World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet bra ställe där man kan farma gold?.. Jag spelar en Hunter.

Jag behöver 370g till epic mount.. :/

Permalänk

raah! Alla servrar är uppe fast inte fan kan man komma in.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
raah! Alla servrar är uppe fast inte fan kan man komma in.

Hur vet du det? Har du kommit förbi "unable to connect", eller ngt annat felmeddelande?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Hur vet du det? Har du kommit förbi "unable to connect", eller ngt annat felmeddelande?

Kollat på deras hemmsida. Antingen så blir det Authenticating eller så blir det unable to connect.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna förklara skillnaderna mellan PVP och RP-PVP lite snabbt?

Om man möter någon från den andra faktionen i t.ex. STV, är de hostile eller måste man gå fram och ta duel på en RP-PVP server?

Permalänk
Medlem

de är hostile, ja som en vanlig pvp server fast för Rp spelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Någon här som spelar på Sunstrider?

Har en 48 warrior där, tycker dock det är en skit server alldeles för mycket kineser, sett guilden "Eastern Dragons"?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Konstigt: jag hittar inte questen Dead man´s plea på Thottbot. En quest i Stratholme.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
för mig blir det "Could not log in to World of Warcraft at this time. Please try again later." Det har varit så i15min nu, är det någon annan som får det meddelandet?

Händer samma sak för mig, har inte kunnat kommit in på 5 timmar :(.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Någon här som spelar på Sunstrider?

Jag har ett gäng gubbar där, bla en 51 Warrior och en 38 Hunter. Spelar i guilden Royal Odium som bara har skandinaver, riktigt bra guild.

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

Smyger in en länk till ett hordegille på en av de nya servrarna... tss... tss...

http://innerfury.tonews.frih.net/index.php (wip)

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna flytta sin(sina) character(s) till valfri server för en liten summa pengar snart?

Har en char jag vill flytta xD

Permalänk
Medlem

Underbart, hade kite:at demonen i WS nästan hela vägen till Everlook, fick död på honom, dog en halv sekund senare och POFF, det går inte att göra nåt... väntar... jaha, servern går ner. Visst blir man nöjd när sånt händer? Så jag får väl göra om skiten igen då... nu är ju inte demonen i WS den värsta, men det är ändå inte skojsigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Kommer man kunna flytta sin(sina) character(s) till valfri server för en liten summa pengar snart?

Har en char jag vill flytta xD

Den funktionen sägs komma i 1.11, om det stämmer eller inte har jag ingen aning om. Sök igenom dom officiella forumen för mer info.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett riktigt jobbigt problem, när jag går in i Ironforge så ser jag inte att kanalerna byts och överallt jag är så ser jag IF´s trade chanel vilket driver mig till vansinne...

Jag kan inte heller skriva i IF´s kanaler, men i andra kanaler fungerar det finfint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag har ett riktigt jobbigt problem, när jag går in i Ironforge så ser jag inte att kanalerna byts och överallt jag är så ser jag IF´s trade chanel vilket driver mig till vansinne...

Jag kan inte heller skriva i IF´s kanaler, men i andra kanaler fungerar det finfint

Hade du slängt en kik på wows egna forum så hade du hittat lösningen.

/script LeaveChannelByName("Trade - City")
/join Trade

/script LeaveChannelByName("LookingForGroup - City")
/join LookingForGroup

Etc... prova så får du se om det hjälper dig att komma i fas, vilket det borde göra. Fördel är ju om du faktiskt är i IF när du gör det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Hade du slängt en kik på wows egna forum så hade du hittat lösningen.

/script LeaveChannelByName("Trade - City")
/join Trade

/script LeaveChannelByName("LookingForGroup - City")
/join LookingForGroup

Etc... prova så får du se om det hjälper dig att komma i fas, vilket det borde göra. Fördel är ju om du faktiskt är i IF när du gör det

Kalla mig korkad, men jag förstår inte det där riktigt

Ska jag klistra in /script LeaveChannelByName("Trade - Ironforge")

eller hur fungerar det?

Permalänk

Kan någon vänlig själ berätta mer utförligt vad TIER1-2 är för något, kan tänka mig att det dessutom är en förkortning av något, jag är en lvl 60 pala behöver jag bry mig om detta???

mvh

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adria
Kommer man kunna flytta sin(sina) character(s) till valfri server för en liten summa pengar snart?

Har en char jag vill flytta xD

ska dom ta betalt för det med så blir jag irriterad, dom kan väll bada i pengar i detta laget

Visa signatur

Amd 64 3000+ | 512x4 | Gforce 6800ultra (agp8x) | 80gigx2 | Razer diamonback | eXactMat | 19"TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Kan någon vänlig själ berätta mer utförligt vad TIER1-2 är för något, kan tänka mig att det dessutom är en förkortning av något, jag är en lvl 60 pala behöver jag bry mig om detta???

mvh

det är namn på de olika class seten så vitt jag kan förstå.

