Permalänk
Avstängd

bra flygar spel

vet ni av något bra flygar spel ???

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Har inte lirat det själv, men typ alla säger att Sturmovik är bäst...

http://www.pacific-fighters.com/en/home.php?skin=S2

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Avstängd

ok det verkar bra

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Har inte lirat det själv, men typ alla säger att Sturmovik är bäst...

http://www.pacific-fighters.com/en/home.php?skin=S2

är inte det från 03?

Visa signatur

~

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av flygarspel du letar efter? Realistiskt? Modernt? Historiskt? Simulator? osv osv

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

ja det är nog Modernt

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
ja det är nog Modernt

Realistisk (simulator) eller arkad?

Är det simulator du är ute efter finns två alternativ.

I dagarna har en upphotad version av gamla Falcon4 släppts kallat Falcon 4.0 - Allied Force (http://www.webhallen.com/prod.php?id=4910). Det är en väldigt bra simulator och det har den bästa dynamiska kampanjen som gjorts i någon simulator. Dock är det väldigt avancerat så det tar ett tag att sätta sig in i ordentligt och grafisk sett så är det inget mästerverk även om de har piffat upp grafiken en del från orginalet.

Det andra är Lock On: Modern Air Combat (http://www.webhallen.com/prod.php?id=33378). Det är inte lika avancerat som Falcon 4 men har enligt mig skönare flygskänsla och grafiken är klart bättre. Dock kräver det en kraftfull dator och kampanjläget är lite trist, ingen dynamisk kampanj bara ett gäng singeluppdrag.

Permalänk
Avstängd

kom med mera förslag

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Avstängd

Enda spelet ja kan rekommendera är då X-plane, helt fantastiskt spel med grym grafik, många flygplan, från militär consept plan till rymdraket!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och frågar om någon vet ett flygspel som är lite mer arkad aktigt ungefär som det är i Battlefield 1942.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Det andra är Lock On: Modern Air Combat (http://www.webhallen.com/prod.php?id=33378). Det är inte lika avancerat som Falcon 4 men har enligt mig skönare flygskänsla och grafiken är klart bättre. Dock kräver det en kraftfull dator och kampanjläget är lite trist, ingen dynamisk kampanj bara ett gäng singeluppdrag.

Kraftfull dator? Systemkrav: Win 98/ME/2000/XP • Pentium III 800MHz • 256MB RAM • 3D Grafikkort med 32MB RAM • 1.45GB HD • 4X CD-Rom.
Multiplayer: Spel över Nätverk (LAN) eller Internet.

Inte så kraftig...

Permalänk
Medlem

Systemkraven brukar vara vad det krävs för att ens kunna starta spelet och spela hyfsat med det mesta på lägsta. Rekommenderade är lite mer intressant men även de för lågt satta.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Lånar tråden lite och frågar om någon vet ett flygspel som är lite mer arkad aktigt ungefär som det är i Battlefield 1942.

minns ett spel som hette typ pontifex dogfighter eller båge liknande gabnska gammalt men det va rätt skoj iof så flög man runt i hus med små modelplan men det va skoj för det ^^ kanske inte riktigt vad du letar efter dock.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
minns ett spel som hette typ pontifex dogfighter eller båge liknande gabnska gammalt men det va rätt skoj iof så flög man runt i hus med små modelplan men det va skoj för det ^^ kanske inte riktigt vad du letar efter dock.

Airfix Dogfighter heter flygspelet. Modellplan man flyger
Pontifex däremot är ett spel där man bygger en bro för ett tåg

Permalänk

Grabbar ni måste ta ned EF2000 ett gammalt spel med stooooort värde.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

IL2-sturmovik och dess addon Pacific Fighters är lätt det bästa flygsimet jag någonsin spelat, rekommenderas varmt.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk

Secret Weapons Over Normandy, http://www.webhallen.com/prod.php?id=16775, är enligt mig det bästa arkad-flygspelet. Inte 100% oseriöst, men ganska. Mycket roligt!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Lock on och Combat flight sim 3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Kraftfull dator? Systemkrav: Win 98/ME/2000/XP • Pentium III 800MHz • 256MB RAM • 3D Grafikkort med 32MB RAM • 1.45GB HD • 4X CD-Rom.
Multiplayer: Spel över Nätverk (LAN) eller Internet.

