Internet Explorer till osx + en fråga om iTunes.

Permalänk
Medlem

Internet Explorer till osx + en fråga om iTunes.

Skulle behöva få tag i IE eftersom alla sidor inte är fullt kompitabla med firefox / safari. Microsoft har inte kvar IE för mac på sin hemsida och hittar det itnte någon annan stanns. Om någon skulle kunna vara snäll och tipsa o en länk där det går att tanka skulle jag vara tacksam.

I winamp kan man dra låtarna vart man vill i playlisten, har inte hittat någon sådan funktion i itunes. Går det att ställa in så att man kan ta tag i en låt och dra den till den plats man själv vill, T ex. före eller efter låten som spelas för tillfället. Kan ju lägga till låtar i partyblandningen, men för omständigt om det bara gäller tre låtar, då är det smidigare att bara dra dem till rätt plats. Finns denna möjlighet?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Prova < http://www.ntu.edu.sg/CITS/SoftwareDirectory/Internet/IE.htm > eller liknande.

Spellista motsvaras av spellista (äpple + N för en ny) å där är det bara att dra upp och ner som man vill…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

IE för Mac använder inte alls samma motor som IE för Windows. IE för mac är mycket bättre faktiskt. Men tyvärr är det inte IE kompatibelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
IE för Mac använder inte alls samma motor som IE för Windows. IE för mac är mycket bättre faktiskt. Men tyvärr är det inte IE kompatibelt.

Så IE för mac kommer alltså inte visa sidor på rätt sätt, trotts att de är anpassade för IE?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Så IE för mac kommer alltså inte visa sidor på rätt sätt, trotts att de är anpassade för IE?

windowsversion baserades på mosaic och macversionen basrades på fasen vet vad…
Men hyfsat lika är dom - beroende på vad du vill kolla (annars VPC for the resque )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Så IE för mac kommer alltså inte visa sidor på rätt sätt, trotts att de är anpassade för IE?

IE för mac kommer inte att visa sidor på fel sätt, trots att de är misanpassade för IE...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Här bör kanske poängteras att Safari använder Konquerors motor KHTML som är den enda webbläsarmotor som klarat Acid 2-testet, ett test för hur bra webbläsare stöder standarder. Tror jag i alla fall, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Vilka sidor är det som blir oanvändbara i Firefox / Safari? Jag har inte använt internet explorer på snart 3år och jag har aldrig stött på en sida där jag inte klarat mig Firefox eller Safari. På sin höjd har jag sett att utseendet skilt sig på någon enstaka sida men det är ytterst sällan.

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Här bör kanske poängteras att Safari använder Konquerors motor KHTML som är den enda webbläsarmotor som klarat Acid 2-testet, ett test för hur bra webbläsare stöder standarder. Tror jag i alla fall, rätta mig om jag har fel.

Jao.
Safari bygger på Webcore. Webcore är en derivering utav KHTML.
Safari 2 är den första webläsarens om klarar Acid2. Och Konqueror i de senare CVSerna klarar också Acid2 då de implementerat endel kod från safari.

Permalänk
Medlem

Du menar inte Webkit eller är jag ute och cyklar?

Edit: Webcore är en del av Webkit tydligen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ookk
Vilka sidor är det som blir oanvändbara i Firefox / Safari? Jag har inte använt internet explorer på snart 3år och jag har aldrig stött på en sida där jag inte klarat mig Firefox eller Safari. På sin höjd har jag sett att utseendet skilt sig på någon enstaka sida men det är ytterst sällan.

För att ta ett extremt exempel, Lunarstorm är en sådan sida. Behöver den mestadels för att kunna rappotera mina arbetstimmar på manpowers hemsida, verkar inte fullt duglig med firefox. Ser inte om man bockat för vissa rutor osv.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag hade vägrat, och istället skrivit ett mail till sidmakarna och påpekat att deras sida inte följer etablerade webstandarder.

Ja, jag är lite fanatisk, men så är det. Varför ska du anpassa dig efter nånting som är medvetet trasigt när det egentligen ska vara tvärtom? Bara för att Korkat Företag AB väljer att koda sina sidor på ett sätt som bara funkar till en webläsare under ett os så ska du inte anpassa dig för det.

Skriv mail, kräv att de ordnar det. Det är vad jag hade gjort.

