Litet nyckelringsfodral för SD minne?

Permalänk
Medlem

Litet nyckelringsfodral för SD minne?

Mors,

Jag funderar starkt på att köpa ett SD minne med inbyggd USB-kontakt ( tex http://www.webhallen.com/prod.php?id=42768 ) i samband med att jag skaffar ny digitalkamera...
För mig verkar det den ultimata kombinationen, då man får ett extremt litet smidigt fickminne och samtidigt har tillräckligt med minne för fotande när man väl släpar med sig kameran.

Problemet är att hitta något smidigt och säkert sätt att få med sig SD minnet: lägger man det bara det direkt i fickan lär man ju böja sönder det eller tappa bort det inom en snar framtid!
Så råkar någon av er veta om det finns något skräddarsytt nyckelringsliknande fodral för SD minnen?

Ok, jag har sett några plastaskar för minneskort, men de har alltid varit alldeles för klumpiga all-in-one lösningar med platser för massa minneskortstyper. Jag skulle vilja ha en mycket kompakt ask med precis tillräckligt med plats för att skydda ett kort, och med nån möjlighet att koppla asken till nyckelringen.

Nån som vet någon sån produkt?
Jag har sett den här som ser ut som en legokloss:
http://www.i4u.com/article4982.html
... men den verkar inte vara allmänt släppt, och även om jag gillar legostuket så ser jag gärna nån mer slimmad historia i silver/alu

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Testpilot

När du köper minneskortet får du med en liten genomskinlig ask som bara är lite större än själva kortet. Har ioförsig inte hål för en nyckelring men det borde gå att borra ett eget hål i kanten.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Schysst - tack för infon!

Jag läste en annan tråd här dock (som jag inte hittar nu) som varnade för att minnet lätt går sönder (fästet till "luckan" tror jag), har du nån erfarenhet av det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.