World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

När ni spelar in wowfilmer eller så med fraps, så brukar de ju bli ganska stora, ni har inget program så man kan göra filmfilerna till ett mindre format eller så?
Jisses vad jag har många frågor

Parcheesi
Tack så hemskt mycket, ska genast testa det när jag kommer hem

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
När ni spelar in wowfilmer eller så med fraps, så brukar de ju bli ganska stora, ni har inget program så man kan göra filmfilerna till ett mindre format eller så?
Jisses vad jag har många frågor

VirtualDub är ett riktigt bra gratisprogram för att komprimera film-filer. Det kan dock vara aningen mer komplicerat än t.ex WMM men det är inte särskillt svårt om man bara vet hur man ska göra.

Det finns en lite guide på fraps.com för hur man använder Vdub:

Why is the AVI movie generated by Fraps so big? How can I reduce the size?

The filesize is big because there isn’t enough time to encode the movie while the game is running. The movie frames are slightly compressed, but still require a large amount of disk space due to the high resolutions. Once you have finished capturing you should convert the saved AVI into one of the popular compressed movie formats such as mpeg or divx. Recommended programs for doing this are tmpgenc (Tsunami Mpeg Encoder), and VirtualDub.

Using VirtualDub is quite easy. To create a compressed version of the AVI follow these steps:

* Start VirtualDub
* Select File->Open and choose the AVI in the Fraps directory you wish to compress.
* Select Video->Compression and choose the codec you wish to compress with (usually divx)
* Select File->Save As AVI and specify a filename for the new AVI.

If you have Windows XP you can also use Windows Movie Maker to compress the video files. If you use Windows Movie Maker it's recommended that you keep your Fraps video files at 800x600 or under.

Säg till om du behöver hjälp med det.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Ok, men har också tänkt på paladin men det som jag söker mest för är en snabb lvlare och rolig till 60 och i 60, jag gillar heal och tanking lika bra ingen skillnad där.. Men hur är Paladin? många säger dom är sega som fan. Men jag vill som #1 ha en snabb lvlad och rolig i 60.

tack ^^

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Ok, men har också tänkt på paladin men det som jag söker mest för är en snabb lvlare och rolig till 60 och i 60, jag gillar heal och tanking lika bra ingen skillnad där.. Men hur är Paladin? många säger dom är sega som fan. Men jag vill som #1 ha en snabb lvlad och rolig i 60.

tack ^^

paladin e väl inte direkt snabb solo lvlare

hunter eller rogue skulle väl jag vilja påstå är snabba lvlare

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

Jag har en liten snabb fråga om en enchant, det är så att jag har
Knight-Lieutenant's Silk Gloves
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16391
och
Knight-Lieutenant's Silk Boots
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16369

Dom ger tillsammans +33dmg och sen för att jag har 2st av settet får jag +23dmg i set bonus, så man kan säga (rent förenklat) att Knight-Lieutenant's Silk Gloves har 21+13dmg=+34dmg.

Nu till frågan, jag har spanat in +20firedmg enchanten till gloves och om jag skulle lägga det på handskarna skulle dom väll få (upp till) 34dmg+20firedmg=54dmg till firespells?
Efterssom jag mycket sällan använder annat än firespells så skulle det ge mina firespells upp till +54dmg eller tar dom ut varandra på något sätt?

//WHITERIVERKID

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Ok, men har också tänkt på paladin men det som jag söker mest för är en snabb lvlare och rolig till 60 och i 60, jag gillar heal och tanking lika bra ingen skillnad där.. Men hur är Paladin? många säger dom är sega som fan. Men jag vill som #1 ha en snabb lvlad och rolig i 60.

tack ^^

Jag är paladin och kan säga dig att dom är OTROLIGT sega fram till lvl 20 sen får man verigians fist och klarar alla quests skitlätt vilket leder till ---> snabbare xp, snabbare att levla. Jag tog lvl 30-40 på 4 dagar och 40-50 på en vecka. Är level 50 nu och tycker det har gått ganska snabbt då min irlkompis var lvl 34 när jag startade min paladin på lvl 1 och jag är nu förbi honom.

Jag tycker det är snabbt fast jag vet ju inte om det är snabbt då detta är min första gubbe i WoW och jag vet inte hur mycket /played som är normalt för lvl 50. Har 8½ dagars played tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WHITERIVERKID
Jag har en liten snabb fråga om en enchant, det är så att jag har
Knight-Lieutenant's Silk Gloves
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16391
och
Knight-Lieutenant's Silk Boots
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=16369

Dom ger tillsammans +33dmg och sen för att jag har 2st av settet får jag +23dmg i set bonus, så man kan säga (rent förenklat) att Knight-Lieutenant's Silk Gloves har 21+13dmg=+34dmg.

