Permalänk

Batteriproblem

Idag hände något som aldrig hänt förut. När jag skulle flytta med mig datorn råka strömkabeln åka ur "går nästan jämt på ström" och då stendog datorn. Tidigare när det hänt så har den alltid gått över på batteridrift. Använder mej ytterst sällan av batteriet men händer att jag kör enbart på det varannan vecka eller så för det inte ska säcka ihop totalt. Jag har batteriet sitter i för jämnan ifall jag skulle råka pilla ur strömkabeln eller så.

Om jag klickar på ikonen som finns nere vid klockan så står batteriet på 98% och laddar. Det har den gjort någon timma nu. Kan batteriet bara ha gått sönder? eller finns det någon konstig inställning som råkat kommit på.

Jag har tagit ur batteriet och satt och satt i det igen, testat att ta ur strömkabeln flera gånger så det var ingen tillfällighet att det hände.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem

hur gammal är batteriet?

Permalänk

Cirka 8 månader.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem

Så ska det definitivt inte vara...

Har du hunnit kolla om inställningarna är rätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Så ska det definitivt inte vara...

Har du hunnit kolla om inställningarna är rätt?

Men det är det jag inte vet nått om, ända inställnignar jag sett/hittat är hurdan prestanda man vill att datorn ska vara på när den går på batteri. Förut så funkade det felfritt och kan inte förstå vad för inställningar som kunnats ändra då om det finns några inställningar. Vart kan man kolla alla olika inställningnarna?

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem

Det finns ju som du säger inte mycket att göra vad gäller inställningsmässigt...

Kolla om det ser ok ut i kontrollpanel->energifunktioner (eller något liknande)
Men att inställningar skulle ha ändrats av att sladden drogs ur är föga trovärdigt.

Har du otur kan det vara batteriet som pajjat... Du känner ingen som har en liknande dator som dig eller någon annan möjlighet att prova ett annat batteri?