Permalänk
Medlem

Är det här nätagget bra?

XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme,

Strömkabel PC m/jord 2m

ABIT KN8-Ultra, nForce4 Ultra,Socket-939

NEC DVD-brännare ND-3550 IDE Silver OEM

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Silver

Cooler Master Cavalier 3, Silver Chassi,

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939

Är det här nätagget tillräckligt till den här datorn, vissa säger att NorthQ är bra och vissa säger att det är väldigt dåligt?

Vad skulle ni rekommendera?

Permalänk

alldrig hört talas om? ta ett hiper tagan eller seasonic.. tänk bara att gå mer efter A på 12volts linan än watt ´ringen

för ett dåligt 500watt agg kan vara sämre än ett 250w bra agg.. finns en bra FAQ om just detta

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

NorthQ sägs inte vara så där superbra, skulle nog satsa på ett Hiper, Seasonic, Tagen eller FSP, jag har bara testat FSP av de 4 och jag är skitnöjd med det.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Ok, kan verkligen ingenting om nätagg, så jag undrar igen om det här är bättre kanske

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315651&CKS=PCW

Permalänk
Medlem

Seasomic har bra ryckte

Permalänk
Medlem

Ok bra men räcker den här, förstår inte riktigt det där med A på 12 voltslinan heller?

Permalänk

ju mer du har desto troligare är det att agget klarar av att driva ditt system och även om du skulle sätta in någon disk mer eller köpa hely ny dator efter något år så kanske agget klarar den dator ochså..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja ok, tack, för alla svar, men jag tror inte jag riktigt fått svar på min fråga, om den här Seasonic 330 W räcker för min dator, kanske är svårt att svara på men vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Nog klarar det nätagget din dator, fast det är ju lika bra att lägg 2-300 kronor till på ett nätagg som kanske håller till nästa uppgradering av systemet.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Antec/Tagan . . . BRA ERFARENHET

Visa signatur

Linux User #289870

Permalänk
Medlem

Jag har Tagan easycon 430 W, funkar skitbra och är tyst

Visa signatur

AMD64 3200+ @ 2.51 GHz | X850XT | 1.5 GiB DDR | 480 GiB hdd | Tagan easycon 430W |ThermalTake Soprano Black w/ window |