bli obehagligt lik mig! Nästa gång kanske man ska sno videobanden ifrån säkerhetsavdelningen ändå.

/A

Låter verkligen skitcoolt, man tackar för dessa spännande anekdoter. Rolig läsning

Permalänk

Ja, skriv gärna mer, det stimulerar mig.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Ja, skriv gärna mer, det stimulerar mig.

Hehe, jag kan skriva lite mer om ett tag när jag spelat lite mer.

Mitt sista vapen jag har använt är en kolspade.... (som man normalt använder till att langa in kol i en kolpanna).

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Hehe, jag kan skriva lite mer om ett tag när jag spelat lite mer.

Mitt sista vapen jag har använt är en kolspade.... (som man normalt använder till att langa in kol i en kolpanna).

/A

Ofta man behöver en förklaring på det ordet.

Permalänk
Medlem

Kan du berätta för oss om spelet använder sig utan Shader Model 3.0 eller 2.0?

EDIT: Samt vad du använder för dator och inställningar på spelet vore asnice. Ruskigt trevlig läsning BTW!, kan inte vänta länge till på detta spel

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vilken shader model den använder, spelar det egentligen någon roll. Jag vet dock att den har väldigt grymma shaders. Speciellt på playstation2 så gör den saker som i princip inget annat spel gör alls. Tex har de normal maps på playstation vilket är väldigt ovanligt.

De har väldigt mycket fräcka gloweffekter runt kristallkronor, lampor, och ljusstakar. De har också mycket små detaljer som kan vara svåra att märka. En sak jag hajade till lite var ett litet porträtt i en bokhylla, den reflekterade svag min spegelbild. Bubbelpoolarna har också rätt fräcka effekter tex:
- refraktion, man ser alltså verkligen all geometri rakt igenom hur den böljar fram och tillbaka
- reflektions så klart
- kaustics. Det här ser skitcoolt ut. Strålar slängs upp i taken och på väggarna runt. Det ser väldigt verkligt ut och är något man inte ser ofta i spel.

Animationerna är nog bland det häftigaste. Tex i New Orleans så ser man att folk går runt och pekar på saker runtomkring dem. När jag var ombord på en båt och blev upptäckt nyligen så ser man hur ledarna pekar mot en för att visa var de andra ska skuta.

En annan fräck grej är att tjejerna som går runt i balkläder, skjuter man ner vakterna så böjer de sig ner och plockar upp vapnen och börjar skjuta mot en!

Dator: Spelet verkar vara mellankrävande. Jag tror det kräver mer på grafikkort än på processorn. Det kommer nog flyta på bra med de flesta datorer.

/A

Permalänk
Medlem

Om man har ett halvgammat gfx kort så spelar det ganska stor roll om vilket SM spelet anväder, tex Tomb Raider: Legends så ser det asfult ut med tex X800PRO kort som använder sig utav SM 2.0, Nvidias 6800 och uppåt använder sig utav SM 3.0 vilket gör spelet väldigt mycket snyggare.

Några saker som ag är väldigt nyfiken på är bla. ljudet på tex alla vapen, vet att i Hitman så var alla ljud super bra men i senare Hitman så blev ljudet allt svagare och mer orealistiskt, hur är det i Blood Money?

Blir det skotthål i gubbarna som i ettan, olyckligtvis försvann dem i senare Hitman

Sedan, är det mantelrörelse på alla vapen som i ettan?

Dessa är minimala detaljer, men även dem spelar stor roll

Permalänk
Medlem

Gaaah, kan inte vänta längre snart, fast det är ju inte mer än några veckor till release så man kanske kan spela oblivion fram till dess.
Och som många andra vill jag tacka f97ao för väldigt intressant läsning och jag hooppas att du fortsätter skriva!

Permalänk

Han SKA fortsätta skriva.

Visa signatur

Neun und neunsich.