Permalänk
Medlem

Hur är Vodafones täckning?

DJuice:s ägare Telenor har köpt upp Vodafone och kommer därför byta från comviqs nät till vodafones nät.

Hur är täckningen med vodafone ? Bättre eller sämre än Comviq ?

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem

Hittade detta på vodafones hemsida

http://www.vodafone.se/170.jsp

Permalänk
Medlem

Sämre skulle jag säga, iaf om man rör sig lite utanför de stora samhällena. De verkar inte bry sig mycket om bushen. Sen verkar de ha gott om vita fläckar i städerna också, har knappt någon mottagning alls på min arbetsplats som ligger inne i Borlänge t ex...

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Hmm...Nu har Djuice lagt ut ny info på deras hemsida och jag tycker det blir sämre nu ! http://www.djuice.se/sweden/services/nyavillkorAB.jsp?id=2

De har lagt till minidebitering på 29kr. Det var pga detta jag valde Djuice (som förr inte hade denna minidebitering) istället för Comviq.net som har minidebitering på 25kr/mån.

Djuice har en hög GPRS-kostnad också som är 19kr/Mb mot comviq som tar 15kr/Mb.

Hmm...Funderar på att byta till comviq.net nu faktist...

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Sämre skulle jag säga, iaf om man rör sig lite utanför de stora samhällena. De verkar inte bry sig mycket om bushen. Sen verkar de ha gott om vita fläckar i städerna också, har knappt någon mottagning alls på min arbetsplats som ligger inne i Borlänge t ex...

Jag skulle faktiskt påstå att Vodafone har bättre täckning än Comviq. Dock sämre än Telia. Kolla gärna på Mobil.se så får du se.

För mig som bara rör mig runt storstaden fungerade Comviq bra men när jag åkte från Göteborg till Sälen fick jag ingen teckning alls med Comviq men mycket bättre med Vodafone.

Permalänk
Medlem

Här där jag bor har comviq usel täckning medans Vodafone har fullt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Vodafone har betydligt bättre än comviq på de flesta ställen och totalt sett ligger de lite efter telia ,bor man långt upp i norr så är nog telia de enda alternativet än.

Permalänk
Medlem

Bor själv på landet och där har Vodafone knappt täckning, man ska vara glad om man kan ringa ett samtal på tio försök. Bäst är 3 följt av Tele2Comviq! och Telia

Med 3 har jag full täckning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagklint
Bor själv på landet och där har Vodafone knappt täckning, man ska vara glad om man kan ringa ett samtal på tio försök. Bäst är 3 följt av Tele2Comviq! och Telia

Med 3 har jag full täckning

Allt är mycket lokalt och helt utan relevans för trådskaparen såvida du inte är hans siamesiska tvilling. Alla medlemmar skulle nog kunna skriva om vilken täckning som fungerar bäst just där de är och vi skulle få 75000 olika resultat.

Täckningsmässigt totalt sett torde det se ut så här:

3G: 1. 3/Vodafone (3Gis) 2. Telia/Comviq (Sulab)
GSM: 1. Telia 2. Vodafone 3. Comviq

De små virtuella operatörerna hyr kapacitet av sin värd. Tycks som att de inte hyr 100% förutom i befolkningstäta områden. Har flera kunder som har full mottagning på en punkt med tex Vodafone medan kamraten med Campuz som hyr av Vodafone knappt har mottagning alls.

Mitt tips är att försöka låna en telefon med den operatör du är intresserad av och testa den på de platser du brukar ringa ifrån.

Visa signatur

My arms, your hearse