Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska

Hehe , det var just en sådan hjälm det är

Oooh shit dude! Daedrahjälm?! vad väger den??

[QUOTE]
Har daedra hjärta också .. .vet dock inte vad jag ska göra med det.
[/QUOTE]
om du inte är en enchanter/alchemist så kan du väl sälja den. I guess. dom är rätt dyra. 200 pix va?? En hundralapp i guld är alltid bra o ha.

[QUOTE]
Hittade utanför ballmora i en grotta när jag försökte hitta blommer.
Typ där borta där man räddar en kille från 2 djur eller ngt sådant.
[/QUOTE]
I´ll Keep THAT in mind!!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
[B]
Oooh shit dude! Daedrahjälm?! vad väger den??

[B]
om du inte är en enchanter/alchemist så kan du väl sälja den. I guess. dom är rätt dyra. 200 pix va?? En hundralapp i guld är alltid bra o ha.

I´ll Keep THAT in mind!!

Hjälmen vägde inte så jävla mkt, ska ta och kolla så fort jag slutar på jobbet.

Jag är sorcerer så jag kanske har den skillen också så .. tja .. vet dock inte exakt vad man får för ngt av hjärtat.
200 kostar de.

Stör mig som fan på att alla handlare inte har mkt pengar eller saker så att de kan byta. Fan hittat en del saker man får typ 8k för och sådant men ingne av dem har råd att köpa sakerna.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Saker för 8000 sparar man. Kan behövas i framtiden.

Sen att handlarna inte har tillräckligt med pengar är bara bra. Som i verkliga livet. Ingen Ferraridealer har 3 mille i kassan. Hallå?

Vad jag saknar är en bank. Vart finns alla banker från Daggerfall?!?
Ska man orka bära på 300000 i guld eller vadå??

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Saker för 8000 sparar man. Kan behövas i framtiden.

Sen att handlarna inte har tillräckligt med pengar är bara bra. Som i verkliga livet. Ingen Ferraridealer har 3 mille i kassan. Hallå?

Vad jag saknar är en bank. Vart finns alla banker från Daggerfall?!?
Ska man orka bära på 300000 i guld eller vadå??

heh det tänkte jag inte på , att pengarna vägde också.

Jag kan typ bära 150kg så det blir problem hela jävla tiden med saker som måste kastas.
Måste skaffa mig en sådan glas rustning för det ska vara lätta, har jag hört

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

150kg?!?!
Hur klarar du dig?!?! Jag klarar mig knappt på 360kg?!?! (Level 9)
Så muskulös att jag börjar snart få österrikisk brytning!!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

Folk gör som dom vill. Personligen föredrar jag snygg grafik som flyter framför snygg grafik som hackar

Det ligger onekligen nått i det du säger

Btw, nån som vet hur man kan döda lilla biatchen nhalldin snackade om?? vi har kommit in i det stället men hon e ju helt otauntbar, och så är det en vakt på nedervåningen, som kommer som ett skott.
(Journal: Lorbumol gro-Aglakh said he had a bounty contract for Adraria Vandacia in Seyda Neen.)

Permalänk
Medlem

Hittade en trevlig stav för ett tag sen: "Staff of Magnus", 210.000 gold var den värd :).

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal

Vad jag saknar är en bank. Vart finns alla banker från Daggerfall?!?
Ska man orka bära på 300000 i guld eller vadå??

Du kan bara slå ner någon i dess hemma och använda det som ett eget hem/bank whatever
Lägg skiten där inne det försvinner inte
Eller kan du gå upp i ranker i ett av the great houses så får du ett stronghold det ska nog duga för att lagra skatter

Permalänk

Tack till Nhalldin, jag har fortfarande ett GF2 Pro...
GF3 på g, det första funkade dock inget vidare så det fick säljas vidare.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal

Primary Skills:
* Long Blade - uppe i ca 72 eller nåt nu. sliter på svärden. har alltid 3 st med mig.
* Block - Ökas automagiskt med fighter.
* Heavy Armor - ditto
* Athleticism - när man springer runt i städer så ökas den
* Acrobatics - man kan ju alltid counter-strike hoppa när man springer så ökas den här.

Valde dom här Pri Skills för då ökar man rätt mycket rätt snabbt. Primary Skills ökar snabbast. Sen kommer Secondary Skill o saktast går Minor Skills att öka.

Det är inte en dum idé o ta 2 ganska värdelösa (vid fighter) skills (Acro o Athl) som ökar mycket snabbare än dom andra? Eftersom monsterna man då möter borde vara svårare? Har inte spelat så mycket så jag vet ännu, men i Daggerfall så var det iaf antagligen bättre o låta Running/Jumping vara nått annat än Primaryskills. Eller är jag ute o vimsar?

Permalänk
Medlem

I daggerfall var det MYCKET (läs:mycket mycket extremt mega) lättare att gå upp i running och jumping än det är att gå upp i athl och acro i morrowind

Permalänk
Gäst
Citat:

Primary Skills:
* Long Blade - uppe i ca 72 eller nåt nu. sliter på svärden. har alltid 3 st med mig.
* Block - Ökas automagiskt med fighter.
* Heavy Armor - ditto
* Athleticism - när man springer runt i städer så ökas den
* Acrobatics - man kan ju alltid counter-strike hoppa när man springer så ökas den här.

