Permalänk
Medlem

Några frågor om ideer

Hade tänkt att modda ett Antec chassi som står här och samlar damm.
Tänkte att jag skulle gravera något och kanske lacka om det.
Men om jag lackar det först håller då färgen om man ska börja gravera dvs den flagnar den av när man håller på och graverar?
Sedan tänkte jag byta ut fronten på chassit men här vet jag inte riktigt hur jag ska göra här. Tänkte ta bort främre skitet som är av plast och sedan sätta dit ett metallplåt med hål i sig. Men Jag vet inte redigt hur jag ska fästa det i så fall. Vill ha lite luft i mellan själva chassit och metallen. Kan man ta en "ram" eller vad man ska säga som man fäster i chassit och sedan skruvar fast med metallen i den. Vill ha lite ideer på hur jag ska göra detta. Blev också lite intresserad av airbrush. Dock kostar det ju ganska mycket om man bara ska göra det ett par gånger så får se om det blir något av det.
Skriv gärna vad ni tycker om mina ideer.

Permalänk

alltså det dära var skit konstigt jag lackade chassit med riktig färg (som finsnickare använder) sen så samma dag graverade jag det funkade perfekt inget flagnade men igår så flagnade det och förstörde fan hela chassit =/.. alltså airbrush kan man köpa för 100 på biltema fast utan kompressor ! . FINNS TRÅD LÄS DEN ;).. sen så varför skall du ha lite mellan rum mellan fronten .. sjukt ? .. annars verkar det bra

Permalänk
Medlem

efter att man sprayat om chassit och sprayat det borde man kanske dra på ett eller flera lager klarlack för ett det inte ska flagna :/

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

men alltså som sagt var det en speciel färg och den köre man inte klarlack på vet ej varför ska fråga igen xD.