Advent Rising - Antialiasing obefintlig?

Permalänk
Medlem

Advent Rising - Antialiasing obefintlig?

Köpte Advent Rising i förra veckan och jag måste säga att spelet är verkligen bra, riktiigt kul och annorlunda.

Spelet är väldigt stämningsfullt och miljöerna omväxlande och trevliga, det som drar ned intrycket är dock att det verkar vara omöjligt att få Antialiasing att fungera med detta spel.

Har sökt på Majescos(utgivaren) forum och vissa där hävdar att man genom vissa förändrigar i consolens: advanced settings
(spelet bygger på Unreal Warfare-motorn, ni som är bekanta med Epic tidigare spel vet hur detta fungerar)

Men hur jag än gör så går det inte. Den enda setting som finns att välja är: Set_XBOX_AA: true/false, detta hjälper ju inte direkt.

Är det någon här som har spelet och vet om det går att lösa?
Det borde ju inte vara någon omöjlighet då spelmotorn i grunden är en Unrealmotor.

Om det inte går att lösa, så borde det ju stå på förpackningen FFS.

Permalänk
Inaktiv

kommer ihåg när det enda man fick välja var 1024x768 och i bästa fall 32 bitars färg... det var tider det, de har dödat PC-spelandet med alla dessa val, AA, FSAA,
ANISO, HDR, BLOOM o allt vad det heter... är glad att jag mer och mer gått över till konsolspel.

Permalänk
Medlem

Det är bara att sätta på AA i drivrutinsinställningarna, det gjorde jag när jag spelade iaf :).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
kommer ihåg när det enda man fick välja var 1024x768 och i bästa fall 32 bitars färg... det var tider det, de har dödat PC-spelandet med alla dessa val, AA, FSAA,
ANISO, HDR, BLOOM o allt vad det heter... är glad att jag mer och mer gått över till konsolspel.

Om du tror att jag menar att graifken är allt så är det verkligen inte så.
Däremot så vill jag gärna ha bort aliasingen, för det förstör verkligen intrycket och spelupplevelsen. Visst kan jag va utan, bloom, HDR och annat -inga problem. Men aliasing ser bedrövligt ut.

För övrigt så gav ju inte ditt inlägg särksilt mycket hjälp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Det är bara att sätta på AA i drivrutinsinställningarna, det gjorde jag när jag spelade iaf :).

Jo visst, bara det att det gör ingen somhelst skillnad...
Fungerar ju i annat valfritt spel, men inte i AR.

Om du nu mot förmodan fått det att fungera, kan du ge mig en screenshot så jag ser att det verkligen går?