Att börja spela World Of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Bara jag som hatar att farma pengar?
Måste vara det tråkigaste i hela spelet...
Warlock @ shattered hand!

Någon som har sett dueller mellan präster och paladiner? Syrran höll på med en i 45 minuter sen kom dom in i AB...

Ps. finns inga dåliga klasser bara dåliga spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Bara jag som hatar att farma pengar?
Måste vara det tråkigaste i hela spelet...
Warlock @ shattered hand!

Någon som har sett dueller mellan präster och paladiner? Syrran höll på med en i 45 minuter sen kom dom in i AB...

Ps. finns inga dåliga klasser bara dåliga spelare.

dueller mellan 2 druider då... zzz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Vet inte vad du har gjort, men när jag var lvl 40 hade jag över 100g (och jag är enchanter vilket inte är bra för ekonomin)...

Vet inte heller vad jag har gjort men jag har skinning 220 nu typ så jag kan alltid skinna, jag HAR massa läder men ingen köper!

Säjer jag till vendors kanske jag får in 50 s

Surt att grinda också, 2silver per mob!

Permalänk

Kolla hur priserna ligger på AH och så lägger du dina något under, får bättre betalt än av vendors i alla fall. Lägg inte auktionerna på 24h utan försök lägga in dem tidigt på morgonen i 8h istället.

Permalänk
Medlem

Jo, är i IF nu och ska försöka göra det, men det finns så mkt läder redan och ingen nappar när jag pratar i /1 eller /4 så

När är tidigt på morgonen? Klockan sju?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite... Någon här som spelar Horde på Bladefist? Vi är ett gäng svenskar som tänkte starta en guild. /w Ginthar om någon är intresserad

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem

Håller på att prova en Tauren-Shaman.

Nån som vet bra Proffesions för Shamanen?

Och vad har Shamanen för uppgift i instancer & grupper?

thx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
Vet inte vad du har gjort, men när jag var lvl 40 hade jag över 100g (och jag är enchanter vilket inte är bra för ekonomin)...

samma här, har då aldrig haft problem med ekonomin på min 45 präst.
Hade 105 guld när jag köpte mount, sen nu är jag uppe på 90 guld igen (på 5 levels)

Kör mycket instancer, kanske får mer pengar på såna ställen?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jo man får en del pengar igenom instancer men man får ingen XP, typ så

Snart 60g atm, och lvl 38. Hur fan kan ni ha haft över 100g? HUR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag säljer till vendors, eftersom jag är i arathi highlands så är det inga småturer du begär att jag ska åka.
Det lär bli ett sjuhelvetets åkande (Dyrt är det också, jag är föribannat snål såhär i mount tider så jag går hellre)

Nej jag vet, jag säljer såfort jag är i lite större städer etc.... Då får jag pengar, men det är ju inte så ofta som jag är det.
Försöker även sälja massa silk-cloths, sålde 60x för 1.50 g

Skiter fullständigt i first aid just nu då jag får bröd av mage-kompisar!
Plus att bandage har för hög cool down för mig Om ni undrar varför jag inte gör bandage av silk-clothen istället!

Köper absolut inget, så equipt´är inte den bästa för lvl 35, men jag klarar endå av dom flesta mobs.
Mobbningen får jag stå ut med! Det är sånt man vänjer sig vid...

Starta en ny gubbe
Placera i valfri huvudstad
Använd brevlådan
Skicka till din gubbe i valfri huvudstad
Sätt ut på AH
Byt gubbe
Osv.

Ps. 60x silk för 1,5g (N) Före AQ gick 20silk för 70s på min server nu ligger de på i snitt 2g per 20. Så bra affär för köparen och dålig deal för dig.

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag ingenting?

Medium Leather kräver ju skinning 119 typ! Och jag är endast på lvl 14 (snart 15) med min alt.
Varför ska jag stå o idla för?

Jag vet, det var en riktigt dålig affär det där med silk cloths :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Nu förstår jag ingenting?

Medium Leather kräver ju skinning 119 typ! Och jag är endast på lvl 14 (snart 15) med min alt.
Varför ska jag stå o idla för?

