desperat (komplett har behandlat mej dåligt)

Permalänk
Medlem

desperat (komplett har behandlat mej dåligt)

Hej alla på sweclockers,jag har ett problem som jag tänkte dela med mej här på sweclockers.
Det är så att jag köpte mej lite data delar från komplett i december här är info om sakerna

Uppgraderingspaket :Uppgraderingspaket AMD S939 Athlon 64 3500+, nForce4, PCIe, 1024MB : 3995 kr

Grafikkort : XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail : 1495 kostade 1990 när jag köpte det

Nätdel : Hiper Type-R 580W Svart, Dual Fan, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin : 1049 kr

Jag la ca 7200 kr på allt detta,det är väldigt mycke pengar för mej iaf!

Problem : Datorn har startat om och är jätte seg in i widnows jag har provat formatera alla min 3 st hårddiskar och inget har hjälp jag har åsså sutit på support med komplett jätte länge dom har ej kunat lista ut vad det är för fel på sakerna,Så dom sa att jag skulle skicka tbx sakerna och dom har nu kollat datan i 48 timmar dom har inte hittat nått fel och så har dom skickat en räkning bara för dom inte kunde hitta på nått fel,365 kr kosta det,och jag är helt PANK:S,
Så jag ringde till komplett och sa ni för behålla data delarna så vill jag har mina pengar,dom sa nej till detta för att data delarna är begangnade nu så dom,men liksom det har aldrig funkat för mej och dom har hela tiden försökt hjälpa mje jag kan juh inte rå för att det tar lång tid att hitta ett fel?,så snälla hjälp mej!
vad ska jag göra,är väldigt arg och ledsen på detta nu

Mvh//Dolken

Visa signatur

Robin

Permalänk
Medlem

Tyvärr för din del är det inte mycket du kan göra. Komplett gör precis som det står i deras villkor, och dessa har du i och med ditt köp godkänt.

Om de inte hittat några fel på produkterna så borde det ju fungera. Om du har möjlighet, testa en sak i taget, och försök lista ut vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Du kan prova uppdatera moderkortsbioset. Du kan även prova med endast en hårddisk, eftersom det kan vara fel på en eller flera av dem. Har du ide diskar? Dom kanske står i PIO läge?
Du kan kolla det i enhetshanteraren, hinner inte förklara det just nu..

Permalänk
Medlem

har du maxtor hårddisk?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

När du skickade tillbaka delarna, testade dem hårddiskarna också eller? Tar det lång tid vid någon speciell load i uppstarten?

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

Hur länge hade du datorn hemma innan du skickade tillbaka den?

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk

Jag har haft liknande problem med Komplett. De är allt annat än hjälpsamma, och eftersom de heller inte är billigast så handlar jag aldrig någonsin från dem igen (och rekommenderar alla andra att undvika dem också). Datorbutiken.com är betydligt mer medgörliga och hjälpsamma och över lag billigare.

Hur som helst tillbaka till ditt verkliga problem: Har du installerat drivrutinerna för chipsetet? Om du har det, har du försökt köra utan dem? Märks det någon skillnad. Annars är det först du bör göra som robe90 säger prova med en disk (och ingen cd-/dvd-spelare). Funkar det inte med den, prova med en annan disk. Det kan också vara fel på själva IDE-kontrollern.

Permalänk
Medlem

Om du har Maxtor hårddiskar så finns det ett känt kompatibilitetsproblem med Nforce4baserade moderkort som tydligen löses med att uppgradera firmware på dom hårddiskarna.

För att kunna få tag på denna firmwareuppgradering så får du kontakta Maxtor via deras hemsida så mailar dom den sedan till dig vad jag har förstått.