Opera V8.52 är lös!

Permalänk
Medlem

Opera V8.52 är lös!

http://www.opera.com/download/get.pl?id=27674&location=15&sub...

Länken är till Svenska versionen..
Kanske ni visste men för er som inte vet då
Skönt att de fixat problemet med Gmail! Såg helt galet ut förut (höger tabbat).

Release Note

This release is a recommended security upgrade.
Changes since 8.51
Display
Fixed drop-down list problem affecting Bloglines subscription sorting.
Security
Replaced expired certificates from TrustCenter.
Solved status bar issue described in Secunia Advisory 17571.
Implemented stricter handling of the Online Certificate Status Protocol (OCSP).
Miscellaneous
Fixed problem with missing keypresses when switching between applications.
Fixed GDI leak issue with favicons causing slowdowns and crashes.
Fixed Gmail loading problem.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Avstängd

Vän,

Den engelska versionen släpptes för över en vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vän,

Den engelska versionen släpptes för över en vecka sedan.

Det har inte mitt Opera sagt. Nåväl. Det dödar väl ingen som inte vet?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Måste man avinstallera sin tidigare version av Opera,innan man installerar 8.52?
Om så är fallet,hur gör man med bokmärken?

MVH/A

Permalänk
Medlem

Jag brukar installera över bara i samma katalog och inställningar och bokmärken är samma.

Permalänk
Medlem

Bokmärken och sånt är kvar även om du avinstallerar. Själv hoppat mellan en rad olika versioner senaste veckorna

Permalänk
Hedersmedlem

Opera v. 8.53

Release Note

This release is a recommended security upgrade for users of Opera in the above languages.

Changes since 8.52

8.52 in some languages were originally released with an insecure version of Macromedia Flash (see 8.51 changelog). While all 8.52 builds are now correct on server, users with the above language versions installed should upgrade to 8.53 in order to make sure they have Flash version 7 r 61.

Tanka -> ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/853/sv/ow32svsv8... | ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/853/sv/ow32svsv853.exe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Opera v. 8.53

Release Note

This release is a recommended security upgrade for users of Opera in the above languages.

Changes since 8.52

8.52 in some languages were originally released with an insecure version of Macromedia Flash (see 8.51 changelog). While all 8.52 builds are now correct on server, users with the above language versions installed should upgrade to 8.53 in order to make sure they have Flash version 7 r 61.

Tanka -> ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/853/sv/ow32svsv8... | ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/853/sv/ow32svsv853.exe

Härligt Kanel du brukar vara min länk till opera uppgraderingarna av någon konstig andledning.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Discokungen

8.53 fungerar utmärkt, trevligt att uppgradera till svenska också Gzip-komprimeringen kladdar fortfarande... Måste finnas någon inställning!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
8.53 fungerar utmärkt, trevligt att uppgradera till svenska också Gzip-komprimeringen kladdar fortfarande... Måste finnas någon inställning!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56592...
Inget du kan påverka med inställningar.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Så man ska få leva med detta nu? Varför inte återgå till att köra utan GZIP? Är vinsterna så stora att fördelarna överväger nackdelarna alla får som kör Opera på Sweclockers?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jaså det är GZIP som spökar...

Tja för min del så är laddningstiderna ungefär dubbelt längre än tidigare

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
Jaså det är GZIP som spökar...

Tja för min del så är laddningstiderna ungefär dubbelt längre än tidigare

Samma här. Men nog med OffT?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

hajjar inte, det finna ju firefox, så varför bry sig? Jag är uppriktig. Kan någon förklara?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1uw
hajjar inte, det finna ju firefox, så varför bry sig? Jag är uppriktig. Kan någon förklara?

Jag finner Opera mycket mysigare. Dessutom är det säkrare än FF av den enkla anledningen att ingen bryr sig om Opera medans FF är mycket större. Lite komiskt när de säger att FF ska vara säkrast och blir stort och sedan får Spywares och liknande anpassat för det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1uw
hajjar inte, det finna ju firefox, så varför bry sig? Jag är uppriktig. Kan någon förklara?

Har testat FF, har inte alls lika mycket funktioner som i Opera så jag saknar dom.
Visst, det finns plugins, men varför lägga ner energi på det när Opera har allt jag vill ha med en gång. Jag kommer inte orka plugga igenom alla plugins för att få det så som jag vill ha det.

Sedan tycker jag Opera känns snabbare på nästan allt förutom att starta själva programmet men det kan jag leva med.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Väl svarat Lite om Os X vs linux, Opera är en bättre integrerad lösning, är det rätt förstått? Blev sugen nu!

