Permalänk
Medlem

fel om det fattas värde

Hallå.

Kör en foreach loop enligt följande:

$foarr = printTopics($forumId); foreach($foarr as $foValue) { $id = $foValue['id']; echo "<div class=\"topics\">"; echo $foValue['subjekt']; echo "</div>"; }

och det funkar hur bra somm hälstm men ifall den inte får något värde från funktionen så får jag följande felmeddelande
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in E:\wamp\www\t7\forum\index.php on line 14
altså. funktionen plockar ut de poster som har rätt id för denna loopen, men om inget id passar, så skickar funktionen en tom array tillbaka och då får jag felmeddelandet.

vad sk ajag göra för att bli av med detta, förutom att lägga in något i databasen på "rätt" id, nummer (det bli en fullösning)

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Titta om det finns något i arrayen innan du börjar loopa igenom den kanske?

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk
Medlem

Re: fel om det fattas värde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunken
Hallå.

Kör en foreach loop enligt följande:

$foarr = printTopics($forumId); foreach($foarr as $foValue) { $id = $foValue['id']; echo "<div class=\"topics\">"; echo $foValue['subjekt']; echo "</div>"; }

och det funkar hur bra somm hälstm men ifall den inte får något värde från funktionen så får jag följande felmeddelande
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in E:\wamp\www\t7\forum\index.php on line 14
altså. funktionen plockar ut de poster som har rätt id för denna loopen, men om inget id passar, så skickar funktionen en tom array tillbaka och då får jag felmeddelandet.

vad sk ajag göra för att bli av med detta, förutom att lägga in något i databasen på "rätt" id, nummer (det bli en fullösning)

$foarr = printTopics($forumId); if ($foarr) { foreach($foarr as $foValue) { $id = $foValue['id']; echo "<div class=\"topics\">"; echo $foValue['subjekt']; echo "</div>"; } }

Kanske fungerar, php var ettt tag sen...

Permalänk
Gäst

if(!is_array($array)){ //Gör något } else { //Gör något annat }

Permalänk
Medlem

Visa oss printTopics funktionen!