PCSX2 v0.9 PS2 emulator screenshots

Permalänk
Medlem

PCSX2 v0.9 PS2 emulator screenshots

Tänkte bara visa hur stora framsteg man gjort på sistone, själv har jag varit intresserad utav emulera konsoller och följt med speciellt PCSX2 en tid. Märk att det är okej att använda PCSX2 ifall man äger PS2 och dumpar BIOSen från sin EGEN PS2.

http://forums.ngemu.com/pcsx2-official-forum/70411-post-your-... - för mera screenshots

http://forums.ngemu.com/pcsx2-official-forum/62230-pcsx2-0-9-... - PCSX2 FAQ

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

snyggt
Edit: Tack för länken! Hittade väldigt många och fina emulatorer för både xbox och gamecube

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

det här är asså ps2 spel som liras på pc:n genom emulator?

rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

Japp alla mina spel utan två gick att starta. Kruxet är frameraten. Man har tur om man får över 20fps. (60 är orginal hastighet) Man får dock rätt hastighet i menyer och på pause skärmar och liknande. Och ljudet är kanon. Så ge det ett år till så har vi en fullt fungerande PS2 emulator.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Hastigheten har ju typ flerdubblats sedan senaste versionen dock, FFX t.ex. kördes max 7 fps lr så även med de bästa datorerna, nu med en dator som min kan man få typ 12 - 60 fps ingame t.o.m. Så var man tvungen att använda save games för att komma in i spelet, nu behövs inte det heller t.ex

Kompabiliteten har förbättrats enormt också, från att tidigare ungefär 5st spel fungerade litegrann med v0.8.1 varav Disgaea var det ända som fungerade riktigt bra, så fungerar typ 200+ spel nu ganska bra. Sen fanns det inget ljud i den förra versionen, i denna fungerar ljudet ypperligt i nästan alla spel som fungerar. De jobbar just nu på att förbättra Dual Core och multithreading support, tweakar koden mm som ska ge bättre prestanda. Så jag tror också när v1.0 kommer så ska det fungera riktigt bra, men det är antagligen ett år lr så tills dess. Däremot vet jag att de jobbar på en v0.9.1 som bäst men hur mycket den versionen har förbättrats och när den kommer har jag inte det minsta aning om.

Redan med en hastighet av ~20 fps tycker jag spelen flyter utan lagg. Enda spelen som flyter på runt 60 fps är Growlanser tror jag men de spelen har rätt dålig grafik också.

Det är ju CPUn som spelar störst roll för PCSX2, har man ett grafikkort som stöder pixelshader 3.0 så är det mer än tillräckligt då man kan använda ps3.0 i emulatorn men även gfx kort som FX5200 skulle räcka faktiskt. Själv undrar jag hur en A64 3GHz+ skulle klara av emulatorn lr uppkommande Conroe...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
Redan med en hastighet av ~20 fps tycker jag spelen flyter utan lagg.

Nu var du väl lite väl optimistisk va?

20fps är en tredjedel av hastigheten och det är precis som på den gammla koda tiden, dvs spelet hackar inte, det går långsammare.

I FFX i introt (när de sitter vid elden) så får jag kanske 10-20 fps och det är ett segt att kolla ignom. Men det fungerar. Trycker man på pause däremot så får man 60fps konstant och ljudet är klockrent.

Så hastigheten finns där. Gäller bara att optimera koden så man använde grafikkorten bättre. jag får nämligen samma framerate oberoende upplösning och hur mycket AA man sätter på. (AA finns att välja i vissa plugins)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Nu var du väl lite väl optimistisk va?

20fps är en tredjedel av hastigheten och det är precis som på den gammla koda tiden, dvs spelet hackar inte, det går långsammare.

I FFX i introt (när de sitter vid elden) så får jag kanske 10-20 fps och det är ett segt att kolla ignom. Men det fungerar. Trycker man på pause däremot så får man 60fps konstant och ljudet är klockrent.

Så hastigheten finns där. Gäller bara att optimera koden så man använde grafikkorten bättre. jag får nämligen samma framerate oberoende upplösning och hur mycket AA man sätter på. (AA finns att välja i vissa plugins)

Asså det beror lite från spel till spel, videorna ser ut att gå långsammare med låg fps som t.ex dendär intro videon till FFX. I andra spel som Phantom Brave, Disgaea, Wild Arms 3, Grandia III som jag har testat så tycker jag det flöt fint med 20 fps.

20 fps är samma hastighet jag får som lägst i Oblivion i områden med hög gräs med de inställningar jag kör med och det tycker jag ännu är acceptabelt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Köp en konsoll istället.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Det är impnerade framsteg.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Köp en konsoll istället.

Det har man ju redan men jag har alltid gillat att köra emulatorer på PC sedan jag var ungefär 10 år. T.ex spelar jag hellre på ePSXe än en riktig konsoll, för man kan snabba upp hastigheten, spara lite nu som då, tweaka gfx inställningarna så att det t.o.m ser bättre ut än på en riktig konsoll osv.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Köp en konsoll istället.

Har du ingen consoll så får/kan du inte spela. Eftersom det krävs ett PS2 orginal BIOS för att emulatorn ska funka. Och de är upphovsrättskyddade.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Inaktiv

kul att de kommit så långt

Permalänk
Medlem

nä vad häftigt!

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk

Det var som tusan, för bara nåt år sen kollade jag in emuer för ps2 och då fick man vara glad om man fick igång nåt spel alls. Tänkte att jag skulle skaffa mig en ps3 för att kunna köra vissa spel på ps2 med mer flyt, men vem vet kanske kan jag spela dom på min pc innan dess. Är rätt så störande ibland när man spelar ps2 spel och det "hackar" till, fördärvar spelkänslan lite.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Det var som tusan, för bara nåt år sen kollade jag in emuer för ps2 och då fick man vara glad om man fick igång nåt spel alls. Tänkte att jag skulle skaffa mig en ps3 för att kunna köra vissa spel på ps2 med mer flyt, men vem vet kanske kan jag spela dom på min pc innan dess. Är rätt så störande ibland när man spelar ps2 spel och det "hackar" till, fördärvar spelkänslan lite.

Det där hade jag inte tänkt på. Jag vill nämligen spela shadow of the colossus, men har sett att det är lite låg fps ibland typ. Undrar om det kommer flyta bättre, vad tror man?

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk

Vad passande, jag drömde om fungerande PS2 emulering för några nätter sedan

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt det här, det är ju på tiden nu så här 6 år senare att man ska kunna emulera den.

Finns det någon väl fungerande emulator för XBOX?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Riktigt häftigt det här, det är ju på tiden nu så här 6 år senare att man ska kunna emulera den.

Finns det någon väl fungerande emulator för XBOX?

Ja

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu