Permalänk

Dators strömåtgång?

Vi ska anordna ett lan och behöver veta ungefär vad en sjysst speldator generellt drar i ström (watt, antar jag går bra, eller amphere).

Visa signatur

Bro!

Permalänk

vi kan väl säga 420w~ per dator, skärmen drar ju en del också... så man landar väl gissningsvis och för att vara på den säkra sidan på 500w per system

Permalänk
Medlem

200-250watt brukar vara normalt.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Min drar ca 130W när jag spelar. Testade med Flatout, kanske inte världens tyngsta spel men det borde ju va en hyfsat rättvisande mätning iallafall.

Då har jag ju "bara" en 3000+ och ett 6600 men men. Skärm ej inräknat men dom ligger väl ofta på 40-50W.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Re: [bråttom] Dators strömåtgång?

Citat:

Dreamhack:
Vi har dimensionerat så maximalt 8 datorer delar på ett 10A-uttag. Varje datorplats får utnyttja totalt 275W vid drift, dvs 1,25A. Lugn! Det som står på baksidan av din dator är maxeffekter, dvs vad säkringen i utrustningen tål. I praktiken drar utrustningen mindre än maxeffekten.

Nu säger jag inte att det är nån sanning, men det är ju ett mått som funkar iaf.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Hetzz: perfekt, då dimensionerar vi strömmen enligt de uppgifterna.

Tack allihopa !

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Tänk på att huvudsäkringarna på varje fas kan vara så små som 20 A, så se till att datorerna inte bara går på olika "småsäkringar" utan att du också sprider ut dem jämt mellan faserna. Summa: Använd ett trefasuttag och koppla allt från det, det är så jobbigt att springa runt och testa faser.

Visa signatur

NZXT H2, Intel Core i7 2600K, Zalman CNPS-9900 MAX, MSI P67A-C45,
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB, Sapphire Radeon HD 6950,
Crucial m4 SSD 128GB, Samsung Spinpoint F3 1TB, Corsair HX 650W