Tier-1 = nivå ett typ
Tier-2 = bättre set, nivå 2

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/armorsets/

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag_ar_arthur
ska dom ta betalt för det med så blir jag irriterad, dom kan väll bada i pengar i detta laget

det kmr inte bli gratis iaf....så mkt har jag fattat

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

De kanske inte tar betalt för pengarnas skull, utan mer för att förhindra onödigt flyttande.

Permalänk

Min server Laughing Skull suger nått fruktansvärt.
Den är extremt low pop, och nu när nya realms kommer i veckan, så kommer servern dö totalt, jag är säker. Bara i min guild är det runt 10st som drar, säkert fler.
Det är en pvp server, och alliance är mer än horde. Då borde man tro att pvp borde vara nice för horde........hahaha.......vi hordes har MINST 1h kö till AB/WSG , men brukar överstiga. AV köerna är...hmm svårt å säga.. brukar bara vara ett AV per dag, om ens det.

Jag som har 85 dagars played på min rogue är inte sugen på att rerolla som alla andra på de nya servrarna, utan istället tänker jag hålla ut tills man kan flytta sin char till en annan server i 1.11.
Och med det kommer min fråga;

Vet ni någon bra server med trevligt folk som jag skulle kunna byta till, med bra menar jag:
-10min kö till AB/WSG helst instant queues för horde.
-Laggfri
-Helst ingen kö för att logga in (dock inget krav)
-PvPn är dock viktigast, jag vill ha bra, rolig pvp både premades och pugs i BGs, gärna bra outdoor pvp, dock inget krav

En till sak, det är inget roligt om servern är jättegammal så att alla har bästa möjliga gear, full t2/aq.
Självklart har många det, men jag menar det är ju inget kul om majoriteten out-gearar mig. Kommer bli tillräckligt svårt att ta sig an serverns premades XD.

Så är din server bra eller känner du till ngn, tipsa mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trollbane, aldrig varit köer för att komma in, alltid instant köer för horde, brukar vara en premade grupp på varje sida som kör hela dagarna, men kör man pug så är det inte så stor risk att man möter dom som horde.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag började spela wow för någon vecka sen och har nu en lvl 27 shaman. Jag måste säga att jag är grymt missnöjd med pingen. Jag snittar kanske 80 ms kl 14-15.00. Sen vid 19.00 på vardagar ligger jag la runt 2-300, vilket e jävligt dåligt. Det värsta jag nånsin jag varit med om är 2400, dock så krashade väl servern kort därefter. Har spelat BG i 998 -,-... Gick dock jävligt bra, stats mässigt. Men inte fan var det kul.

Har pingen alltid varit så här skev? Jag spelar på servern Deathwing, är den känd för att va allmänt gay och laggig?

Nån annan som spelar på deathwing?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Jag började spela wow för någon vecka sen och har nu en lvl 27 shaman. Jag måste säga att jag är grymt missnöjd med pingen. Jag snittar kanske 80 ms kl 14-15.00. Sen vid 19.00 på vardagar ligger jag la runt 2-300, vilket e jävligt dåligt. Det värsta jag nånsin jag varit med om är 2400, dock så krashade väl servern kort därefter. Har spelat BG i 998 -,-... Gick dock jävligt bra, stats mässigt. Men inte fan var det kul.

Har pingen alltid varit så här skev? Jag spelar på servern Deathwing, är den känd för att va allmänt gay och laggig?

Nån annan som spelar på deathwing?

Pingen ligger för mig ofta kring 200-300.. och då känner jag ingen skillnad från att pinga 80..
Är ping mätaren gul däremot och ligger över 500 så känner man det direkt. Men jag har sällan problem med sånt.

btw, någon som vet nåt ang nya servrarna?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Jag började spela wow för någon vecka sen och har nu en lvl 27 shaman. Jag måste säga att jag är grymt missnöjd med pingen. Jag snittar kanske 80 ms kl 14-15.00. Sen vid 19.00 på vardagar ligger jag la runt 2-300, vilket e jävligt dåligt. Det värsta jag nånsin jag varit med om är 2400, dock så krashade väl servern kort därefter. Har spelat BG i 998 -,-... Gick dock jävligt bra, stats mässigt. Men inte fan var det kul.

Har pingen alltid varit så här skev? Jag spelar på servern Deathwing, är den känd för att va allmänt gay och laggig?

Nån annan som spelar på deathwing?

Blizzard har troligen haft problem med servrarna efter 1.10 patchen.
På min server (al'akir) har servern kraschat totalt 5 gånger sen i söndags

Permalänk
Medlem

När?

Är det någon som har en aning om när Realmsen kommer upp igen? Eftersom jag kan inte se mainentence rutan i vänster bild när jag startar wow, men inga realms finns att välja på när jag är inloggad

Så vilkn tid kan man lira igen?

Visa signatur

Intelpentium 4 2.8 Ghz | 512 DDR Ram | 280 Gig HD(1 st 200Gig Seagate, 1 st 80 Gig Maxtor) | Geforce FX 5200 128 Mb | <-> ;D

Permalänk

Är servrarna fortfarande nere ? nu kmr ja in på wow iaf, men finns inga servrar att gå in på :S

Permalänk
Medlem

Klockan 11 precis som vanligt

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."