Valde dom här Pri Skills för då ökar man rätt mycket rätt snabbt. Primary Skills ökar snabbast. Sen kommer Secondary Skill o saktast går Minor Skills att öka.

GAH!
Vad är detta för vansinne
jag är fighter & har long blade, medium armour, speechcraft (mycket bra vid mutning t.ex.)
& 2 till jag inte kommer ihåg..

Block har jag inte som favorit alls......men den tränar jag upp genom att "hyra" tränare.......Billigt när man börjar få in pengar! & så har man ju plats för viktigare saker i primaries..

har druegh shield & helmet nu...
resten är orc armour.....
ac = 60

sedan har jag Fiend katana (lr vad den nu heter) - värd ca 9000
& så ett sekundärt vapen - ett 2handat dwarven ngnting(sword) - 1200.....

& lite annat smått & gott

Pengar får man ju rysligt lätt ihop.....sedan gäller det bara att hitta bra butiksägare/tränare man kan muta & sedan köpa varor från för halva priset!

är förresten bara lvl 6.....så ......=)

Permalänk
Medlem

ABITMUK : Var hittade du orc armorn?? VILL HA

Jag tog helt flummiga primary skills... orkar o andra sidan inte göra om min lvl 11 char nu
Har blocking, athletics heavy o medium armor o nån till tror jag på primary

eD: bara lvl 6??? ditt azn!!
dwarven svärd har du också... säg hemligheten nu

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
ABITMUK : Var hittade du orc armorn?? VILL HA

Jag tog helt flummiga primary skills... orkar o andra sidan inte göra om min lvl 11 char nu
Har blocking, athletics heavy o medium armor o nån till tror jag på primary

eD: bara lvl 6??? ditt azn!!
dwarven svärd har du också... säg hemligheten nu

Spring runt som en dåre & leta överallt......=)

Orc armour hittar du på en ö (4 st uppsättningar faktiskt)
längst upp i norr

Är du medlem i fighters Guild får du ett uppdrag i Ald-Ruhn av guildmastern där, att fara till "Vas" hjälpa en tjej.,..

mellan "VAS" & "Dragon Fel" finns en elak grupp bestående av 4st orcher med extremt bra utrustning.........tog mig ett antal försök att bara ha ihjäl dem en & en,....ladda upp ordentligt med portions & se till att hålla din utrustning i topptrim

Svärdet hittade jag hmm........Tror det var ca 1,5cm nordost om Balmora på stora kartan.........I en deadra-grotta...............Massa fint där.........

KÖP Cure poison innan du drar dit........jag gjorde misstaget att inte göra det......nå.....låt mig säga att jag dog relativt fort........& magiska vapen är ett krav för att skada deadras om du ville veta.....

& akta dig för drain......

Permalänk
Avstängd

Gah! Jag har nästan precis börjat lira Morrowind och det är sjukt roligt! Efter jag hade varit och dödat dom 4 agenterna (Quest från Fighters Guild) så ville ingen snacka med mig, jag hade blivit sjuk på något sätt, vet varken hur eller varför jag blev sjuk, hur ska jag göra för att bli frist? jag är i staden Caldera för tillfälligt.

Visa signatur

[size="1"]Open the gate and let me follow the uncarven path.
System: EPoX 8K3A - Duron 1000mhz - Alpha PAL8045T - 512DDR Samsung - Geforce2 MX-400 med sexig zalmanfläns.[/size]

Permalänk
Medlem

okay tack tack... får väl göra ett försök nu *gulp*

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicke-man
Gah! Jag har nästan precis börjat lira Morrowind och det är sjukt roligt! Efter jag hade varit och dödat dom 4 agenterna (Quest från Fighters Guild) så ville ingen snacka med mig, jag hade blivit sjuk på något sätt, vet varken hur eller varför jag blev sjuk, hur ska jag göra för att bli frist? jag är i staden Caldera för tillfälligt.

Dra till templet i Ballmore(enda jag känner till) & köpe en potion of "Cure common desease"

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
okay tack tack... får väl göra ett försök nu *gulp*

kan du lägga upp en karta(alt. printscreen) kan jag markera ut platserna.....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

Dra till templet i Ballmore(enda jag känner till) & köpe en potion of "Cure common desease"

Ok, var det så lätt.
Tack så mycket.

Visa signatur

[size="1"]Open the gate and let me follow the uncarven path.
System: EPoX 8K3A - Duron 1000mhz - Alpha PAL8045T - 512DDR Samsung - Geforce2 MX-400 med sexig zalmanfläns.[/size]

Permalänk
Medlem

Athletic skill och acrobat skill borde vara ganska bra att ha som primary eftersom det är de du ska öka för att gå upp i levlar juh.

