Permalänk
Medlem

Mysko problem med pekwm

Hej alla, jag har nu bytt till pekwm som mitt wm från gnome och jag stört gillar det.
Allt funka bra tills jag kom på att jag ville ha en nyare version, så jag tog och emergeade ner den nyaste. Jag var lycklig och allt var frid och fröjd tills jag skulle starta pekwm igen.
Det som händer är att jag kan bara klicka med musen så jag får fram min meny, men mycket mer kan jag inte :(. Jag kan inte tycka på något i menyn, bara trycka fram och bort den.
Jag har sökt igenom gentoos forum och kollat men jag har inte hittat någon med ett liknande problem.

Systemet jag kör det på kan läsas i sing men jag skiver det ändå här.
Gentoo, Linux 2.6.14, Xorg 6.8. Nvidia graffe kort.

MVH//Crash_M

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rekommendera dig att använda senaste versionen från subversion istället, antar att det är 0.1.4-pre2 eller något sådant sådant som finns i Gentoo?

Vidare kan du ju ta en titt på http://pekwm.org/, finns en del matnyttigt där.

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"

Permalänk
Medlem

kom ihåg att ta bort din .pekwm katalog dock! om du uppgraderat från 0.1.3 till större dvs

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, jag tror att jag har fått kläm på det hella. Men det är en sak som jag inte får till. När jag ska blädra genom meyn så måste jag klicka på alla kategorier. Hur ska jag göra satt det öppnas automagiskt?.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Se att till att det ser ut så här i ~/.pekwm/mouse:

Menu {
Enter = "Any Any" { Actions = "Focus" }
Motion = "Mod1 1" { Threshold = "4"; Actions = "Focus; Raise; Move" }
}

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"