Firefox problem: nedladdningar

Permalänk
Medlem

Firefox problem: nedladdningar

Har ett riktigt irriterande problem med firefox 1.5. Varje gång jag laddar ner någon fil, är det alltid "öppna med" som är standard. Spelar ingen roll om jag bockar för "gör detta automatiskt för denna filtyp i fortsättningen". Jag har kollat på inställningarna och kan inte hitta något. Bara exe-filer har "spara till disk" som standard. Har kollat i about:config, men vet inte riktigt vad som ska letas efter.

Någon som vet vad felet kan ligga?

Permalänk
Medlem

Har samma problem kan jag säga. Vore trevligt med en lösning.

Permalänk
Medlem

funkar det inte att ändra i
verktyg > inställningar > filhämtningar > visa och redigera filtyper? där står ju allt om vad som ska göras och med vilka filertyper. välj den filtypen du vill spara till disk istället och tryck redigera och välj det.

det är det enda jag kan tänka mig nu o_O

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Problemet är att listan där är tom. Det går alltså inte att ändra något.

Permalänk
Medlem

Samma för mej med, listan är tom.

Permalänk
Medlem

ok. har för mig att det kunde bli så om man installerade 1.5 över en äldre version. tror att det bör fungera om ni avinstallerar firefox och installerar 1.5 igen.

men jag är inte 100 på det.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

OK, men jag tror nog mer på att det hjälper om jag fixar en ny profil. Men problemet är att jag inte har lust att fixa alla inställningar och tillägg bara för detta. Det borde finnas någon inställning någonstans.