Permalänk
Medlem

Ritprogram

Hej min pappa ska börja skissa lite på en inredning till sin båt så han söker efter ett lätt ritprogram och helst på svenska.

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk

Om han inte har en ritbord så är faktiskt papper och penna enklare. Annars är ju Photoshop och Paint Shop Pro bra val.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

ja precis..är man inte avancerad så är det svårt att få d bra men iofs så blir beräkningarna klart mkt bättre

Permalänk
Medlem

om det är en ritning ni skall göra så skulle jag personligen använda mig av något cad program allternativ använda analogt papper

Permalänk
Medlem

AutoCad LT är enkelt för 2d ritningar.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Adobe Illustrator är fin att frihands rita med. Vem fasen ritar med photoshop? Är ju ett redigerings program.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Adobe Illustrator är fin att frihands rita med. Vem fasen ritar med photoshop? Är ju ett redigerings program.

Flera digitala artistera sketchar upp på papper och skannar sedan in det i Photoshop, därifrån använder de ritbord för att skapa fixa linjer, fokus etc etc.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk

sketshup är ju finfint till sånt. skaffa det

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

han så såhär att han vill kunna rita båten så att man ser den uppefrån och sen vill han fylla in med allt han ska ha i båten mm sen så tycker väll han att det skulle vara lättare med beräkningarna mm.

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo