Nintendo DS Lite utannonserad!

Permalänk
Medlem

Nintendo DS Lite utannonserad!

Nintendo har idag utannonserad en redesign på DS kallad DS lite. Skillnader:

1. Mycket mindre och lättare än gamla DS.
2. Bättre backlight
3. 4 olika ljusterbara ljusinställningar
4. Ny design
5. GBA stödet kvar

kommer till japan andra mars.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Finns en tråd om det i kringutrustningsdelen:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55251...

Men frågan är om spelforumet inte är mer korrekt när det gäller portabla spel

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Testpilot
Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Väger den under 100 gram så ska jag utan tvekan köpa en sån där!

Ser ut som att de har förtvivlat rådfrågat apple designcenter california : )
Blänket ser ju tom likadant ut

http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/626/store.apple.com/Catal...
http://www.joystiq.com/media/2006/01/nintendo_ds_lite3.jpg

Permalänk
Testpilot

218g väger den, är nog omöjligt att få ner den till 100g

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
218g väger den, är nog omöjligt att få ner den till 100g

Väger inte DS typ 280?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Väger inte DS typ 280?

Jo, 275g men vad har det med saken att göra egentligen?
Vissa saker går ju inte att förmiska och då kommer den väga mer.
Exempelvis så är skärmarna rätt stora.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Den är sexig men jag kommer nog inte lägga ner pengar på en till DS

Permalänk
Medlem

Detta är precis vad jag har väntat på! Har inte velat köpa DS innan då den varit så fruktansvärt "plastig" och osexig. Men nu jädrar ska jag nog slå till!

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk
Medlem

Hmm nu blev man intresserad att köpa en Nintendo DS.

Önskas bara att den kunde komma i svart.
Får bara hoppas att priset blir trevligt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

En sån här ska jag skaffa

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig. Kanske blir att importera från Japan när den kommer i Mars (tillsammans med New SMB om det släppts).

Sen är det bra att de flyttad micen och Powerknappen.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt snygg ut, har funderat så länge på att köpa en DS men finns bara 2 spel som intreserar mig och förhoppningsvis har det kommit flera lagom till DS Lite.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ser väldigt snygg ut, har funderat så länge på att köpa en DS men finns bara 2 spel som intreserar mig och förhoppningsvis har det kommit flera lagom till DS Lite.

Behöver man ens ett enda spel för att motivera ett köp av en sådan läcker tingest?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

It makes no sense, den som verkligen behöver en redesign är ju PSP, klumpig, tung samt har samma eftersläpningar på skärmen som en första generations tft skärm. Om inte sony kommer ut med en redesign också blir det lätt en sån här ny DS.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

släpp den i den eminenta färgen svart så slår jag till. man vill ju inte gärna fördärva helhetsintrycket i sin samling av konsoller med en i annan färg

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
släpp den i den eminenta färgen svart så slår jag till. man vill ju inte gärna fördärva helhetsintrycket i sin samling av konsoller med en i annan färg

Finns väl nästan fler grå konsoller än svarta?

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

Fan också. Jag köpte ett DS till julen så släpper de en ny design nu.
Tur att det inte var några "nya" saker som det hade ryktats om, t.ex. IP-telefoni och bättre mikrofon.
Då hade man känt sig redigt blåst.
Men jag är inte missnöjd över min "gamla" DS ändå.

Undrar om de nya skärmarna är bättre än de gamla när man stänger av ljuset på dom. På de gamla är det ju omöjligt att se någonting på även om man har en lampa som lyser mot skärmarna.
Så egentligen är det ju en onödig funktion på "gamla" DS.

Undrar hur L och R knapparna är på den nya, man ser dom inte i bild. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Såg välldigt bra ut - men nejtack. Ska inte ha mer bärbart, en bärbar dator isåfall. Räcker med en dator enligt mig. Har redan x-box och med den kan jag göra nästan allt. Men men.

Den ser bra ut och jag hade lätt köpt den om jag var lika intresserad för spel som jag var för något år sedan. Idag är det bara WoW och Quake4 man spelar.

Permalänk
Medlem

Grym. Men vad kommer priset hamna på ? samma som DS kostar nu ?

Permalänk

DS Lite + Aria of Sorrow, Mario Kart och FF3 MUMMA!

Permalänk
Medlem

Det var väl ganska väntat att det skulle komma en mindre variant av DS, jag trodde dock att det skulle dröja längre tid. Den ser riktigt trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Kändes väl ganska självklart att det skulle komma en nyversion, och att den skulle vara Ipod-wannabe... Men såhär tidigt? Det hade jag iaf inte trott. Men men, jag kommer iaf inte köpa en ny DS (om den inte blir jävligt billig och är mycket mycket bättre, återstå att se).

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Mycket snygg

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Kändes väl ganska självklart att det skulle komma en nyversion, och att den skulle vara Ipod-wannabe... Men såhär tidigt? Det hade jag iaf inte trott.

Klipper och klistrar in det jag skrev i den första tråden i Kringutrustning:

Citat:

I maj på E3 kommer de lansera Revolution fullständigt och då kommer alla små hemligheter och funktioner avslöjas. En koppling till DS är så gott som given och då är det schysstare att ställa upp en liten och smidig vit Revolution och sedan plocka upp en liten och smidig vit DS och visa på funktionaliteten enheterna emellan.

Den första DS har alltid känts som ett förhastat designmisstag från Nintendos sida och det här är väl så att säga ett försök att rätta till problemet i tid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ganska dåligt att klaga på att den liknar en Ipod förresten... Apple har väl inte tagit patent på färgen vit?
Får hoppas vi slipper silver iaf.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Svart pianolack på en DS Lite till ett vettigt pris och jag köper en. Så länge den inte har andra iPod-egenskaper. Som min nanos repor t.ex...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar nog en matt yta, ser fräschare ut när man inte ser allt fett

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ganska dåligt att klaga på att den liknar en Ipod förresten... Apple har väl inte tagit patent på färgen vit?
Får hoppas vi slipper silver iaf.

Det är ju mer än vita färgen som känns "Ipod" över den ;x Men men, det är väl kanske ett lite lågt argument. Jag tycker dock min NDS är fin ;> Måste till att den är mycket mindre/skönare/billigare/bättre(batteri osv) för att jag ska köpa en till.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Nintendo DS silver den gamla är ju läcker..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz