World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vad är han för klass då?

Mage, en redigt duktig sådan!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Mage, en redigt duktig sådan!

Priest kanske? mage och priest ska visst funka frukansvärt bra tillsammans.

Och priest är trevliga i pvp oxå

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Han tar ner din shadow resist, och gör dig svagare mot shadow spells, sen ökar han sig egna shadow skada. Sen bara lägger han dots och dödar dig

Shadowform + Devouring Plague + Shadow word: Pain + Darkness + Shadow Weaving...

och så vidare, jag spelar inte shadow priest så orka svara för dom

devouring på en shaman...Cure Disease ?

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
devouring på en shaman...Cure Disease ?

Ofta man tänker på det i pvp.. kanske när det börjar göra för ont

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
devouring på en shaman...Cure Disease ?

Bra, du hittade counter på EN spell.

Du har tillräckligt många DoT´s på dig för att kunna göra något åt det.

Shammy slår
Priest sheild
Priest fear
Priest dots
Fear breaks, shammy börjar springa.
Priest använder Mind Flay
Priest lägger ny sheild och lägger på nya dots.
Shammy slår, absorberas av skölden.
Priest fearar, om shammy resistar eller trinket, Mind Flay igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Bra, du hittade counter på EN spell.

Du har tillräckligt många DoT´s på dig för att kunna göra något åt det.

Shammy slår
Priest sheild
Priest fear
Priest dots
Fear breaks, shammy börjar springa.
Priest använder Mind Flay
Priest lägger ny sheild och lägger på nya dots.
Shammy slår, absorberas av skölden.
Priest fearar, om shammy resistar eller trinket, Mind Flay igen.

mja...men det är ändå ~1k dmg och 1k heal...också sköld..purge ftw? men men kan inte prata om sånt här egentligen kan hålla på hur länge som helst blir tråkigtt i längden....sista jag säger i denna "debatten"

@ Shino_san

mja man borde göra det iaf.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Avstängd

hur funkar det med AQ gatesen, våran är på cooldown och ska öppnas om 4 dagar eller så var det något krig, hur går allt till
Haomarush är server btw

Visa signatur
Permalänk
Medlem

angående det där prist vs shammy , spelar shaman själv.
Så fort de tar på sig sköld tar man bort den med purge , ner med tremor totem(tar bort all fear) warstomp , earthshock typ.

Men som Sucker sa , detta kan hålla på ett bra tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Shadowpriest > Alla

Inte direkt, har inga problem med shadowpriests alls med min rogue.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av San
Vad heter det addon som visar antalet gånger man kan använda en spell beroende på hur mkt mana man har kvar? Det visas på action knapparna

AB_Info har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Mage, en redigt duktig sådan!

Eller warrior, så kan du tanka medans han nukar... men om du har tänkt att vara hans hjälpreda så är det nog de enda klasserna som ni får ut mycket av, eventuellt druid, då kan du både heala och tanka för honom. Men priest eller warrior är min rekommendation. Som priest/mage kan ni AoE-grinda hela dagarna och levla satan så fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kleff
Jag tycker Burning Legion är bra.

Senast jag kollade så är Burning Legion stängd för nya konton.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Började med en ny gubbe nu en Warlock på Xavius ingen som lirar på denna nya server? Är demonmaster bäst för pvp? har ingen koll på warlocks över huvudtaget

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Jag lirar på Xavius Seda
Nickar DKT i alla fall, whispa om du har tråkigt någon gång

Permalänk
Medlem

Jag kör också på Xavius, Hektor lvl 58 dwarf warrior :>

Permalänk
Medlem

Lirar också på xavius, lvl 17 dwarf hunter tror jag sist jag kollade.

Inte lirat dock på 2+ dagar.

Suger kommer och suget går... just nu är det min main som gäller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Började med en ny gubbe nu en Warlock på Xavius ingen som lirar på denna nya server? Är demonmaster bäst för pvp? har ingen koll på warlocks över huvudtaget

Det bästa med Warlocks är att oavsett hur du speccar i de olika träden så kommer det vara en bra PVP build. Allting handlar om HUR du spelar din warlock.

Det jag kan rekomendera är att du kollar på diverse Warlockfilmer ifrån www.warcraftmovies.com för att se olika spelstilar och talentbuilds.

Jag såg en intressant warlockbuild 0/17/34 (Affliction/demonology/destruction)

17 Talents i Demonology för att få master summoner och resterande i destruction. Det gjorde att spelaren på ett snabbt sätt kunde anpassa sitt pet efter strid. Låt säga att han slåss mot en mage och har felhuntern uppe, en warrior kommer springande och hjälper magen. Warlocken har ihjäl magen, summonar sin suckyoubitch på 0.5 sekunder och seducar warriorn för att bandagera och häva ihjäl även denna.

Som sagt allt beror på vilken typ av spelare du är.

lycka till!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Började med en ny gubbe nu en Warlock på Xavius ingen som lirar på denna nya server? Är demonmaster bäst för pvp? har ingen koll på warlocks över huvudtaget

Warlocks är roliga att spela och mycket bra i PvP. De är dock inte helt enkla att spela, eftersom de har så många olika spells och abilities. Samtidigt gör detta att man inte tröttnar på klassen lika lätt när man lärt sig den. Om du väljer warlock, specca affliction för levling.