Nu till frågan, jag har spanat in +20firedmg enchanten till gloves och om jag skulle lägga det på handskarna skulle dom väll få (upp till) 34dmg+20firedmg=54dmg till firespells?
Efterssom jag mycket sällan använder annat än firespells så skulle det ge mina firespells upp till +54dmg eller tar dom ut varandra på något sätt?

//WHITERIVERKID

dem tar inte ut varandra nej...

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Vad är itemet som ser ut som en vit morot? det ger typ någon sköld tror jag..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Vad är itemet som ser ut som en vit morot? det ger typ någon sköld tror jag..

Whipper Root Tuber

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Omg vi tog Razorgore i går, det trodde jag aldrig. Nu äre bara att se fram emot en helkvälls wipande på Vaelastrasz.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

LOrd, kan du inte ta en bild å lägga upp när ni går på han?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
[B]När ni spelar in wowfilmer eller så med fraps, så brukar de ju bli ganska stora, ni har inget program så man kan göra filmfilerna till ett mindre format eller så?
Jisses vad jag har många frågor

I vissa filmredigeringsprogram, t.ex. sony vegas, är det bättre om du inte komprimerar dina frapsfiler före du sätter ihop filmen. Virtualdub är ett bra alternativ om du har dåligt med hårddiskutrymme dock, men om du är ute efter så bra bildkvalitet som möjligt så ska du undvika att komprimera dubbelt. (Jag har lärt mig från mina misstag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Warrior levlar bra mycket snabbare än priest. Iof beror det på lite grann. Groupar du med en Mage och healar/shieldar honom medans han AOEar skiten ur massa mobs samtidigt går det ruskigt snabbt att levla upp en Priest + att du får gratis vatten. Om du kör solo tar det våldsamt lång tid.

Tänk efter vad du vill göra när du når level 60. Warriors blir oftast rena tanks (står och tar en hiskeligt massa stryk i instancer medans andra klasser gör skadan) Priests kommer heala i stort sett 100% av tiden.
Välj den spelstil som passar dig bäst. men som sagt, spelar du solo upp till lvl 60 så går det mycket fortare med warrior.

Jag tycker det är fel att få tankning att låta som att bara stå och ta stryk...

Jag älskar att vara MT, man är helt enkelt kung och viktig, dom andra klarar sig inte utan dig.

Överlag älskar jag att tanka också när jag dingar 60 skulle jag lätt kunna tänka mig respecca protection build.

Permalänk
Medlem

Jga lade precis in discord actionbars och det funkade felfritt. Men efter ett tag hände något och när jag bytte stance så bytte inte barsen med ( så tex battlestancebaren var kvar när jag bytte till bersekerstance) hur ska jag göra för att fixa detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vaelastrasz dog tillslut! Sån jävla känsla. En kille som sjöng över venten efter vi dödat bossjäkeln(han sjunger jävligt bra) och alla stog å dansade runt draken. Och alla applåderade honom ingame efter så klart. Underbart är vad det är. Jag menar höra jublet och skriken när bossen dog och allt. Ni har verkligen inte spelat spelet förrens ni upplevt det asså.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Vad sjöng han då? We are the champions?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Vaelastrasz dog tillslut! Sån jävla känsla. En kille som sjöng över venten efter vi dödat bossjäkeln(han sjunger jävligt bra) och alla stog å dansade runt draken. Och alla applåderade honom ingame efter så klart. Underbart är vad det är. Jag menar höra jublet och skriken när bossen dog och allt. Ni har verkligen inte spelat spelet förrens ni upplevt det asså.

Grattis!

Kommer ihåg första gången vi dödade Vael. Det var underbart!

Första Ragnaros fighten var ännu bättre, jag skakade som ett asplöv de sista procenten
Hel sjuk känsla! Är på Chrommagus just nu, så snart blir det väl Nefarian hoppas jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tycker det är fel att få tankning att låta som att bara stå och ta stryk...

Jag älskar att vara MT, man är helt enkelt kung och viktig, dom andra klarar sig inte utan dig.

Överlag älskar jag att tanka också när jag dingar 60 skulle jag lätt kunna tänka mig respecca protection build.

Och MT klarar sig inte utan heals...

Och tankning är bara att stå o ta stryk o trycka på två knappar eller något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Grattis!

Kommer ihåg första gången vi dödade Vael. Det var underbart!

Första Ragnaros fighten var ännu bättre, jag skakade som ett asplöv de sista procenten
Hel sjuk känsla! Är på Chrommagus just nu, så snart blir det väl Nefarian hoppas jag

Men hade förra guilden hållt så hade vi vart på Nef nu. Så tråkigt att det inte blev så.

Vet inte vad det var för låt han sjöng däremot ... kommer inte ihåg va han sa.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Och tankning är bara att stå o ta stryk o trycka på två knappar eller något...

