Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer

Tips: köp GF4 eller GF3 så du kan njuuuta av pixelshaders

Du o dina pixelshaders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

Du o dina pixelshaders

dom äger mig

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Va?? blir man guild master när man har max rank

Ja.
Inga mer order får du heller.. Snyfft.

Men nu är det väll bara att följa huvud Questen för Blades eller slumma runt lite först ....

Permalänk
Medlem

Joina ett great house ... eller gör uppdrag åt folk på stan
Eller skit i att göra uppdrag o bara äventyra o hitta fet equipment

Btw jag är på The Defender, snart... det som kommer efter det...

Är det långt kvar till jag blir guildmaster?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
du måste köra på med taunt tills mätaren är nere på 0 då anfaller dom.

Fel!
Dom anfaller när man lyckats taunta dom 3 gånger.
Man märker på svaret när man lyckas med en taunt.

När dom säger :"you are pathetic" eller liknande har man misslyckats med sin taunt....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Joina ett great house ... eller gör uppdrag åt folk på stan
Eller skit i att göra uppdrag o bara äventyra o hitta fet equipment

Btw jag är på The Defender, snart... det som kommer efter det...

Är det långt kvar till jag blir guildmaster?

Du det där kommer jag inte ihåg.

Bättre om du beskriver vilket uppdrag du är på istället.

Titta i din Journal.html som ligger i Roten av Morrowind installtions katalogen.
Klistra in vilket uppdrag du är på så kan jag svara på din fråga

Permalänk
Medlem

Åska och 5.1 ljud äger alla ...
+ lite pixelshaders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryking
Är det bara jag som stör mig på begränsningarna av hur mycket pengar köpmännen har ? Visst, det kanske är bra som spärr för pickpocket men det är irriternade när man ska sälja ! Kan inte kärringen hämta pengar hemma ! Jag menar 60000 har väl alla under sängen ?

Pröva den här då: http://www.forumplanet.com/rpgplanet/morrowind/topic.asp?fid=...
Har inte prövat än, men det låter lovande

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Åska och 5.1 ljud äger alla ...
+ lite pixelshaders

Ja det är rätt ok

Permalänk

Uuuhhh. Vilket BRA Spel!! Når ju upp till Daggerfallklass!! Spelade det i 5 månader. flera timmar per dag. BARA Det spelet.

Nåja. Har spelat det här i 20-30 timmar nu hittills o kan komma med några tips.

1) Sälj allt knark (Skooma o Moon-Sugar) som du kanske har till tradern (ser ut som en katt) bredvid Mage´s Guild i Balmora. Döda honom sen. Han är kriminell o därmed icke-önskvärd så du får en bounty på 40 riksdaler på dig. Sen är det vara o loota honom.

"en enchanted katana värd 9000??"
"Ja tack"

Sen fanns det nån enchanted short blade för 3000 också om jag kommer ihåg rätt. Sälj den på Fighters Guild, han har 2000 som växelkassa.

2) Skaffa Sujamma om du är fighter! Ökar din strength typ med vad var det? 50-100%?? Asbra!! Om man inte vill använda Magi då. Intelligensen går ner till 0.

3) Du kan hålla på med Quests hur länge som helst så bli inte rädd för att ta flera quests. Jag har 4 quests på G just nu.
"kill 4 badguys in balmora",
"hämta blommor #2 på mages guild",
"blades uppdrag där jag skulle döda nån/några snubbar åt nån i fighters guild" och sen har jag nån annan
"officiell" quest i fighters guild som jag inte kommer ihåg just nu.

Ummm..
Börjat om 4 ggr för att hitta den optimala snubben, och jag är Nästan där. Borde valt en annan starsign så man får lite med Magicka. 1 per 1 intelligece?

Min snubbe (Level 9) är en Customclass (Fighter) med dom här skills:

Primary Skills:
* Long Blade - uppe i ca 72 eller nåt nu. sliter på svärden. har alltid 3 st med mig.
* Block - Ökas automagiskt med fighter.
* Heavy Armor - ditto
* Athleticism - när man springer runt i städer så ökas den
* Acrobatics - man kan ju alltid counter-strike hoppa när man springer så ökas den här.

Valde dom här Pri Skills för då ökar man rätt mycket rätt snabbt. Primary Skills ökar snabbast. Sen kommer Secondary Skill o saktast går Minor Skills att öka.

Secondary Skills:
* Destruction
* Mysticism
* Speechcraft
* Mercantile
* Medium Armor (WHY?!?!? Kunde tagit nåt annat.. )

Ökade två levels bara när jag gick tebax till staden man startade i o letade efter "a shipwreck" sydväst om staden. Vid nån av öarna hittade jag den. Sen så hittade jag två undervattensgrottor också. dive dive dive.

Men det BALLASTE Jag gjort med spelet är:
Jag editerade några mp3or så dom blev lugna o stämningsfulla (explore) kontra hektiska (battle).

Ersatte musiken i spelet med Musik från Gladiator, LotR, Conan the Barbarian (två låtar) bl a. Säger bara, WOW!!! S T Ä M N I N G ! ! ! Finns inget bättre än att lyssna på den MAFFIGA "Barbarian Horde" (Första fighten i Gladiator) medans man försöker peta ihjäl en liten råtta med en tanto (1-5)!!!
;):D:D

Vill ni ha så säg till.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Heheheh nice ColinZeal

och tack för tipsen, här ska hämtas katana
btw vad/var är sujamma?

