Någon som har TV-kort till UPC Digital-TV?

Permalänk
Medlem

Någon som har TV-kort till UPC Digital-TV?

Sitter med Digital-TV från UPC men vill slippa deras box när jag nu ska bygga en HTPC. Finns det något tv-kort som kan ersätta deras box?

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk

Jag undrar samma sak.
Man har ju inget kort till UPC's "box".

Permalänk
Medlem

Re: Någon som har TV-kort till UPC Digital-TV?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av starmac
Finns det något tv-kort som kan ersätta deras box?

Nix.

Permalänk

Är användandet av kort till boxar "standariserat"? Alltså är formatet på korten detsamma?

Skulle vilja ha ett tv-kort i datorn för både analog och digital-tv där den senare så småningom funkar med UPC digitaltv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High Fidelity
Skulle vilja ha ett tv-kort i datorn för både analog och digital-tv där den senare så småningom funkar med UPC digitaltv.

Kommer UPC börja köra med kort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Kommer UPC börja köra med kort?

Nej det var bra ett långskott. Man kan ju hoppas... Vill inte ha en massa boxar extra :-S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High Fidelity
Är användandet av kort till boxar "standariserat"? Alltså är formatet på korten detsamma?

Ja och nej. Det finns boxar som är gjorda för en kodningsstandard (kan också vara strypta av operatörerna ibland) och så finns det boxar med CI-plats för en CAM.
För TV-kort blir det lite krångligare men det finns lösningar för nästan alla utom just UPC, som kör med en integrerad och mystisk kodning i deras sunkiga Motorola-boxar och dubblerar det med en centralstyrd dito.

Permalänk

Så det går alltså inte med UPC, Vilket jävla skit

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Tror inte att UPCs box har det men det kan vara värt att kolla.
Läste nämligen för ett tag sen om att i alla fall vissa versioner av boxen har en firewire-utgång. Denna är borttagen på UPCs boxar. Men om den finns kvar inne i lådan kan man ju kanske koppla in den i alla fall och köra digitalt från boxen till datorn.

Kan kanske vara värt att kolla upp (om du hittar nåt får du gärna messa mig ).

Permalänk
Medlem

UPCs skitbox slipper man inte undan. Men företaget är till salu i sverige så förhoppningsvis kan det bli bättre med tiden. Själv byter jag till Boxer när abb. går ut

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR