Permalänk
Medlem

Gravyr, Dremel frästillsats.

Köpte en frästillsats till dremel idag

Tanken var att få de raka liner man gör rakare helt enkelt. Det började väl bra med att jag testade genom att rista in mina initialer. Men sen började det gå åt fel håll... Det blev sämre och sämre resultat, jag fick byta fräsar och diamantgravyrpinnar stup i kvarten för att jag tänkte att det måste ju finnas någon som är bra!

Efter 2 minuter med en diamantpinne så var den fullständigt värdelös, den hade blivit blank och snurrade bara på ytan. Min fråga är alltså om det är på grund av att jag har fel tillsatser (har köpt på classe, ett par olika, + en stor låda med massa skräp. Eller är det för att det är en spegel och att det är hårdare än glas som jag enbart graverat på förut, alltså första gången med en spegel.
Testade både full hastighet och hela vägen ner till lägsta. Inga lysande resultat.

Vad gör jag fel?

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

du tycker alltså att det är konstigt att du inte kan fräsa glas med en dremel och några dåliga stift, det är lite skillnad på att fräsa djupare diken än att repa ytan snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
du tycker alltså att det är konstigt att du inte kan fräsa glas med en dremel och några dåliga stift, det är lite skillnad på att fräsa djupare diken än att repa ytan snyggt.

hmm, kanske skulle skrivit mer om stiften, men dom kan nog inte anses som dåliga.
Köpt: 30-7984 på classe

30-9106

30-9121

+ att jag hade Cotechs orginaltillbehör, samt alla dremels orginaltillbehör.

Sen är det väl ganska självklart att det är svårare med djupare "diken" som du kallar dem, jämfört med att repa ytan. Men inget av det du skrev svarar på några frågor :/

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

skriver det väl mer tydligt då, det är svårt att fräsa i glas med en dremel

Permalänk
Medlem

Men är glas och spegelglas precis lika hårt? det är där frågan ligger bland annat. Jag har lyckats med ett par motiv i glas, men detta med spegeln var fan så mkt svårare.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

du måste ha fräsverktyg till en fräs? aight?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

varför inte plexi?

Permalänk
Medlem

För att jag av en händelse kom över 2 ganska stora skivor glas och två mindre speglar, typ badrumsspeglar. Ska se om jag har någon bild på mobilen.

http://www.gentlemens.se/datas/users/2-p11-04-06_21.10.jpg
http://www.gentlemens.se/datas/users/2-p11-04-06_18.45.jpg

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

jaha okej !, jag förstår exakt jade hade fått glas som jag skulle göra ett chassi av 2 mm (väldigt tunt) .. alla klagade påt och sa att jag skulle fixa 8 mm plexi för 2000 etc. men jag förstår

Permalänk
Medlem

skulle tippa på att mitt glas är 4mm. Detta ska inte bli något chassi.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

diamantslipstift för 150kr är nog inte så bra
har en liknande sats men den kostade 2-3k..
att det står CHINA på den bör ju undanröja alla tvivel..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

Kan inte tro att det kan behöva vara så jävla dyrt.

Men själva sakfrågan är ju inte löst ^^

dvs det första inlägget jag skrev.

Visa signatur

.
.
.