Permalänk
Medlem

UV Pennor!

Tja!

Första tråden då:P

iaf, har sett att det är riktigt många som är på jakt efter som eftertraktade UV pennorna som t.ex Metku använde när han målade efter kretsarna på sitt grafik kort. Nästan likadana, bar av ett annat märke finns att köpa på ÖB tro mig, dom funkar precis lika bra. Det är färgerna Orange, Röd, Lila och Grön som följer med paketet som kostar ca 15:-

Tack för mig, ville bara tipsa er som är på jakt efter dom;)

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

d här måste ja pröva....tack flr tipset

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Avstängd

Ett annat tips, om än lite dyrare: http://www.dino.se/product.php?pid=228

Permalänk
Medlem

eller varför inte gå in på närmsta bokhandel och kolla efter gel pennor med texten neon, fluorescent mm tex köpte mina för 80 vilket var rätt dyrt men dom lyser bra. utom blå och lila, sällan man får dom färgerna att fungera verkar det som

Permalänk
Medlem

sant Autocrux.

Mod_mannen: Det där skiten funkar inte ett dugg, köpte en sån och blev skit-besviken när jag fick den. Helt värdelös. Man såg knappt vars man hade målat.

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
sant Autocrux.

Mod_mannen: Det där skiten funkar inte ett dugg, köpte en sån och blev skit-besviken när jag fick den. Helt värdelös. Man såg knappt vars man hade målat.

Jaså Visste inte om det...

Jag har bara testat BICs neonpennor, men de fungerar fint!

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köpa en flaska UV-färg och sen måla det som man vill ha lysande?
Det lär ju räcka längre, menar jag.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Är det inte bättre att köpa en flaska UV-färg och sen måla det som man vill ha lysande?
Det lär ju räcka längre, menar jag.

Men grejjen är att man ska måla små små ytor som t.ex kretsarna på ett grafik kort:)

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Jasså, jaha... trodde de pajjade då eller nåt =P
Men om de har det på ÖB så lär jag ju handla det! =D

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Köpte ett paket på Ge-Kås i Ullared för en 10:a eller nåt. Men har intget UV-rör än :/ Men det kmr.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Jasså, jaha... trodde de pajjade då eller nåt =P
Men om de har det på ÖB så lär jag ju handla det! =D

Nej nej, du vet man måste skrapa med något vast på kortet för att få fram koppar kretsarna, tror jag. Ingenting hände med mitt kort igår iaf:D

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

Men då kan man iaf. skriva något kul på insidan av chassit! =P

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Re: UV Pennor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Tja!

Första tråden då:P

iaf, har sett att det är riktigt många som är på jakt efter som eftertraktade UV pennorna som t.ex Metku använde när han målade efter kretsarna på sitt grafik kort. Nästan likadana, bar av ett annat märke finns att köpa på ÖB tro mig, dom funkar precis lika bra. Det är färgerna Orange, Röd, Lila och Grön som följer med paketet som kostar ca 15:-

Tack för mig, ville bara tipsa er som är på jakt efter dom;)

Vad hette märket? nått på s va....ja va där ida men dom va slut

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Medlem

Re: Re: UV Pennor!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flanka
Vad hette märket? nått på s va....ja va där ida men dom va slut

Har för mig om att det var det ja. det var ett paket med 4 pennor i olika färger.

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Medlem

jag ska dra iväg till ÖB, och kolla om de har pennorna, någon dag nu i veckan!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Köpte en blå uv penna i en bokhandel för 29 spänn.
Den var totalt värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av äpplet
Köpte en blå uv penna i en bokhandel för 29 spänn.
Den var totalt värdelös.

Använd häslt starka färger, sånna som är ljusa även om man inte belyser dom med UV. Orange ger bästa effekten!

Visa signatur

Jag är jag och du är du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.1
Köpte ett paket på Ge-Kås i Ullared för en 10:a eller nåt. Men har intget UV-rör än :/ Men det kmr.

Jag bara undrar.. vad är poängen med att förkorta "kommer"?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ploppan
Nej nej, du vet man måste skrapa med något vast på kortet för att få fram koppar kretsarna, tror jag. Ingenting hände med mitt kort igår iaf:D

Det där låter mer än lovligt galet

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

Det här är en noobig fråga men.. vad är ÖB!?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abexy
Det här är en noobig fråga men.. vad är ÖB!?

Överskottsbolaget.

http://www.overskottsbolaget.se/

EDIT: Dammit, alltid ska nån hinna före.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abexy
Det här är en noobig fråga men.. vad är ÖB!?

ÖverskottsBolaget?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

ja...exakt: Överskottsbolaget

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter uv pennor, jag har köpt flera olika varianter. Först köpte jag flourescent akryl färg, en ganska stor tub. Färgen lyser extremt starkt men det är väldigt svårt o måla med pensel, så jag målade några prickar på graffekortet.

Sen kollade jag i en av mina gamla lådor och hittade en rosa gel penna med neonfärg. Jag la den under en uv-lampa och den lös ganska starkt men den var snart slut på bläck så jag stack till akademibokhandeln och köpte en gul och orange gel penna med neonfärg som kostade 10:- styck.
Överstrykningspennor lyser väldigt starkt också men det går knappt att rita med dom på kretsarna eftersom att den är vattenbaserad och den fäster inte, det ska helst vara gel och tjockflytande.

Gult lyser bäst, och glöm inte att det behöver inte så "uv" på pennan utan det räcker med att den är neonfärgad.

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

hittade skapliga "Neon"pennor på $dollarstore$

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk

köpte ett paket med flourocent överstrykningspennor eller liknande på ÖB, det finns ingen chans att sånna kan pajja kretsar eller liknande va?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

lyser UV lr??

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2288&session=91a5ec... Dessa är bättre..

Men ärligt ni skulle låta denna tråd sova i fred. Istället skapa en ny tråd eller sök!

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2288&session=91a5ec... Dessa är bättre..

Men ärligt ni skulle låta denna tråd sova i fred. Istället skapa en ny tråd eller sök!

Om man nu köper dom där, vad ska man använda för att måla kretsarna på grafikkortet?
Har du nån aning om grafikkortet kan gå sönder om man målar på kretsarna och använder ESD-skydd?

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>