PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Ja, men inte som klarar HD-upplösning

Som sagt därför jag frågade.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

mBr - Var hittar du 42-tumsplasmor som klarar 720P för under 20k?
EDIT: men fan vad man är seg idag då ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Som sagt därför jag frågade.

Usch vad jag är borta idag :/

Permalänk
Medlem

Synd. Det är ett stort språng att spela på 1080p...inte för att jag har det, men jag har sett X360 i 720p.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Arzei - Det är snarare bra att det är ett stort språng. Det betyder ju att PS3-spelen kommer bli ännu snyggare (Nåja, högre upplösning åtminstone - antalet polygoner är ju detsamma) i framtiden (Då det idag förmodligen inte finns en enda 1080P-TV för under 100k idag, gissningsvis).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

ja lite sega och borta idag

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
(Då det idag förmodligen inte finns en enda 1080P-TV för under 100k idag, gissningsvis).

Då gissar du ganska fel

EDIT: Bara Panasonic har en 75" Plasma tv som stöjder 1080p, det går på 60 000 riksdaler har jag för mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Då gissar du ganska fel

EDIT: Bara Panasonic har en 75" Plasma tv som stöjder 1080p, det går på 60 000 riksdaler har jag för mig.

Jag gissar på att du har glömt en nolla.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag gissar på att du har glömt en nolla.

Nix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Då gissar du ganska fel

EDIT: Bara Panasonic har en 75" Plasma tv som stöjder 1080p, det går på 60 000 riksdaler har jag för mig.

W00t? 75 tum, och dessutom 1080p för 60k?!

Varför köper då folk 37-tummare som knappt klarar 1080i för 20k?!
Gärna en länk till var man kan köpa tvn/se bilder/mer information.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
W00t? 75 tum, och dessutom 1080p för 60k?!

Varför köper då folk 37-tummare som knappt klarar 1080i för 20k?!
Gärna en länk till var man kan köpa tvn/se bilder/mer information.

Det stämmer inte ha nhar sett fel eller hört fel.

Enligt panasonic är deras värsta HDtv TH-65PV500E och kostar ca 128995:- och den klarar inte 1080i

Hade det kostat 60k så hade jag köpt 2st på direkten.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
W00t? 75 tum, och dessutom 1080p för 60k?!

Varför köper då folk 37-tummare som knappt klarar 1080i för 20k?!
Gärna en länk till var man kan köpa tvn/se bilder/mer information.

Kolla på sida nr 6 i denna tråd, skrivet av Fredag.

EDIT: Okej, 70 000kr.

EDIT2: 65"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Kolla på sida nr 6 i denna tråd, skrivet av Fredag.

EDIT: Okej, 70 000kr.

EDIT2: 65"

65" tum ja men kollar du på pricerunner och andra ställen så ser du att den går på en bit över 100k och den klarar inte 1080i.
Iaf inte enligt panasonic.se och jag litar mer på dom själva än på någon som skrover här inne och som dessutom inte lämnar en källa.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
65" tum ja men kollar du på pricerunner och andra ställen så ser du att den går på en bit över 100k och den klarar inte 1080i.
Iaf inte enligt panasonic.se och jag litar mer på dom själva än på någon som skrover här inne och som dessutom inte lämnar en källa.

Över 100k som inte klarar 1080i? Nu snackar du dynga.
Jag kan gräva fram en projektor som klarar 1080p för runt 100k på några sekunder.

Säker på att det inte finns på hemsidan? Är bergsäker på att den var med där förut.
Sök lite på google efter den, hittade många intressanta artiklar om den förut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Över 100k som inte klarar 1080i? Nu snackar du dynga.
Jag kan gräva fram en projektor som klarar 1080p för runt 100k på några sekunder.

Säker på att det inte finns på hemsidan? Är bergsäker på att den var med där förut.
Sök lite på google efter den, hittade många intressanta artiklar om den förut.

Titta själv istället.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/504658/d...

1366X768 pixlar är inte = med 1080

Sedan kan du inte jämföra TV med projektor

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

haha, den väger typ 1kg mer än mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Titta själv istället.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/504658/d...

1366X768 pixlar är inte = med 1080

Sedan kan du inte jämföra TV med projektor

http://www.cnet.com/4831-11405_1-6412231.html

Visserligen en annan modell på bilden.
Men en Panasonic plasma, 65", 1080p, 10 000$.

http://www.physorg.com/news6060.html

Här har vi den modellen, så visst existerar den.

Och projektorer brukar vara dyrare när det gäller ny teknik, så varför skulle man inte kunna göra det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Blir bara bättre och bättre det här.

40" Hmm...

*tar fram tumstocken*

Edit:

Sando, går du på universitet borde du inte ha nått problem att hitta ett välbetalt sommarjobb.