Om du springer runt lite och hoppar så går du upp och kan levla snabbt och effektivt.
Kan tänka mig det är bra för de spelarna som har mkt tid och orkar springa omkring en jävla massa bara för att gå upp i skills

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK

GAH!
Vad är detta för vansinne
jag är fighter & har long blade, medium armour, speechcraft (mycket bra vid mutning t.ex.)
& 2 till jag inte kommer ihåg..

Block har jag inte som favorit alls......men den tränar jag upp genom att "hyra" tränare.......Billigt när man börjar få in pengar! & så har man ju plats för viktigare saker i primaries..

Vad är detr för vansinne med det??

Man vill ju öka i Levels så man blir bättre o bättre. Och dom där gynnar mig eftersom jag Älskar att springa runt o så.

"Block" MÅSTE Man ju ha om man är en Fighter. Den används ju för att ta upp slag från combatanter. Skitbra, överlever lättare gör man också!!

Du kanske inte har förståt innebörden av den skillen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Jag har problem med ett quest som jag fick av thiefs guild i Balmora. Jag ska hitta någon som kallas "master of security". Ingen aning om var han är eller hur han ser ut.
Är det bara jag som tycker att Journalen suger? Den ska va som i BG2 där man kan sortera bort quests man redan gjort...

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Yes, orc armour! Och jag ska just till öarna där nu! (Uppdrag med Mages guild)

Hoho nu blir jag glad. Nu saknas bara en magisk Dai-katana och min lycka är gjord

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk
Medlem

har druegh helm, cuirass, shield, boots.

cuirass har 89 i ac tror jag..ganska mäktig..

Man hittar den när man ska hämta en båge till ashlander "initiation rite" questen...
..den ligger på botten i en liten vattenpool med luftbubblor...

har aldrig använt någon sköld så min block skill har jag knappt använt

Jag har bara kört med 2-hands yxor för att dom gör UBER-skada!!
Det finns inget monster som klarar mer än 2 smällar

Permalänk
Medlem

Hadde totalt glömt av det första uppdraget man fick i början, det där man skall leverera ett paket till nån snubbe, men nu visade det sig att jag på nått sätt har "tappat" paketet (läs sålt det tidigt i spelet i desperat behov av guld ). Har försökt att leta upp det i verenda liten affär men det verkar omöjligt att hitta igen Behöver man klara första uppdraget eller? Har liksom ingen lust att börja om nu när en gubbe är lvl 14

Permalänk
Avstängd

Bah!
Jag ger upp alltså, min svärdgubbe är värdelös.
Får börja om imorgon, vilken class rekemonderar ni?
Funderar på Mage, verkar roligt men svårt(?)
Eller springa runt med en halberd, dom verkar ganska skojiga.
Ingen som kan ge en nybörjare lite tips?

Visa signatur

[size="1"]Open the gate and let me follow the uncarven path.
System: EPoX 8K3A - Duron 1000mhz - Alpha PAL8045T - 512DDR Samsung - Geforce2 MX-400 med sexig zalmanfläns.[/size]

Permalänk
Medlem

Suck suck suck....
Har hållt på med dwaren quests nu... Ni vet när man ska hjälpa några arkeologer, jag hitta översättningsboken och gav den till killen i fighterguild i Balmora. Men nu måste jag ha en bok som är helt på dvärgiska ! Arkeologen är gay och vill inte ge mig några mer uppdrag och när jag drar i nån av de andra spakarna i lower level där vi arkeologen så¨tar jag en massa skada ! (en trasig lampa ovandör de)
Nån som har kommit långt med att översätta dvärgspråket ?

Permalänk
Medlem

Har hittat "Hanging Gardens" boken om det är den du menar. Hmm, så man behöver en till bok? Får väl hoppas jag hittar den (ska till en Dvärgruin på en ö längst uppe i norr).

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal

Vad är detr för vansinne med det??

Man vill ju öka i Levels så man blir bättre o bättre. Och dom där gynnar mig eftersom jag Älskar att springa runt o så.

"Block" MÅSTE Man ju ha om man är en Fighter. Den används ju för att ta upp slag från combatanter. Skitbra, överlever lättare gör man också!!

Du kanske inte har förståt innebörden av den skillen.

Visst satsar jag på block.....men varken som primary eller secondary.
jag tränar upp den mha tränare...
Går lika bra det
inte särskilt dyrt

Du gillar att springa säger du=?

Men varför är det bra att ha högt i skills man egentligen inte behöver?
Eller springer du mycket bara för skojs skull ?

Sorry om jag var lite elak förr........

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryking
Suck suck suck....
Har hållt på med dwaren quests nu... Ni vet när man ska hjälpa några arkeologer, jag hitta översättningsboken och gav den till killen i fighterguild i Balmora. Men nu måste jag ha en bok som är helt på dvärgiska ! Arkeologen är gay och vill inte ge mig några mer uppdrag och när jag drar i nån av de andra spakarna i lower level där vi arkeologen så¨tar jag en massa skada ! (en trasig lampa ovandör de)
Nån som har kommit långt med att översätta dvärgspråket ?

Det finns säkert en bok på dvärgiska i vivee---------
Shop of "skumma skumma böcker" - Foreign Quarters(första området)

köpte själv en religiöst bannad bok där.....=)