World of Warcraft installation.

Permalänk

World of Warcraft installation.

Jag använder Debian och jag har försökt installera WoW många gånger med både Cedega och Wine. Det funkar inte överhuvudtaget >_<
Jag har testat att kopiera alla skivor och köra genom det sättet och det gick inte.
Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag har installerat Mozilla Active X och allt men det vills inte iaf.
Vad ska jag göra? Jag vill helst inte kompilera och patcha wine om jag inte behöver.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-246098.html

Hur fasen patchar jag det? Är det typ bara ha .patch filerna i wine rooten när man kompilerar?

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk

Dedär är för Cedega väll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Dedär är för Cedega väll.

Jag har fått tag på dom på winehq app db så jag förmodar nog att det är wow patchar för wine.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk

Cedega är en "spelversion" av wine som har bättre stöd för spel. Om du bara ska spela WoW så räcker det nog med CedegaCVS som är gratis att tanka. Men denna saknar dock stöd för diverse kopinergsskydd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Cedega är en "spelversion" av wine som har bättre stöd för spel. Om du bara ska spela WoW så räcker det nog med CedegaCVS som är gratis att tanka. Men denna saknar dock stöd för diverse kopinergsskydd.

Vadå? Har du fått igång World of Warcraft med cedega?
Jag har fått igång det så långt att man kan spela det, men man kan inte prata eller slåss.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk
Medlem

Jag har då spelat WoW utan "problem", med cedega alltså. Synd bara att Cedega inte kan köpas via vanliga kanaler, så den lösningen funkar ju inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icy
Jag har då spelat WoW utan "problem", med cedega alltså. Synd bara att Cedega inte kan köpas via vanliga kanaler, så den lösningen funkar ju inte.

Ömm, med cvs versionen?

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk

Nej, jag spelar inte WoW. Men jag tänkte om du inte ville betala för Cedega så kan man tanka det via CVS gratis. Dock utan vissa saker.
http://transgaming.org/cvs/

Permalänk

Det är inga problem alls att få det att funka.

Jag har fått det att funka fint i både Wine och Cedega.

Kopiera alla mpq-filer från skivorna till en mapp på hddn + installations-exen.

Starta installationen med wine. Installera.

wine WoW.exe -opengl

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Tackar, skall testa detta.

Lite kul bara att se hur vissa säger att de inte får någon prestanda förlust alls när de kör WoW i linux, antingen gör jag något seriöst fel.... Eller... Så har dem fel helt enkelt....

Permalänk

Har försökt få igång wow nu under natten, men det laggar nåt oerhört bara på inloggningen och när jag väl kommer in så får jag direkt felmeddelande. Det jag kmmit fram till är att jag kör med ett ATi graffe. nvidia ska ju ha bättre drivisar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Har försökt få igång wow nu under natten, men det laggar nåt oerhört bara på inloggningen och när jag väl kommer in så får jag direkt felmeddelande. Det jag kmmit fram till är att jag kör med ett ATi graffe. nvidia ska ju ha bättre drivisar.

Vad kör du med för drivrutin då? startar du med -opengl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
Vad kör du med för drivrutin då? startar du med -opengl?

jag kör med atis drivrutin som jag har aktiverat och allt efter guiden, och jag kör 'wine ~/wow/wow.exe -opengl' ja.