Inte så kraftig...

Jag ska fatta mig kort. Det flyter inte alltid på så bra med min dator på varken låg/medel/hög grafik. 6800GT, Athlon XP 2.4 GHz och 1 GB RAM.

Permalänk

Jag har flugit Il2 stumovik Sedan 2002 och är fortfarande beroende, efterssom jag flyger cessna då å då så jämför jag med det man har och tycker Il2 sturmovik är RUSKIGT bra när det gäller fysik och combat, här är en video som jag spelat in när jag flyger sturmovik, som du ser så kan man säga att det är flygarnas "counterstrike" http://youtube.com/watch?v=fOaMY47L_ZA

Du kan skada fiendeplanen på 100tals olika sätt, och det finns mer än 100 flygplan som olika team har gjort, och dom har helt olika flygegenskaper (har jobbat på Spitfire mk IX modellerna och P63 kingkobra modellen)

Sturmovik teamet släpper snart ett nytt spel som baseras på Battle of Britain, där detaljnivån är snuskigt bra, man kan skjuta hål i vingen och se in i spryglarna, planet är modellerat från insidan ut!

om vi snackar moderna simulatorer håller med om att Lock On har skönare flygkänsla än allied force.

Dom har dessutom släppt en version av lo mac där ett av flygplanen har fått ny fysik, och som är ruskigt verkligt att flyga i t.ex landing i sidvind, stall och spin, mm. det heter "flaming cliffs" och går att köpa som inbakat i lock-on. (lock on gold edition)

Måste bara ge ite mer reklam, Il2 sturmovik går att köra på 3 skärmar, och jag planerar att bygga nån typ av cockpit i framtiden, här e några screenshots jag tagit, flyter ohyggligt bra även fast jag bara har ett X800XT kort:

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Medlem

hehe ja den där sista bilden visar ju verkligen en realistisk krash/landing.. vad det nu är .. hehe

Permalänk

Jag satt och försökte mig på IL2 Sturmovik ett par timmar men jag tycker det är lite skumt - först måste man sitta 10 minuter och bara flyga rakt fram till själva striden. När man sedan börjar se lite motståndare så tar det 5 sekunder innan man tappar styrförmågan och måste hoppa ut i fallskärm. Det känns inte så nybörjarvänligt helt enkelt.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

IL 2 - 1946 släpptes ju nyligen... prisvärt.

I det får man med:
• IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles
• IL-2 lSturmovik: Ace Expansion Pack
• IL-2 Sturmovik: Pacific Fighters
• IL-2 Sturmovik:j Pe-2 Peshka
• IL-2 Sturmovik: lSturmoviksj over Manchuria
• IL-2 Sturmovik: 1946"

Det vill säga allt.

Totalt blir det 229 flygbara flygplan. Mängder av konstiga plan också som aldrig fick se ljuset i verkligheten.

Permalänk
Avstängd

Microsoft flight simulator X
Första dx 10 spelet.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

UN Squadron till snes.

Permalänk
Medlem

Oj, nu vart man ju grymt sugen på IL2, köpte det på rea för ett år sedan. Testade det men vart grymt trött på att man fick flyga till striden innan man fick skjuta, jag vill ju ha fast forward som i Microsoft Combat Flight Simulator :D. Kan jag rekommendera den serien, där 1an är roligast(kan vara för att man var liten när man körde det) och sedan 2an och sist 3an. Den är väl hyffsat realistisk på 100% och man kommer direkt till den roliga biten, dock är den dynamiska kampanjen i 3an inte så bra, 1an och 2an har statiska uppdrag.