Är du ute efter en bra klass kommer präster att bli ordentligt buffade i nästa patch. Om jag var du skulle jag ta en titt på den klassen. Men då får du också finna dig i att folk väntar sig att du ska hela dem i tid och otid, och det finns vissa som tycker det är jobbigt.

Sedan ett varningens ord: spelet förändrar sig med tiden. När jag började spela var warlocks den sämsta PvP-klassen i spelet. Allteftersom spelet patchats har de blivit bättre och bättre. Och balansen kommer att ändras igen. Därför är det viktigaste att du väljer en klass med en spelstil som du gillar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
Började med en ny gubbe nu en Warlock på Xavius ingen som lirar på denna nya server? Är demonmaster bäst för pvp? har ingen koll på warlocks över huvudtaget

Warlocks är bra i PvP om motståndaren är riktigt kass eller oförberedd.

Sen har warlocks en väldigt feg spelstil (00.00 sekunders cooldown på sin fear, hm... GISSA om dom använder den)
Så det är bara spela och se om det passar...

Tillskillnad ifrån mages tar det lite längre tid för mig att döda en warlock än en mage.
Dom har ju sin demonic armor och stamina är ju deras main stat.

Men det räddar dom knappast eftersom dom har cloth och man skär i dom som smör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
2x Dawn's Edge + 15agi på varje = FTW.

Helt värdelöst emå. Kör med 2 x Bone slicing hatchet med +15 agi på varje istället.

Den här yxan:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18737

Dina handvapen har du enbart för stats, inte för att slå med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Helt värdelöst emå. Kör med 2 x Bone slicing hatchet med +15 agi på varje istället.

Den här yxan:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=18737

Dina handvapen har du enbart för stats, inte för att slå med.

Är det critchans man vill ha, hade jag hellre tagit Dawns edge, eftersom en hunter behöver 52.5 agility för att få 1% mer critchans (har jag läst). Vill man dock ha mer attackpower, kan jag hålla med dig om att den yxan du länkar till är bättre.
Så helt värdelös är den inte.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Föreningssparbankens e-kort registrera trial ?

I brist på Diablo 3 så har jag blivit övertalad lite smått att testa wow.
Fast trots att jag sökt på flera ställen så har jag inte förstått ifall det verkligen går att använda föreningssparbankens e-kort eller vad det heter när man ska registrera en trial.

Någon som har info om det går?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Permalänk

Okej WoW-spelare har ett litet problem , det är så att jag köpte Wow , Beställde sedan ett Gamecard , detta orkade jga inte vänta på så jag tog och fixa ett VISA-kort i stället.

Nu fungerar det toppen för mig , Men min kompis som jag gav 10-dagarskort nyligen såköpte han mitt gamecard även , nu klagar den på hans konto att han bara kan lvl till 10 , Hur aktiverar han då sitt gamecard?
han gjorde det påemsidan när han reggade?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Okej WoW-spelare har ett litet problem , det är så att jag köpte Wow , Beställde sedan ett Gamecard , detta orkade jga inte vänta på så jag tog och fixa ett VISA-kort i stället.

Nu fungerar det toppen för mig , Men min kompis som jag gav 10-dagarskort nyligen såköpte han mitt gamecard även , nu klagar den på hans konto att han bara kan lvl till 10 , Hur aktiverar han då sitt gamecard?
han gjorde det påemsidan när han reggade?

Man kan väl inte registrera ett 10 dagars trial med ett gamecard?
Efter 10 dagar måste han köpa spelet och kan då fortsätta. Fast jag kanske inte förstått din fråga korrekt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vet inte om man får fråga, men någon som har lust att ge bort ett 10-dagars trial? har orginalskivor och allt, men mitt konto är fryst för tillfället. Vill bara spela och se ifall jag får suget tillbaka issåfall skall jag köpa en månad till mitt riktiga konto.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kom någon uppdatering idag? Isåfall har någon patchnotes till den?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

jag skulle behöva få igång min kusin o spela wow så om nån har en guest nyckel till övers skulle det vara bra.bara dra iväg den i ett pm till mig så är ni snälla jag har redan gett bort min till min bror.

Permalänk
Medlem

Jag har en 14 dagars trial till WoW som jag fick med en speltidning.

Första som PM:ar mig får den.

OBS! Jag jobbar till 22:30 så ni får den ikväll.

Grats Kalerov som var först

Permalänk
Medlem

Blizzard gör så att TOEP och ZHC inte stackas längre, det roliga är slut som mage i pvp Får hoppas de gör om TOEP till en lätt buffad briarwood reed så den kan användas iaf så den inte ligger och samlar damm i banken. Använder stort sett bara zhc+toep i pvp och jag kör mest pve så egentligen har det ingen betydelse för mig direkt. Bara det att jag tycker det är konstigt att toep inte är bättre än zhc med tanke på dropraten och vilka instancer de finns i.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.