6800gt 5900 blev 4560 poäng

Permalänk

6800gt 5900 blev 4560 poäng

tja jag har ett överklockat 6800gt . jag tror att nvidia medvetet sänker prestandan på gfx kortet då de vill att man ska köpa nytt . visst alla spelen flyter på bra men förut fick jag 5900poäng 3dmark05 nu får jag bara fjuttiga 4500 poäng . det e galet . jag har testat olika klockningar men ingen ger vad kortet gav förut . mystiskt . är det ngn som har samma problem?

eller finns det ngn som kan hjälpa mig ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mitt FX5200 sjönk från 6k till 5k förut, i 3dmark01. Kan det ha något att göra med hur fragmenterad hårddisk man har?

Permalänk
Medlem

Re: 5900 blev 4560 poäng

Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
tja jag har ett överklockat 6800gt . jag tror att nvidia medvetet sänker prestandan på gfx kortet då de vill att man ska köpa nytt . visst alla spelen flyter på bra men förut fick jag 5900poäng 3dmark05 nu får jag bara fjuttiga 4500 poäng . det e galet . jag har testat olika klockningar men ingen ger vad kortet gav förut . mystiskt . är det ngn som har samma problem?

eller finns det ngn som kan hjälpa mig ?

har svårt att tro att nVidia skulle haxxa in sig i din dator, för att sabotera, så att du ska köpa nytt.
Förstår egentligen inte ens frågan... Men det är ivf INTE nVidia som ligger bakom det

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk

jo det är nvidia som ligger bakom det . då de vill att man uppdaterar drivrutinerna till grafikkortet . de haxar inte in sig i datorn de gör så att man lurar sig själv

Visa signatur
Permalänk

alltså såklart de sätter begränsningar på krot för att det skall tillhöra olika segment och prisklasser. GTO är ju ett sånt exempel (ATI iofs). Men då förändras ju inte prestandan med tiden. Det är ju självklart något som du har gjort annorlunda med din dator, medvetet eller omedvetet. Men om du inte märker någon skillnad någon annanstans än i 3dmark så spelar det väl ingen roll?

Permalänk

hmm mysko . tror fortfarande att det e de nya drivisarna

JAG FICK IALLA FALL 6540 I CPU SCORE !

Visa signatur
Permalänk

Grafikkortet kanske börjar ge upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
jo det är nvidia som ligger bakom det . då de vill att man uppdaterar drivrutinerna till grafikkortet . de haxar inte in sig i datorn de gör så att man lurar sig själv

Du har FEL... Att nVidia skulle ge sämre prestanda med sina nya drivrutiner är rent skitsnack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
alltså såklart de sätter begränsningar på krot för att det skall tillhöra olika segment och prisklasser. GTO är ju ett sånt exempel (ATI iofs). Men då förändras ju inte prestandan med tiden. Det är ju självklart något som du har gjort annorlunda med din dator, medvetet eller omedvetet. Men om du inte märker någon skillnad någon annanstans än i 3dmark så spelar det väl ingen roll?

Du snackar om en annan sak... Sinner menar att företagen med tiden skulle ge ut nya drivrutiner med sämre prestanda, inte att dom säljs med viss prestanda i olika segment.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Avstängd

Ja skulle mer tro att din Windows installation inte är så frisk längre. Har själv råkat ut för sånt och de har ja löst genom att installera om Windows. Efter en backup på viktiga filer och sånt och sen en formatering såklart. Sen kan du direkt efter installation av alla drivrutiner köra lite tester och se vad du får!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

aaah det e iofs sant , har haft samma windows i över 1 år nu

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Prova samtidigt lite olika drivar för att jämföra prestandan bara. Får du sämre 3DMarks iaf efter installationen så är nog ditt grafikkort på väg ner men eftersom du har suttit med Windows så länge utan ominstallation så skall de nog inte vara några problem.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.