Historien om Outlands (World of Warcraft)

Permalänk
Medlem

Historien om Outlands (World of Warcraft)

Hög MS, Instant spells delays med 10sec, Känns det igen?

Vad gör man?

Svar: Blizzard sätter upp nya dubbelt så bra realms i tyskland, bättre hårdvara, mjukvara.

Den 17 april var det dags för migration från Bladefist samt Daggerspine till nya realmen outlands.

Yes, Thundgot säger att för att vara säker på att komma med eftersom dom flesta top guilderna från BF och Ds flyttar tänker vi att vi får inte lämnas kvar.

Efter att väntat till klockan 3 på natten då migrationen starter, efter 2 timmar av errors, probelm ger jag upp och sover 72 minuer innan jag tar bussen till arbetet. trött, less och irriterad läser jag att migratonen flyttas upp till en vecka senare pga dålig förberedning.

Den 24 april satt jag bänkad framför skärmen igen för att äntligen få flytta min karaktär.

Errors, errors, errors, och errors. .

Nytt medeladen, pga av överbelastning väljer vi att vänta med migrationen till imorrn samma tid var beredda!

Den 25 aprill klockan 3am var jag inte förvånad..

För att fixa problemet bhövs en maintence blir nästa svar ?!?

Thundgot skriver även att han är extremt missnöjd med sitt team och säger att dålig kominkation mellan frankrike och tyskland är problemet.

Torsdag den 27 april (idag)

Efter 2 veckor av problem avslutas nu DS/BF > Outlands migrationen av.

Daggerspine som jag spelar på kommer få flytta till en helt annan realm (Kazzak)

Och kommer påbörjas nästa vecka . . .

OPROFISSONELT BLIZZARD!

Permalänk
Medlem

Cry me a river, build a boat, sail away and get a fucking life ! xD
haha men orka seriöst. whinarn l2p.

Permalänk

Så går det när man spelar alliance

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Cry me a river, build a boat, sail away and get a fucking life ! xD
haha men orka seriöst. whinarn l2p.

Snorunge.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

hatar också det , väntat på att migrata men så funkar det inte ;/

vill bara lämna laggfist så snabbt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Cry me a river, build a boat, sail away and get a fucking life ! xD
haha men orka seriöst. whinarn l2p.

Kan du utveckla tack, eller är det för komplicerat för en 15 årig "dude"

Permalänk

Det jobbigaste är när man ska rocketjumpa upp till quaden på dm4 och det laggar till som fan. Vänta lite... vilket spel pratar vi om?

Permalänk

Inte riktigt va?
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-general-en...

Finns fortfarande en hyffsat stor chans för migration till samma realm.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ett jävla ord av det där.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk

om man säger så här så finns det nog inte en fis i rymden att daggerspine kommer få komma till outlands...mer än 80% från BF ska flytta och nån räknade på ungefär 4000 accounts...och då har säkerligen varje account 1 alt så cirka 8000 gubbar kommer flyttas och bög blizzard kommer stänga och förstöra får oss som gärna ville träffa alla glada från daggerspine

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvär får jag säga att detta inte förvånar mig. Blizzard klarar inte av att hantera mängden spelare i WoW. Systemen och personalmängden är mkt underdimensionerad (självklart för maximal vinst). En av anledningarna till att jag slutade med spelet.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Till dem som tycker att tråden passar bättre som inlägg i den stora World of Warcraft-tråden: Vi tvingar fortfarande inte folk att använda en tråd i stil med den.

Permalänk

nu har dom gjrot det igen...migreringen funkade i ett par timmar sen stängde dom den pga av franska och tyska serverv problem men engelska skulle funka men det gjorde dom inte så nu har dom stäng och ska öppna igen nån gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Cry me a river, build a boat, sail away and get a fucking life ! xD
haha men orka seriöst. whinarn l2p.

Som man säger i Skåne. Kom ju från rätt röv det ju.
Mycket liv du lär ha med alla dina CS inlägg och l2phaxxorzzsuperXXXDDD uttalanden. Vem är det som ska skaffa sig ett liv?

OnTopic: Blizzards support börjar ifrågasättas lite överallt. Bara kolla den "officiella" svenska wow sidan. Att dom tex inte gör något åt alla hunter som farmar DM just nu från level 45 och uppåt gör mig duktigt förbannad. Förstör hela ekonomin runt alla librams och epic boken som Quel'Serrar. Alla springer ju runt med Quel'Serrar nu. Boken har droppat i pris från 1500g till 400g. Att dom så ska diskutera detta först i 3-4 veckor innan dom börjar bry sig är ju löjligt.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Cry me a river, build a boat, sail away and get a fucking life ! xD
haha men orka seriöst. whinarn l2p.

Låt mig gissa, du är cs-nörd som faktiskt tror att han inte är det längre så han började spela WoW o är en Human Paladin...

Permalänk
Medlem

Har flyttat 4 av 6 gubbar nu...bara två kvar, och jag ska och jobba snart =/

Permalänk

Tip of the day: l2p är faktiskt inget cs-snack, det kommer från WoW ^^

Ont: Att det krashar är ju ganska väntat, det är blizzard
Men varför börja gnälla i ett forum? Det är inte mycket vi här kan göra åt det.

Permalänk
Medlem

ett litet tips, när du ska emigrera, sitt inte uppe till 3, utan kliv upp ~20min tidigare istället och gör det innan du far till jobb/skola. lite mer sömn på det sättet

Permalänk
Medlem

hörde att migrationen funkade för de flesta idag , funkade inte för mig nu har typ de flesta i guilden migratat , hur länge kommer den hålla på?

Permalänk
Medlem

Ni har så fel så fel är ingen cs nörd jag har en 60 mage med epic mount och en 60 warlock med tier 1 och epic mount och en 52 rogue med 700g så i deJJ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Ni har så fel så fel är ingen cs nörd jag har en 60 mage med epic mount och en 60 warlock med tier 1 och epic mount och en 52 rogue med 700g så i deJJ

Du ska inte vara grym...vill dessutom att du ska förklara i detta sammanhang hur fan du kan kläcka l2p, vad har detta med att han ska lära sig spela?
Är så otroligt trött på att folk använder det i fel sammanhang...

Är på din sida Orly, blizzard fuckar det mesta i dagsläget. Själv väntar jag ivrigt på att man ska få transfera till valfri realm emot en mindre betalning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Ni har så fel så fel är ingen cs nörd jag har en 60 mage med epic mount och en 60 warlock med tier 1 och epic mount och en 52 rogue med 700g så i deJJ

Du kan väll ha 5 level 60 gubbar och 1000g på varje. Cs nörd kan du vara i vilket fall.

Vet någon om hur mycket det kommer att kosta att flytta sina gubbar? Samt kommer man få med alla grejjer då?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Ni har så fel så fel är ingen cs nörd jag har en 60 mage med epic mount och en 60 warlock med tier 1 och epic mount och en 52 rogue med 700g så i deJJ

Okej, screen på allting då...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Ni har så fel så fel är ingen cs nörd jag har en 60 mage med epic mount och en 60 warlock med tier 1 och epic mount och en 52 rogue med 700g så i deJJ

Som du skulle säga nu då:

"lolkekbur reroll carebear server kthxbai"

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Låt mig gissa, du är cs-nörd som faktiskt tror att han inte är det längre så han började spela WoW o är en Human Paladin...

Fyfan vilken csnörd man är om man har en human paladin!

Permalänk
Medlem

Jag säger bara, Nerf Blizzard!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.