Permalänk
Medlem

Tips till ny ägare av en bärbar?

Har precis beställt en Zepto Znote 4315 med följande spec:

1.86 GHz Intel® P-M 750 2MB Cache
80 GB 5400 Omdr 8 MB Cache Hitachi
1024MB PC3200 minne
ATI Radeon Mobillity X600 128MB grafikkort
DVD-RW Dual layer.

Som ny ägare av en bärbar undrar jag om det är något extra jag borde införskaffa, tillbehöver alltså? Jag köpte mig en trådlös router med switch när jag ändå höll på. Väska har jag börjat leta efter. Något mer?

Sedan om det finns några ägare av 4315 där ute som har några datorspecifika tips, skulle det också uppskattas, om drivrutiner el dyl.

Permalänk
Medlem

Extern mus är alltid härligt. Om du knappar mkt siffor och exel så är nog en extern numpad att föredra. USB-hubb om du har mkt tillbehör. Extern hdd om du tex jobbar mkt med dv-kamera osv.

Du kommer att märka!

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

En väska att bära runt den i är ju alltid trevligt.
Va de gäller drivrutiner så finns de mesta på ftp://zepto.dk .

Permalänk
Medlem

Billaddare har jag till min. Alltid bra om man ska ut och åka långt och får tråkigt på vägen :).

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk
Medlem

Högtalare, laptoparnas har en tendens att inte ha tillräckligt med kräm

Själv harjag trådlös router, sladdlös mus och tangentbord, högtalare, väska, tv-outsladd, extern hdd och snart en hemmagjord laptopkylare...

Finns alltid saker att köpa till, beror på hur mycket du vill lgga och vad du behöver hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101 och snart en hemmagjord laptopkylare..

Och hur har du tänkt dig bygga en sådan om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrNo
Och hur har du tänkt dig bygga en sådan om man får fråga?

Har uppe en tråd som heter laptopkylare här på swe, där kan du se hur jag har tänkt mig hur den ska se ut (dock inga bilder än, bara ideér och tips från övriga medlemmar här)

Permalänk
Medlem

ska kolla up det.

Själv är jag sugen på en sån här men hittar inte någon svensk återförsäljare

http://www.nexustek.nl/tdd3000.htm

Permalänk
Medlem

Den verkade rätt häftig faktiskt, fast basmåtten på min laptop är 38x33 +/- 2mm

Så den hade inte funkat för mig...

Permalänk
Medlem

I min datorväska ligger det allt som oftast några pack med våt & torr putsduk för LCD-skärm, en mikrofiberduk från clas ohlson, ett USB-minne och oftast också en nätverkskabel på några meter. Jag borde dock köpa en kabel som har skydd som går över de där låsflärparna på kontakterna.

En liten återanvänd 10 eller 25-skivors spindel med några tomma cdr och dvdr kan också vara bra att ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag borde dock köpa en kabel som har skydd som går över de där låsflärparna på kontakterna.

Två stycken tandborstfodral av denna typ?