Permalänk
Medlem

Hur bytar man musiken i spelet ?

Permalänk

Sujamma är en potion. Brun flaska. Kostar väl 35 eller nånting. Vet bara att jag sett såna till försäljning nånstans men kommer inte ihåg var.. Hade 5st såna i min inventory efter nån(/flera??) räd o testade inte det förrän jag träffade en sån där jobbig STOOOR Jävel (ser ut som en skalbagge med låååånga armar som bara hänger i luften) som skjuter grönt skit på mig..

Men sujamma fixed it!

"Hur bytar man musik"?

Det finns 7 låtar i vardera mapp under roten på spelet. mp3or. det är bara att ersätta dom. Jag är rätt säker på att dom ska heta sammafilnamn1-7.mp3.
Dom får inte vara 8 meg stora vet jag. Då dyker spelet när den ska spelas. Min största låt för tillfället är 4,2 meg.

vore bra om man hörde hur stora ni har lyckats få in.

edit: Går att få in fler låtar bara dom heter samma som dom andra förutom numret. "mx_explore_8.mp3" är min senaste. titelmelodin till Basic Instinct.
WHOAH!! Stämning!!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Förresten, Läs det här:

(enchant items för Inga (lite) diñeros)
http://www.elderscrolls.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Boar...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

nån som vet var man kan hitta en fin robe att dra över lederhosen och plate armourn??

Permalänk
Medlem

heeeeeeeeelp

Ja fick i uppdrag att hitta o döda en bög i seyda neen från Fighters guildet i Vivec som ska finnas i Census Office... i det ena census office e hon inte och den andra e låst o kräver lvl 45 lock....
hur ska jag hitta o döda henne??

(uppdraget är det uppdraget efter det me skulden på 2k septims)

Permalänk

Kvinnlig bög!?! Du menar en "lesbisk"?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Avstängd

The Tower som sign rockar Sen har man hittat två likadan ringar som ger "30-70% chameleon when used"

Ingen verkar gilla när man springer runt i komplett Bonemold armor
Nån som vet var man kan hitta en likadan sköld som vakterna har föresten? Dom med bonemold armor då...

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat i en dwemer ruin (nehuleftingth tror jag den hette).
Måste hitta en kille som har försvunnit i "lower levels". Problemet är att jag inte hittar dit!!!!!!

Permalänk
Medlem

Nån som har någe bra tips om låtar att byta till ? Förutom LOTR plattans musik....

Permalänk
Gäst

yay!
hittade just 2 items värda över 2000 guld!!
båda var ringar

Ena gav +10 int. & +10 willpower när man hade den på sig
Den andra var "Sixth house ring"

Permalänk
Medlem

Hittade en ganska lyxig hjälm igår.

Ngt blabla ebony helm .. den var tydligen värd 15.000 så tja ..

Är ebony de bästa sakerna du kan enchanta eller ?
Finns det värre saker ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Daedra är nog det bästa materialet som du kan ha.. ungefär som i Daggerfall. Om dom går att enchanta vet jag inte.
Vart hittade du hjälmen Devlaska??

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Daedra är nog det bästa materialet som du kan ha.. ungefär som i Daggerfall. Om dom går att enchanta vet jag inte.
Vart hittade du hjälmen Devlaska??

Hehe , det var just en sådan hjälm det är

Har daedra hjärta också .. .vet dock inte vad jag ska göra med det.

Hittade utanför ballmora i en grotta när jag försökte hitta blommer.

Typ där borta där man räddar en kille från 2 djur eller ngt sådant.

Edit : Jag ligger i level 1 ännu ! så jag tycker det verkar sjukt att jag redan kan hitta sånna saker och döda vakten ..typ ett av de dära djuren "med rund mun" som man ser på bilderna när man laddar in spelet

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Devlaska... jag måste bara säga detta.....
....
....
TURUNGE!!

Permalänk
Medlem

Tips för Performance increase :

Stäng av Shadows helt... dom är inte ens snygga och reflekterar heller inte saker rätt, några killar med robes kan lätt misstas för salta pinnar i skuggan ... det ger 5-10fps lätt

View distance : Ha den på 2/3 eller 3/4 istället för max. Det blir bara lite fog nåra ynka meter långt bort, inget man tänker på men fps'en går likt fan upp minst 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Tips för Performance increase :

Stäng av Shadows helt... dom är inte ens snygga och reflekterar heller inte saker rätt, några killar med robes kan lätt misstas för salta pinnar i skuggan ... det ger 5-10fps lätt

View distance : Ha den på 2/3 eller 3/4 istället för max. Det blir bara lite fog nåra ynka meter långt bort, inget man tänker på men fps'en går likt fan upp minst 10

Nicke... man är inte ute efter performance/quality, det är status att ha på allt

Man ska ha allt eller inget, för tillfället har jag... inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Devlaska... jag måste bara säga detta.....
....
....
TURUNGE!!

Skillz heter de

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken

Nicke... man är inte ute efter performance/quality, det är status att ha på allt

Man ska ha allt eller inget, för tillfället har jag... inget

Folk gör som dom vill. Personligen föredrar jag snygg grafik som flyter framför snygg grafik som hackar

Permalänk
Medlem

Ska hem och stänga av shadows nu och se ifall det går lite finare då.

Visa signatur

"Signatur"