ALLA med ViewSonic VX924 19"

Permalänk

ALLA med ViewSonic VX924 19"

hej jag är såhäär nära på att köpa en ViewSonic VX924 19" från datorbutiken.com men eftersom ja tvekar så måste ja ha tips från er "erfarna" hehe så va säger ni? är de en bra skärm, å ja spelar mkt css å q3

snabba tips uppskattas!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Jag har haft min i ca 2 veckor är supernöjd.

Kan rekommendera den starkt.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från 19 samsung CRT lite ovant i början men vande mig på ca 10 min och det är just cs cz och css jag spelar. Fungerar klockrent till spel dock tycker jag att filmvisning inte fungerar lika optimalt men dock helt tillfredställande.

Permalänk

okej, hur menar du att filmvisning inte fungerar optimalt?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Den e billigare på webhallen =P

jag köpte den häromdan och den är grym för spel. Film kan i stora enfärgade ytor bli lite pixligt/posteriserat (vet inget bättre ord), men det är inget som stör jättemkt tycker jag. Skrev lite mer om mina intryck i TFT FAQ tråden.

Permalänk

okej, men den är bättre än VX912 Lr?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Till spel o filmer den är PRIMA jag är super nöjd. Men ta inte från db.com du hittar billigare cirka 4 tusen

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem

En väldigt bra skärm enligt mej själv...inga döda pixlar och den fungerar mycket bra att spela med...inte så bra me film (jag såg i nått test att deras 8ms version va bättre i film) men d märks inte jätte mycket.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk

Jag lirar en del Quake4 och wow och är väldigt nöjd.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk

fick den igår., HUR NÖJD SOM HÄLST

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag sitter på 2st VX912 (Förgånaren). Fungerar klockrent och jag märker aldrig att den är efter men då spelar inte jag heller några spel som går så snabbt som q3.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

VX922 då? Den har väl 2ms (black-white-black :O!), så den borde vara bättre tekniskt sett?!

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
VX922 då? Den har väl 2ms (black-white-black :O!), så den borde vara bättre tekniskt sett?!

Nej nej, Tänk på att den måste till andra färger med

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Hedersmedlem

Rätt kass svärta, och bilden blir rätt grötig om man inte kör native-upplösningen. Snabb som tusan är den iaf - Skulle dock inte köpa den själv.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Rätt kass svärta, och bilden blir rätt grötig om man inte kör native-upplösningen. Snabb som tusan är den iaf - Skulle dock inte köpa den själv.

Enligt många tester så ska svärtan vara en av de bästa. Bättre än MÅNGA dyrare.

Hoppas verkligen ni som pratar om negativa saker har kört med DVI istället för DSUB!

Permalänk
Medlem

Fick äntligen kontakt med Viewsonics support idag. Jag har mailat dem 5 gånger utan att ha fått svar. Men idag när jag ringde dem fick jag snacka engelska med en snubbe. Jag sa att jag mailat dem flera gånger. Han stack iväg en stund och kollade mailen och kom sedan tillbaka och sa att så ska det verkligen inte se ut. En ny är skickad och ska komma inom 4 dagar. Enligt honom är det en sprillans ny skärm jag kommer få.

EDIT: Fick den nya (lagad begagnad) idag, och nu är jag nöjd.

Visa signatur

Sony Bravia 40W2000 | ASUS A8N5X | AMD X2 3800 | Corsair TWINX2048-3200C2 v1.2 | Gigabyte X1650 Pro Silentpipe II | Black DIGN 3E HTPC Case | Mac OS X 10.4.8