Permalänk
Medlem

Nu fungerar Sweclockers bra ihop med mitt Opera igen

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

När ska opera fungera som det ska med lunarstorm?
börjar bli jobbigt detta..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
När ska opera fungera som det ska med lunarstorm?
börjar bli jobbigt detta..

Ja, presentationerna blir helkonstiga... Dumma lunarstorm! :x

Trevligt att SweC fungerar bra nu

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

Opera v. 8.54 ute:

Citat:

Changes since 8.53
Security

Upgraded Opera's bundled version of Flash to 7.0.63.0 to address vulnerability described in Secunia Advisory 19218

Miscellaneous
Fixed problem with e-mail messages not opening in Gmail.
Fixed stability issue reported by SEC-Consult Unternehmensberatung GmbH.

Svensk -> ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/854/sv/ow32svsv8...
Engelsk -> ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/854/en/ow32enen8...

Permalänk
Medlem

Ahh äntligen 8.54 fick avinstallera 9an den fungerade dåligt som bara den, fick för sig att crasha helt aproppå flera gånger dagligen som fick mig tillbaks till 8.53
Bra nu fungerar autocompleteringen för email adresser med operan i gmail dessutom.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ser inkorgen i Gmail helt galen ut i era Opera? Min är helt snedtabbat. Enbart i Opera.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Ahh äntligen 8.54 fick avinstallera 9an den fungerade dåligt som bara den, fick för sig att crasha helt aproppå flera gånger dagligen som fick mig tillbaks till 8.53
Bra nu fungerar autocompleteringen för email adresser med operan i gmail dessutom.

Vilken build av 9.0 avser du, det kommer ju nya varje vecka? Den senaste b8333 funkar väldigt bra för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Vilken build av 9.0 avser du, det kommer ju nya varje vecka? Den senaste b8333 funkar väldigt bra för mig.

Menar b8333. Fattar inte hur mycket belymmer jag haft med just denna det är nästan rekord. Alla andra build och betaversioner har fungerat perfekt tidigare. Helt plötsligt fick den för sig att bara avsluta och starta man om den så gick den någon minut eller kortare.
Vid om reboot kom det rad av felmeddelanden.

Citat:

Faulting application Opera.exe, version 9.0.8333.0, faulting module Opera.dll, version 9.0.8333.0, fault address 0x002a024a.

Ifs kan det att ha göra med att jag kör win2003 SP1 jag vet inte?
8.54 Build 7730 verkar fungera bra som det är nu som tur är.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Menar b8333. Fattar inte hur mycket belymmer jag haft med just denna det är nästan rekord. Alla andra build och betaversioner har fungerat perfekt tidigare. Helt plötsligt fick den för sig att bara avsluta och starta man om den så gick den någon minut eller kortare.
Vid om reboot kom det rad av felmeddelanden.

Ifs kan det att ha göra med att jag kör win2003 SP1 jag vet inte?
Faulting application Opera.exe, version 9.0.8333.0, faulting module Opera.dll, version 9.0.8333.0, fault address 0x002a024a.
8.54 Build 7730 verkar fungera bra som det är nu som tur är.

Ok, skumt. Antar att du testat med rena installationer?
b8348 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Ok, skumt. Antar att du testat med rena installationer?
b8348 då?

Nej har inte testat denna som ren installation har inte modet att lägga det arbetet på cookies, favoriter, skin, setting och cache överflyttning.
Troligen det som är felet som du säger.
Önskar det fanns ett enkelt sätt för överflyttning och vad behöver man i regel flytta över?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Nej har inte testat denna som ren installation har inte modet att lägga det arbetet på cookies, favoriter, skin, setting och cache överflyttning.
Troligen det som är felet som du säger.
Önskar det fanns ett enkelt sätt för överflyttning och vad behöver man i regel flytta över?

http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=313

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack den har jag sett har jag för mig. Kör nu senaste nyinstall så får se hur den funkar. Är lite bedrövad varför det inte finns ett verktyg där man kan välja vad man vill ta backup och inte och till vilken map. Behöva flytta manuellt oh leta känns inte smidigt.
Borde vara hur simpelt som helst att fixa något sånt och antar att det vart upp på opera forumet?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Tack den har jag sett har jag för mig. Kör nu senaste nyinstall så får se hur den funkar. Är lite bedrövad varför det inte finns ett verktyg där man kan välja vad man vill ta backup och inte och till vilken map. Behöva flytta manuellt oh leta känns inte smidigt.
Borde vara hur simpelt som helst att fixa något sånt och antar att det vart upp på opera forumet?

http://www.crossroads-webdesign.com/opera_backup_more_info.ph...