Två knappar? Det är väl lite mer typ ~15 knappar... Plus att med alla roliga och olika encounters det finns så är det ju inte direkt bara att "stå och ta stryk". Det gäller ju dock för alla klasser i pve att det är väldigt olika på olika bossar... Men iaf. Tankningen kan vara jävligt kul, t ex på Vael. :]

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Jga lade precis in discord actionbars och det funkade felfritt. Men efter ett tag hände något och när jag bytte stance så bytte inte barsen med ( så tex battlestancebaren var kvar när jag bytte till bersekerstance) hur ska jag göra för att fixa detta?

Det där hade jag också problem med, men jag får säga att det nya upplägget med "pages" är rätt najs. Men om du kan beskriva problemen lite så hjälper nog den gode Lozareth dig att lösa det, eller så kan du läsa FAQ:n, när man väl förstått den så är den grym Adresser:
http://www.wowinterface.com/forums/forumdisplay.php?f=59
http://www.discordmods.com/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det där hade jag också problem med, men jag får säga att det nya upplägget med "pages" är rätt najs. Men om du kan beskriva problemen lite så hjälper nog den gode Lozareth dig att lösa det, eller så kan du läsa FAQ:n, när man väl förstått den så är den grym Adresser:
http://www.wowinterface.com/forums/forumdisplay.php?f=59
http://www.discordmods.com/

Det är ju egentligen inte något problem, utan det är gjort att du måste gå in och lägga till att det ska ändra pages, dock är det ju SÅ mycket bättre nu än det var förut, då hade man det jobbigt

Permalänk
Medlem

Tänk vad roligt det vore ifall man förstod något av allt som skrevs här...

Lirar WoW själv (snart level 32 rogue, alliance, magtheridon) men ja begriper ändå inte mycket av vad ni snackar om

Permalänk

Ingen som har några jäkla Wrath dojor över, skiten droppar ju aldrig

----

För att fråga hur mycket NR kör ni när ni kör Vem och Co?
Eller har ni bara en jäkla massa druider/paladins/shamans som vet vad decursive knappen sitter? Försökte i tisdags men det kändes som om hela raiden dör av poison ganska fort...

----

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halmiz
Och tankning är bara att stå o ta stryk o trycka på två knappar eller något...

Hängt för mycket på WoW-EU forumet och vill vara lika duktig som alla hjärndöda noobs där?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
[B]Ingen som har några jäkla Wrath dojor över, skiten droppar ju aldrig

----

För att fråga hur mycket NR kör ni när ni kör Vem och Co?
Eller har ni bara en jäkla massa druider/paladins/shamans som vet vad decursive knappen sitter? Försökte i tisdags men det kändes som om hela raiden dör av poison ganska fort...

----

visst NR hjälper men vi kör(körde, spelar inte där längre) utan NR och spamma decurse gick fint. Princess H däremot behövs det NR

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Och MT klarar sig inte utan heals...

Och tankning är bara att stå o ta stryk o trycka på två knappar eller något...

Vi kanmske inte klarar oss sådär värst länge men vi har druid/pally/priest medans det bara finns 1 warrior...

Du klarar dig inte utan en MT medans jag kan klara mig utan en speciell klass, (finns ju pally/priest/druid)

Vad ska du istället ha för stand in MT? Pally? Haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Vi kanmske inte klarar oss sådär värst länge men vi har druid/pally/priest medans det bara finns 1 warrior...

Du klarar dig inte utan en MT medans jag kan klara mig utan en speciell klass, (finns ju pally/priest/druid)

Vad ska du istället ha för stand in MT? Pally? Haha

I newbie instanser som molten core kan du lätt ha en tier2 buffad priest/warlock/druid/rogue/paladin som MT, så länge dom har tillräckligt med liv.

http://img485.imageshack.us/img485/3991/democatai128khp1kt.jp...

Liksom, med den summan liv kan man tanka det mesta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
I newbie instanser som molten core kan du lätt ha en tier2 buffad priest/warlock/druid/rogue/paladin som MT, så länge dom har tillräckligt med liv.

http://img485.imageshack.us/img485/3991/democatai128khp1kt.jp...

Liksom, med den summan liv kan man tanka det mesta.

helvete, den där warlocken var grym.. hur mycket har du obuffad?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Det är ju egentligen inte något problem, utan det är gjort att du måste gå in och lägga till att det ska ändra pages, dock är det ju SÅ mycket bättre nu än det var förut, då hade man det jobbigt

Ja det förra upplägget var lite småkrångligt får jag allt hålla med om, det var jävligt lätt att man gjorde fel när man satte upp hur man ville ha det och fick börja om från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck

2. För melee så finns det mycket, men Thunderfury är kanske inte riktigt ett av dem. Visst är det bra men inte så bra det borde vara. Kolla på drops från Nefarian och på rank 14 rewards så bör du få en uppfattning av grymma vapen. Finns mycket fint i nya AQ med.

"men inte så bra det borde vara" Tycker inte alls det skulle vara bättre, man får det i MC och vilka guilder klarar _INTE_ MC längre? Klart som fan imo att vapen från AQ och BWL ska vara bättre