Jag vet, det var en riktigt dålig affär det där med silk cloths :/

Han menar att för att du ska slippa flygkostnader (och spara tid) så skapar du en _ny_ gubbe som du placerar vid ett ställe med Mailbox och AH (bank också kanske) i närheten (exempelvis Ironforge). På så vis kan du bara maila över saker du tänkte sälja på AH till den gubben som finns på plats. Funkar även bra om du är nyfiken på att kolla vad som finns på AH en snabbis, när du är långt borta från staden med din main/spelargubbe.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har en fråga till er alla elite,ska nog köpa spelet inom 3-10 dagar och inte bestämt mig om jag ska vara alliance eller horde (ras,profession,class osv) och undrar vad som är roligast?

I andra liknande spel har jag gillat att spela som typ 'warrior' där man är rätt fysisk och att spela som nån magiker som kan kasta lite coola spells å vara allmänt uber. Skulle gärna vilja höra lite tips som passar in på dom där;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Har en fråga till er alla elite,ska nog köpa spelet inom 3-10 dagar och inte bestämt mig om jag ska vara alliance eller horde

Driver du med oss? har du kollat på ditt namn avatar på sistonde?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
I andra liknande spel har jag gillat att spela som typ 'warrior' där man är rätt fysisk och att spela som nån magiker som kan kasta lite coola spells å vara allmänt uber. Skulle gärna vilja höra lite tips som passar in på dom där;P

Spela som shaman då, Warrior och Mage i ett. För att vara shaman måste du välja horde och vara antaingen Orc, Troll eller Tauren.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Håller på att prova en Tauren-Shaman.

Nån som vet bra Proffesions för Shamanen?

Och vad har Shamanen för uppgift i instancer & grupper?

thx

Kör också tauren shaman xD

Ta skinning och leatherworking , och senare så väljer du dragonscale leatherworking.

I de första instancerna gör man ju mest skada o kanske slänger någon heal.
Sen i de större instancerna så är du healer , spammar totems , tar väck diseases/posions.
syftar då på t.ex zg o mc.

Annars i instancer som stratholme , scholomance , UBRS , så gör du skada , slänger lite heals o lägger totems , du kan iaf göra mer skada där.

Permalänk
Medlem

Någon som börjar/börjat på den nya servern Xavius?

Vi är några polare som startat en guild, med mål att klara av MC och BWL osv inom inte en för lång framtid.

De som är intresserade kan ju anmäla sitt intresse

Permalänk

är det bra att vara orc warrior för jag vill iaf ha nåt "biffigt" som tar mkt skada

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NZXT_LORD
är det bra att vara orc warrior för jag vill iaf ha nåt "biffigt" som tar mkt skada

Då är det en Warrior du ska vara, ras spelar inte så stor roll när det gäller "skadetagandet". Det har mest andra fördelar och nackdelar.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för dubbel post nu, fick inte svar på den här frågan in Hunter tråden. Skulle gärna vela ha svar.

Jag har nu Mining / Engineering, jag är lvl 31 och vill ha råd med mount osv vid lvl 40... funderar på att byta yrke till mining / skinning, tror ni jag kan tjäna nå pengar på det?.. Hur isf.. ta skinnet från mobsen och sälja det bara eller gör ni nåt med skinnet? säljer ni på ah?

eller har ni nå andra förslag?

Och vad är det för bra saker man kan göra med hjälp av Engineering, jag tog det bara för att jag kunde göra skott till mitt gevär, är en hunter. Finns de nå annat användbart man kan göra?

thx!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Ursäkta för dubbel post nu, fick inte svar på den här frågan in Hunter tråden. Skulle gärna vela ha svar.

Jag har nu Mining / Engineering, jag är lvl 31 och vill ha råd med mount osv vid lvl 40... funderar på att byta yrke till mining / skinning, tror ni jag kan tjäna nå pengar på det?.. Hur isf.. ta skinnet från mobsen och sälja det bara eller gör ni nåt med skinnet? säljer ni på ah?

eller har ni nå andra förslag?

Och vad är det för bra saker man kan göra med hjälp av Engineering, jag tog det bara för att jag kunde göra skott till mitt gevär, är en hunter. Finns de nå annat användbart man kan göra?

thx!

Annars kan du farma skitmycket iron och göra iron grenades och sälja till vendor för 50s/stack, gjorde en polare, gick snabbt sa han

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Okej thx! Farma?.. vad menas med det..

