Överklockningsresultat med 7800GS

Permalänk
Medlem

Överklockningsresultat med 7800GS

Posta era överklockningsresultat här!

Det är bra om era posts ser ut enligt följande:

Tillverkare: LeakTek
Orginalfrekvenser (GPU/Minne): 375/1200
Uppnådda frekvenser (GPU/Minne): 510/1410
Drivrutin: ForceWare 81.98
GPU-spänning: Standard
Kylning: Standard
Temperatur (Idle/Load): 42/48
Övrigt: Stabilt i 3DMark05, dock ej i BF2.

Vill ni så kan ni ju klämma in era 3DMark-scores också.

Oklockat 3DMark05: 5500p
Klockat 3DMark05: 6500p

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Vila i frid

Vad fick du i 3Dmark 05? Jag har funderat pa ett sont dar kort, och jag ska nog k'o'pa ett ganska snart, och vad har du f'o'r system i 'o'vrigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
Vad fick du i 3Dmark 05? Jag har funderat pa ett sont dar kort, och jag ska nog k'o'pa ett ganska snart, och vad har du f'o'r system i 'o'vrigt?

Har en P4 2,6@3,25 GHz, TwinMos 2048 MB 2-3-3-6 och givetvis ett 7800GS.

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Point of View
Orginalfrekvenser (GPU/Minne): 375/1200
Uppnådda frekvenser (GPU/Minne): 513/1521
GPU-spänning: Standard
Kylning: Standard
Temperatur (Idle/Load): 45/52
Övrigt: Stabilt i 3DMark05, som resulterade i världsrekordpoäng för 7800GS: 7375p

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1805114

Permalänk
Medlem

Skulle vara jättebra om man fick denna tråden klistrad. Verkar vara ett mkt hett ämne bland oss som funderar på vilket kort man skall köpa!

Visa signatur

[P4 3,2 Extreme Edition ] [4x512Mb Corsair 3200xlpt @ 2-2-2-5] [Radeon X850XTPE @590/605] [Asetek waterchill antarctica dual 120mm CPU/VGA/CHIP] [120 Gb Hd] [Antec 480W Neopower] 01: xxxxx 03:14351 05: 6870
Bärbar:FS Amilo M3438G 2,0Ghz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacke7
Skulle vara jättebra om man fick denna tråden klistrad. Verkar vara ett mkt hett ämne bland oss som funderar på vilket kort man skall köpa!

Sant.

Ni ser min dator i sign, det jag undrar det är om ni tycker att jag borde köpa ett 7800gs.
Jag ska endå köpa nytt grafikkort och gärna ngt bra, men är min processor stark nog för det kortet? Är mitt nätagg det? Ev. kan jag kanske klocka processorn fast jag har aldrig klockat processorer endast grafikkort.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Sant.
Ni ser min dator i sign, det jag undrar det är om ni tycker att jag borde köpa ett 7800gs.
Jag ska endå köpa nytt grafikkort och gärna ngt bra, men är min processor stark nog för det kortet? Är mitt nätagg det? Ev. kan jag kanske klocka processorn fast jag har aldrig klockat processorer endast grafikkort.

Offtopic: Din sign syns inte.
Ontopic: Denna tråden är som sagt inte till för att diskutera frågor om grafikkortet, endast till att posta överklockningsresultat.

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.

Permalänk
Hedersmedlem

6400p är vad jag får med mitt klockade 6800GS så det är nog i lägsta laget det där.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
6400p är vad jag får med mitt klockade 6800GS så det är nog i lägsta laget det där.

Vad har det med saken att göra? Tråden är till för att posta överklockningsresultat, inte att jämföra med andra grafikkort etc.

Visa signatur

Moddning är beroendeframkallande.