Vad har du för tillbehär till din notebook?

Permalänk
Medlem

Vad har du för tillbehär till din notebook?

Ja vad har du egentligen för oumbärliga tillbehör till din notebook?

Vad ska man införskaffa?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Mus är ett tvunget tillbehör enligt mig.

Permalänk
Medlem

mus och ett tangentbord om du ska spela. ska du lyssna på musik och kolla film så är högtalare ett måste! har kopllat in värsta bas grejen till min laptop!:)

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

Högtalare, mus och en fåtölj

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk

Mus räcker för min del. Har fullsize tangetbord så behöver inget externt. Sen tröttnade man ju ganska fort på ljudet på den, så har kopplat in den till mina Cerwin-Vega högtalare

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem

Mus, Externt tangentbord, Högtalarsystem, extern hårddisk 250GB typ de

Permalänk

tp kabel samt en väska eller sleeve

Visa signatur

Asus Maximus VIII Impact
Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz
EVGA GeForce GTX 1080 SC Gaming ACX 3.0
Kingston HyperX Predator DDR4 PC26600/3333MHz CL16 2x8GB
Intel 730 Series 2.5" SSD 480GB

Permalänk
Hedersmedlem

Logitech v270 BT mus.
När jag kopplar in den hemma (inte alltid) så har jag tangentbord och skärm (tft med både dvi- och vga-anslutning så den används primärt till stationära datorn).
Sen såklart en minneskortsläsare för pc-card eftersom datorn inte har någon egen SD-kort läsare. Den är viktig.

Till saker som man klarar sig utan (som jag inte använder ofta iaf) är en USB-lampa (knappt använd).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Till min Powerbook har jag:
Fodral(Second skin)
Ryggsäck(datorryggsäck)
2st 250GB externa diskar
En 40GB extern laptopdisk, power over usb...
En Microsoft Intellimouse 1.1 SE
Hörlurar(Kos UR 40)
En iPod, om den räknas som ett tillbehör...

Permalänk
Medlem

nu när vi pratar om externa grejer så undrar jag en sak. har 2 skärmar hemma och ingen passar min laptop. Det ser nästan likadnt ut där man ska ansluta men laptopens kontakt är liksom längre typ. Vad ska jag köpa för skärm som ska passa i laptopen?

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelo
nu när vi pratar om externa grejer så undrar jag en sak. har 2 skärmar hemma och ingen passar min laptop. Det ser nästan likadnt ut där man ska ansluta men laptopens kontakt är liksom längre typ. Vad ska jag köpa för skärm som ska passa i laptopen?

Dina skärmar har D-Sub och din dator har DVI?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Dina skärmar har D-Sub och din dator har DVI?

Så då är det bara att köpa en skärm med DVI uttag? har du något tips på en bra skärm?

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelo
Så då är det bara att köpa en skärm med DVI uttag? har du något tips på en bra skärm?

Har din dator DVI eller D-Sub?
Om den har DVI och en skärm som har D-Sub så kan du köpa : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=106841
Eller köpa en ny skärm om du nu känner för det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Har din dator DVI eller D-Sub?
Om den har DVI och en skärm som har D-Sub så kan du köpa : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=106841
Eller köpa en ny skärm om du nu känner för det.

Ja så kan man göra om man har en DVI-I eller DVI-A port. Med DVI-D så får man bara ut digitalt.

/Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtihenke
Ja så kan man göra om man har en DVI-I eller DVI-A port. Med DVI-D så får man bara ut digitalt.

/Henrik

finns det något sett så man kan kolla vad man har för portar?

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

har ett second skin och ett par koss porta pro till min iBook

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

jag har väska, extra mus, trådlöst tangentbord, 19 tft skärm, icemat, högtalare, så jag har helt enkelt bara ersatt en vanlig dator med en bärbar :p..

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Väska, extern trådlös tangentbord och mus, laptopkylare, högtalare och extern hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clasher
Högtalare, mus och en fåtölj

Går väl bra o använda sängen också??

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk

har ingen laptop som jag kör för tillfället... men min 300gb maxtor one touch är ju rätt skön...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stiligamannen
Går väl bra o använda sängen också??

Klart, men en fåtölj är ju ännu skönare

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
jag har väska, extra mus, trådlöst tangentbord, 19 tft skärm, icemat, högtalare, så jag har helt enkelt bara ersatt en vanlig dator med en bärbar :p..

Smart, då en stationär är mycket billigare

Nä, har valt att endast ha mus som tillbehör. Varje gång jag står och funderar på att köpa ett tangentbord och extra prylar så börjar man ju undra varför man inte isåfall fortsatte med stationär. Allt finns ju inbyggt. Det var därför jag köpte en bärbar. Så jag har lyckats hålla mig borta från allt extra.
Det enda som jag förmodligen kommer att köpa är en hårdisk som man kan ha på nätverket och gömma i garderoben.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Väska, en logitech mus.. hmm mx518 eller nått, en maxtor 300gb onetouchII, Audigy ZS Notebook (NÖJDAST!), Logitech Z-5500 ljud, panasonic AE-300 projje!

EDIT: glömde att ja har en sån där blå liten kylmatta också, guldvärd

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Ryggsäck och en mus

Permalänk
Medlem

Mus, wacom, väska samt minneskortsläsare e vad jag har:)
ett par najs sony hörlurar är icke att förglömma

Permalänk
Medlem

Jag kör helt utan tillbehör faktiskt, om inte hörlurar räknas som tillbehör.
Extern mus tycker jag inte behövs för min bärbara har en underbar TrackPoint.

Permalänk