Permalänk
Medlem

Val av nytt minne.. 2048mb

Jag har legat i valet och kvalet om jag ska köpa ny dator eller enbart minne och har beslutat mig för att köpa enbart minne..

Jag hade tänkt mig 2048mb och är nu intresserad av tips och tankar kring vilket jag ska införskaffa.

Jag hittade detta på overclockers:

http://www.overclockers.se/ItemInfo?itemId=55312459

Är det något att ha eller är OCZ ett bättre alternativ? OCZ är ju en aningen mycket dyrare.

För övrigt så har jag:

AMD64 3500+ 90nm
MSI K8N NEO2 Platinum
X800 XT PE
WD 36GB Raptor SATA
Antec Nätdel True Power 480W

Just nu ligger jag inne med 1024mb samsung orginal minne.. Vilket inte är allt för bra

Det kanske är så att det är dags sälja denna burken och köpa en ny?

Tacksam för alla tips.

Permalänk
Medlem

Hmm, Samsung=Bläää
Jag tycker att du kan köra på de minnena du länkade till, fina grejer. Men komplett säljer biliga minen för 1500kr alltså 2gb. Minnena från komplett är inte lika bra som de du länkade till, men kommer du märka skillnad från samsung minnet? JA
//Mvh Joel

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Jag fick mina 2 x 1024MB ocz eb PC4000 platinum för en timme sedan och håller på och testar dem nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Jag fick mina 2 x 1024MB ocz eb PC4000 platinum för en timme sedan och håller på och testar dem nu

Vart köpte du dem? Har inte sett dem i lager någonstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobben
Vart köpte du dem? Har inte sett dem i lager någonstans.

Beställde från www.mindfactory.de Det tog sån tid att jag faktiskt inte kan rekommendera andra att handla där. Först så krånglade de (eller deras bank) i närmare två veckor och påstod att de inte fått pengarna än. (Skall kanske tillägga att minnena fanns på lager så det var inte därför.)

Jag hade ett "eu-kvitto" (internt bland banker i EU, normalt inget som "kunder" får) så jag vet till 100% att pengarna var framme.

Sen skickade de iallafall minnena med dhl (fast jag beställt "vanlig post" ). DHL kunde inte "hitta mig", enligt stolpskottet jag talade med i telefon när jag började undra varför de i sin tur dröjde.

Idag fick jag äntligen mina minnen iallafall.

Jag har inte klockat dem ännu, jag kör i 11 x 250 just nu men j*vlar vilken skillnad i t.ex. laddtiden på BF2. Så nu är jag lite glad igen, he he.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

vill oxå ha pcz platinum men kan inte hitta dom nåstans där dom finns i lager...Någon som vet?
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Beställde från www.mindfactory.de Det tog sån tid att jag faktiskt inte kan rekommendera andra att handla där. Först så krånglade de (eller deras bank) i närmare två veckor och påstod att de inte fått pengarna än. (Skall kanske tillägga att minnena fanns på lager så det var inte därför.)

Jag hade ett "eu-kvitto" (internt bland banker i EU, normalt inget som "kunder" får) så jag vet till 100% att pengarna var framme.

Sen skickade de iallafall minnena med dhl (fast jag beställt "vanlig post" ). DHL kunde inte "hitta mig", enligt stolpskottet jag talade med i telefon när jag började undra varför de i sin tur dröjde.

Idag fick jag äntligen mina minnen iallafall.

Jag har inte klockat dem ännu, jag kör i 11 x 250 just nu men j*vlar vilken skillnad i t.ex. laddtiden på BF2. Så nu är jag lite glad igen, he he.

Ok, bra att det ordnade sig tillslut iaf.
Jag beställde ett par GSkill HZ istället då det blev så mycket billigare och (förhoppningsvis) mindre strul. Beställde från http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/ då jag endast hört bra saker om dem.

Du måste förstås tala om hur dom klockar sedan, vore intressant att veta.

Permalänk
Medlem

Vet ej om detta är relaterat till tråden men skriver ändå.
Har själv handlat från Mindfactory.de och det tog en ***** tid , kan ändå varmt rekommendera dem.

Tiden var pga mig då jag hade beställt en western digital 250 sata 2 16mb HD som var omöjlig att få tag på. Leveransen tog därför en månad , bad dem skicka alla andra delar och detta var inget problem. Fick tex mitt VX924x innan den fanns i Sverige, detta var ett kolli. Moderkortet , cpu hamnade i ett annat och till sist ringde jag ang HD, förklarade för mig att dessa slutat tillverkas och jag fick pengarna tillbaka om jag ville , dock valde jag andra delar för samma summa. Fick efter jag hade ringt sakerna som jag beställde sist efter mindre än 1 vecka. De hade skickat samma dag även om jag ringde sent efter jobbet.
Allt fraktades med DHL.

Slutsats:
Finns minnerna inne skulle jag utan tvekan beställa direkt, vet att frakten ligger lite högre än andra ställen men vikten påverkar inte, och i mitt fall fick jag 3 paket för 30 euro.
Skulle först och främst handlat igen pga blev vänligt bemött och dem tillgodoser kundens behov så gott dem kan.

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Måste bara inflika, köpte nämligen också minnen från http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/ igår faktiskt. Och idag klockan 10 var dhl här med mina nya G.skill minnen. Dom verkar funka riktigt
schysst.

Härlig leveranstid, så pcmemory rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem

Har ett par fräscha OCZ 3200 EL Platinum 2x1024 på väg hem. Förhoppningsvis så har jag dem imorgon. Hör av mig hur de klockar:)

Permalänk
Medlem

Tack för samtiliga svar och tips. Jag har nu beställt G.Skill 2Gb PC4000 (DDR500) Dual Channel kit (CL 3-4-4-8) från http://www.pc-memory-upgrade.co.uk .. Ska bli kul att se hur snabbt jag får dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Hmm, Samsung=Bläää
Jag tycker att du kan köra på de minnena du länkade till, fina grejer. Men komplett säljer biliga minen för 1500kr alltså 2gb. Minnena från komplett är inte lika bra som de du länkade till, men kommer du märka skillnad från samsung minnet? JA
//Mvh Joel

Du vet väll att G.Skill har Samsung UCCC chip? haha! Lite dumt sagt!

Permalänk
Medlem

Har haft G.Skill RAM PC 3200. F1-3200PHU2-1GBZX ett halvår, Och de verkar väldigt bra. Har inga problem och klockar dessutom bra. Svårt att tro att detta är deras mera typ, "Value RAM" version.