Permalänk
Medlem

chippa xbox

jag ska chippa mitt xbox men jag vet inte vad jag behöver och vad man får tag på det eller vad det kostar.
och vem chippar det sen åt en och var hittar man sådanna som gör det.
det är väl fortfarnade lagligt om jag inte mins fel.
mvh maria

Visa signatur

m

Permalänk
Medlem

Chippa ar aldrig varit lagligt.. ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

det trodde jag efter som man kunde köpa chipp till xbox. vad har man det till för annars. vill gärna ha svar

Visa signatur

m

Permalänk
Medlem

Det är olagligt, men chip finns och dom går att köpa.
Det du behöver är lödninskit, lödningserfarenhet (kunna pilla lite och förstå lödscheman). Annars lämna in allt till någon som kan detta. det ivll säga x-box + chip.

jag har gjort det och det var inte så svårt faktiskt, använder SmartXX 2.0 chip (haloween edition)

Permalänk

Det är inte olagligt att chippa. Däremot är det olagligt att ladda ner och använda modfierade BIOS.

Permalänk
Medlem

SmartXX 2.0 chip är det ett bra chipp hur mycket rymmer ett sådant.
jag har sett en del men jag vet inte vilket man helst ska ha.

Visa signatur

m

Permalänk
Medlem

Vadå olagligt?

Det är väl för fan inte olagligt att chippa ett xbox.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

www.swemods.com <- Där finns SmartXX 2.0 Det är ett mycke bra chip för bra pris, Du kan betala en extra summa så installerar dom chippet åt dig

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

här är ett riktigt guldchip! http://www.swemods.com/catalog/product_info.php/cPath/2_18/pr... jag har versionen ICE, den som saknar lödningsfria saken, funkar väldans bra

Visa signatur