Permalänk

Klockan: det finns 2X 4X 8X fast forward i Il2, samt 1/2 1/4 speed också, Att flyga till striden är minst lika viktigt som att strida, du måste hitta rätt vinkel och ha höjdövertag så att du får mer rörelseenergi än fienden, men om du spelar offline så kan du välja "instant action" och ställa in allting så att du inte behöver vänta .

Men online, när du hämtar höjd och totalkrossar folk som t.ex flyger mycket bättre flygplan,´bara för att man "känner sitt flygplan" så är det väldigt tillfredsställande

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capt.FlushGarden
Jag har flugit Il2 stumovik Sedan 2002 och är fortfarande beroende, efterssom jag flyger cessna då å då så jämför jag med det man har och tycker Il2 sturmovik är RUSKIGT bra när det gäller fysik och combat, här är en video som jag spelat in när jag flyger sturmovik, som du ser så kan man säga att det är flygarnas "counterstrike" http://youtube.com/watch?v=fOaMY47L_ZA

Du kan skada fiendeplanen på 100tals olika sätt, och det finns mer än 100 flygplan som olika team har gjort, och dom har helt olika flygegenskaper (har jobbat på Spitfire mk IX modellerna och P63 kingkobra modellen)

Sturmovik teamet släpper snart ett nytt spel som baseras på Battle of Britain, där detaljnivån är snuskigt bra, man kan skjuta hål i vingen och se in i spryglarna, planet är modellerat från insidan ut!

om vi snackar moderna simulatorer håller med om att Lock On har skönare flygkänsla än allied force.

Dom har dessutom släppt en version av lo mac där ett av flygplanen har fått ny fysik, och som är ruskigt verkligt att flyga i t.ex landing i sidvind, stall och spin, mm. det heter "flaming cliffs" och går att köpa som inbakat i lock-on. (lock on gold edition)

Måste bara ge ite mer reklam, Il2 sturmovik går att köra på 3 skärmar, och jag planerar att bygga nån typ av cockpit i framtiden, här e några screenshots jag tagit, flyter ohyggligt bra även fast jag bara har ett X800XT kort:

http://www.johnwallin.net/site/misc/il2wide/fw180.jpg

http://www.johnwallin.net/site/misc/il2wide/fw1802.jpg

http://www.johnwallin.net/site/misc/il2wide/landscape.jpg

Hur fixar man så? Det vill sig inte för mig (IL2: 1946)

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capt.FlushGarden
Klockan: det finns 2X 4X 8X fast forward i Il2, samt 1/2 1/4 speed också, Att flyga till striden är minst lika viktigt som att strida, du måste hitta rätt vinkel och ha höjdövertag så att du får mer rörelseenergi än fienden, men om du spelar offline så kan du välja "instant action" och ställa in allting så att du inte behöver vänta .

Men online, när du hämtar höjd och totalkrossar folk som t.ex flyger mycket bättre flygplan,´bara för att man "känner sitt flygplan" så är det väldigt tillfredsställande

Jaha, skulle ha utforskat det lite mer då, blir till att leta fram och installera :D. Är det Ace exp du kör lr vanliga?

Permalänk

aaa jag kör det allra senaste, hoppas du fastnar för det denna gång , dom enklaste planen är "spitfire" "bf 109 G2" "LA5 och LA7" sen har vi dom svårare t.ex FW 190 (älskar o flyga den) som kanske man måste ha mer tålamod med hehe, Höres!

J

Visa signatur

MacPro 2010 6core intel xeon @ 3.33Ghz, 32gb OWC RAM, HD5870, 2x OWC Mercury Extreme RE 200Gb SSD, 1x Corsair SSD Force 240Gb Windows 7, 2x 2tb WD RE4-GP, 2x 27" Apple Cinema Display, Bose Companion 5, Wacom Intuos 4 XL, Apple Magic mouse, Track Pad, Wireless Keyboard