Men hey, jag är lite fanatisk

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Jag hade vägrat, och istället skrivit ett mail till sidmakarna och påpekat att deras sida inte följer etablerade webstandarder.

Ja, jag är lite fanatisk, men så är det. Varför ska du anpassa dig efter nånting som är medvetet trasigt när det egentligen ska vara tvärtom? Bara för att Korkat Företag AB väljer att koda sina sidor på ett sätt som bara funkar till en webläsare under ett os så ska du inte anpassa dig för det.

Skriv mail, kräv att de ordnar det. Det är vad jag hade gjort.

Men hey, jag är lite fanatisk

Plus att Manpower, som i exemplet, faktiskt borde ha såväl resurser som viljan att ordna detta i ett nafs om det påtalas. Lunajstojm kanske också borde ha det, men dom webbmakarna är nog för upptagna med att kjamas och foffa med lunaj-bjajne och ha saft och bullkalas för att hinna med.

W

Permalänk
Medlem

Det finns plugins till Firefox som gör att du kan öppna sidor med "IE"-tabbar. IE-tabbarna ska i teorin rendera sidor på samma sätt som IE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Det finns plugins till Firefox som gör att du kan öppna sidor med "IE"-tabbar. IE-tabbarna ska i teorin rendera sidor på samma sätt som IE.

Men kräver att man har ie installerat...

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
För att ta ett extremt exempel, Lunarstorm är en sådan sida. Behöver den mestadels för att kunna rappotera mina arbetstimmar på manpowers hemsida, verkar inte fullt duglig med firefox. Ser inte om man bockat för vissa rutor osv.

Hej kolega!
Tänk för där har du fel. Jag har rapporterat mina arbetstimmar sen i sommras med firefox, och jag har minsann fått min lön
Visst, när du ska få upp direct time (genom o trycka på en bild) så får du inte den vanliga handen när du har musen över knappen, men prova trycka på den ändå så ska du nog se att det händer saker iallfall. Det här du säger med att bocka för rutor har jag inte själv upplevt dock.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk

Äsch, var lite fanatisk och vägra :). Om alla snällt kör IE på vissa sidor så ändrar skaparna aldrig på dom.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Plus att Manpower, som i exemplet, faktiskt borde ha såväl resurser som viljan att ordna detta i ett nafs om det påtalas. Lunajstojm kanske också borde ha det, men dom webbmakarna är nog för upptagna med att kjamas och foffa med lunaj-bjajne och ha saft och bullkalas för att hinna med.

W

Haha, precis!

Det är förvånansvärt hur stora företag inte bryr sig ett smack utan tänker "jamen det här är vad jag kör med så jag kodar för det och sen bryr jag mig inte ett jota om att ta hänsyn till nån annan".

Att lujnarcrew är för upptagna med att räkna annonspengar och hitta på nya sätt att dra nytta av alla fjortisar som häckar i deras "community" (community, läs: pengamaskin) för att koda om det för vettiga webläsare är ju inte konstigt.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
För att ta ett extremt exempel, Lunarstorm är en sådan sida. Behöver den mestadels för att kunna rappotera mina arbetstimmar på manpowers hemsida, verkar inte fullt duglig med firefox. Ser inte om man bockat för vissa rutor osv.

Du behöver Lunarstorm för att kunna rapportera dina arbetstimmar på manpowers hemsida?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Du behöver Lunarstorm för att kunna rapportera dina arbetstimmar på manpowers hemsida?

Men suck...

Visst, låter som att jag behöver lunar för att kunna rappotera mina arbetstimmar. Men det är självklart IE jag menar med "Behöver den mest...". Sen så ämnde jag Lunar som ett exempel till personen som frågade.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det är ALLTID kul att driva med syftningsfel och särskrivning.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Det är ALLTID kul att driva med syftningsfel och särskrivning.

Förutom då det är en själv som skrev alla syftningsfel och särskrivningar

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Klart han behöver Lunarstorm för det. Det handlar inte om att han använder någon speciell funktion på Lunarstorm utan snarare att han behöver Lunarstorm för att använda en speciell funktion i sig själv. Vad jag säger är att Lunarstorm blir som en drog, där ett avslutat användande hindrar hans funktionalitet i andra göromål.

Bara spekulationer.

Visa signatur