Var brukar man hitta Iron?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej thx! Farma?.. vad menas med det..

Var brukar man hitta Iron?

Det betyder helt enkelt att samla på sig en massa iron. Att farma mobs betyder att du dödar samma mobs i ett stort antal osv. Iron hittar du mycket av i Arathi Highlands eller Badlands

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parcheesi
Då är det en Warrior du ska vara, ras spelar inte så stor roll när det gäller "skadetagandet". Det har mest andra fördelar och nackdelar.

Jag tycker att den ultimata warr är human, så man ska inte säga att det inte spelar någon roll.
Visst, det är kanske inte spelar nån större roll men endå.

Humans har ju +5 i two hand swords, om du sen kör en sword speccad human så blir det mummsfillibubblan!
(Extra sving knäcker allt annat, för visst är 2 critts bättre än 1?)

Iron bars, en stack (20) säljs för ungefär 3.50 g - 4.50g.

Jag tycker mining är så föribannat segt, plus att det är säkert 500 till på servern som är ute efter samma sak.
Igentligen ska du sitta uppe en hel natt vid server omstart bara för att få mina före alla andra

Nån som vet nån mob som droppar mycket silk cloths?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tycker att den ultimata warr är human, så man ska inte säga att det inte spelar någon roll.
Visst, det är kanske inte spelar nån större roll men endå.

Humans har ju +5 i two hand swords, om du sen kör en sword speccad human så blir det mummsfillibubblan!
(Extra sving knäcker allt annat, för visst är 2 critts bättre än 1?)

Okej, nu kanske jag är ute och cyklar lite, men jag följer inte ditt resonemang där. "Extra svings"? +5 i sword skill har inget med det att göra.. (om du menar sword specc så kanske det stämmer, kan absolut inte warriorns talents) och det påverkar inte märkbart mycket senare heller. Finns bättre racial bonusar i så fall, tycker jag. Beror helt på vad man har för smak, så nej, raserna spelar ingen roll egentligen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

asnan: i SM droppas mycket Silk Cloths, behöver du sen mageweave är det ZF du ska köra.

Permalänk
Medlem

Cloth farm är jag master på:
Linen cloth: Westfall, ironforge airport
Silk cloth: spökena i SM graveyard. icke eliter
Mageweave cloth: wastewanders och ZF
Rune cloth: typ överallt
Felcloth: dire maul west

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Varför har den här tråden blivit nya WoW-samlingstråden?

Aja, börja spela!

Jag kan dock inte för mitt konto är låst i 72 timmar pga. att Blizzard anser att jag inte har rätt att söka grupper till Gnomeregan där jag inte vill ha folk från Östra Europa med. :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det betyder helt enkelt att samla på sig en massa iron. Att farma mobs betyder att du dödar samma mobs i ett stort antal osv. Iron hittar du mycket av i Arathi Highlands eller Badlands

Okej tack!.. Du, hur lär jag mig att göra Iron granater?.. Jag har lärt mig allt jag kan hos min engineering trainer, men kan ännu inte gör granaterna, iofs så har jag ännu inte skillen: 125 i mining så jag kan inte hämta iron ännu.

Jag har skill 75 i engineering, vart ska jag gå för att kunna lära mig mer skills i engineering?

thx!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej tack!.. Du, hur lär jag mig att göra Iron granater?.. Jag har lärt mig allt jag kan hos min engineering trainer, men kan ännu inte gör granaterna, iofs så har jag ännu inte skillen: 125 i mining så jag kan inte hämta iron ännu.

Jag har skill 75 i engineering, vart ska jag gå för att kunna lära mig mer skills i engineering?

thx!

En engineering trainer, fråga en vakt i en stor stad. Du ska lära dig journyman engineer eller vad den nu heter (apprentice, journeyman, expert, artisan) så kan du få upp till 150 skill.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
En engineering trainer, fråga en vakt i en stor stad. Du ska lära dig journyman engineer eller vad den nu heter (apprentice, journeyman, expert, artisan) så kan du få upp till 150 skill.

Jag har lärt mig Journyman nu. Var hittar jag ett ställe där jag kan köpa skillen så jag kan börja göra Iron granater?