Nä, jag går i gymnasiet nu men det blir universitet efteråt Antingen Åbo (enda alternativet om man vill studera på svenska i Finland) eller så åker jag till Umeå och terroriserar er svenskar Hur som helst så borde LCD ha sjunkt rejält i pris om ca 2 år... Projektor skulle vara nice det med...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
http://www.cnet.com/4831-11405_1-6412231.html

Visserligen en annan modell på bilden.
Men en Panasonic plasma, 65", 1080p, 10 000$.

http://www.physorg.com/news6060.html

Här har vi den modellen, så visst existerar den.

Och projektorer brukar vara dyrare när det gäller ny teknik, så varför skulle man inte kunna göra det?

Jag ville ha en länk där man kan köpa den, inte där det står att den finns...
Är modellen inte i affärerna så är PS3s maxupplösning fortfarande rätt långt borta.
Och det är väl 10k dollar utan moms/tull, i sverige lär TVn gå på över 100k.
Så tyvärr, du har inte vunnit än...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag ville ha en länk där man kan köpa den, inte där det står att den finns...
Är modellen inte i affärerna så är PS3s maxupplösning fortfarande rätt långt borta.
Och det är väl 10k dollar utan moms/tull, i sverige lär TVn gå på över 100k.
Så tyvärr, du har inte vunnit än...

Eftersom att den lanserades i japan i november så tar det nog någon månad innan den kommer hit, och jag har inte lust att gräva bland massa japanska affärer.

Beror helt på när den kommer, skulle den komma nu skulle den säkert landa på ca 100 000, men den kommer nog som sagt inte på någon månad.

Vunnit? Det diskuteras, det tävlas inte.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är konstigt att lillebror kostar över 128k och att denna som har bättre upplösning skulle kosta mindre. det stämmer inte riktigt för mig båda är från oktober/november-05.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag tycker det är konstigt att lillebror kostar över 128k och att denna som har bättre upplösning skulle kosta mindre. det stämmer inte riktigt för mig båda är från oktober/november-05.

Visst är det lite skumt, men det verkar ju helt klart vara sant iallafall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Visst är det lite skumt, men det verkar ju helt klart vara sant iallafall.

Tror jag inte förens den finns i sverige det blir alltid dyrare när det kommer hit.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Modellen jag snackade om är PX, inte PV, och det är bara 65":aren som får 1080. Men det var då oklart om den skulle ta en proggresiv signal utifrån, dessutom blir den rätt dyr. Den jobbar med 1080p internt, men det är inte samma sak. Lämnade ingen källa, det var componentgrabbarna som spekulerade.

Men det var då, nu är det SED som gäller.

Lite färska news från grabbarna som knackar med killzone:

And as for the PS2 vs PS3 development question. I was chatting to Michiel(Killzones leetknackare...) and he was telling me how crazy-easy it was compared to the PS2 and how much quicker things have been going for them. I will take his word on that.

All I know is that the guys are quite excited about working on it and have come further faster than when they started on KZ1.

Seb Downie - Lead Tester - Guerrilla Games

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Kanske är så att de sänker priset rätt hård på lillebror när storebror kommer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Kanske är så att de sänker priset rätt hård på lillebror när storebror kommer?

Man får hoppas det! PS2 kostar ju nästan dubbelt så mycket som Xbox och GC här! (PS2 179€, Xbox 99€, Gamecube 79€)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Man får hoppas det! PS2 kostar ju nästan dubbelt så mycket som Xbox och GC här! (PS2 179€, Xbox 99€, Gamecube 79€)

Snackar de inte om bildskärmar nu? Vad har PS2s pris med saken att göra?

Annars kostar PS2 nånstans mellan 1100 och 1500 här medans xbox kostar mellan 1000 och 1300. Inte precis gigantiska skillnader. Det är väl isåfall GC som kostar mellan 600 och 800 som är rätt billig jämfört med de andra.

Hittade en nyhet om PS3s rykten om släppningen.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=14211

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
PLasma eller LCD?
Vad har den för upplösning?

Plasma. Givetvis är det en "äkta(eller ja, inte 720p)" HD-skärm, å jag avnjuter alla spel på den, funkar väldigt bra. Är en Samsung PS-42S5HX (1024x768).

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk

http://www.ps3land.com/news/article225.php

Jippi. Eller nåt. PS3 får turtles samtidigt som den nya filmen släpps.
Det lär väl locka massa jobbiga ungar om något.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Snackar de inte om bildskärmar nu? Vad har PS2s pris med saken att göra?

Annars kostar PS2 nånstans mellan 1100 och 1500 här medans xbox kostar mellan 1000 och 1300. Inte precis gigantiska skillnader. Det är väl isåfall GC som kostar mellan 600 och 800 som är rätt billig jämfört med de andra.

Hittade en nyhet om PS3s rykten om släppningen.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=14211

Hmm Jag trodde att han menade PS3 och PS2 Och priserna tog jag från en butik nära min skola

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum