Permalänk
Medlem

SuperPi För Dual Core? (X2)

Någon som vet om det finns någon patch eller liknande för SuperPi till x2 (dual core) ? .. för det kan inte stämma att jag som har en AMD 3800+ Dual Core får 46 sek, när min kompis med en AMD 3700+ Sigle Core får 30 sek..

Någon som har nått förslag?

Visa signatur

Processor: Intel Core 2 QUAD Q6600 ||| Moderkort Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 ||| Grafikkort XFX GeForce 8800GTS 320MB ||| Internminne: OCZ Reaper HPC 2GB ||| Lagringsutrymme: 200+200+200+74 GB

Permalänk

Han kanske har bättre timings på minnena?!:D

Permalänk
Medlem

Han har samma sorts minne och båda kör i dual channel :S

Visa signatur

Processor: Intel Core 2 QUAD Q6600 ||| Moderkort Gigabyte GA-P35-DS4 iP35 ||| Grafikkort XFX GeForce 8800GTS 320MB ||| Internminne: OCZ Reaper HPC 2GB ||| Lagringsutrymme: 200+200+200+74 GB

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag får 42 sekunder på stock med min. I x64 dock, kanske diffar lite.

Annars kan du ju tävla mot din polare om hur snabbt han kan få 2xSuperPI att räkna

edit: Läste igen nu, alltså, 30 sekunder är ju ruskigt snabbt om han kör på orginal mhz... kan det verkligen stämma?

Visa signatur
Permalänk

Hehehe... Det var lite oscysst tävling det där ju!

Permalänk

Antagligen jobbar väl bara ena kärnan på din 3800+ som har lägre klock än en 3700+

Men skulle super pi stödja dualcore skulle du piska.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Vill minnas att jag får 42 sekunder på stock med min. I x64 dock, kanske diffar lite.

Annars kan du ju tävla mot din polare om hur snabbt han kan få 2xSuperPI att räkna

edit: Läste igen nu, alltså, 30 sekunder är ju ruskigt snabbt om han kör på orginal mhz... kan det verkligen stämma?

[/QUOTE

Nee stämmer inte , han måste köra klockat med den tiden.

Visa signatur

Msi p67a-c45 / i5 2500k + Nh-d14 / 2x4096 corsair xms 1.5v / Msi 560 ti oc + Thermalright shaman / Corsair hx 650W

Permalänk
Medlem

30 sekunder med den precessorn är ruskigt bra... Det kan inte stämma om han kör orginal clock...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Så här presterar en helt standard 3700+ på en halvslaskig XP-install:

Under 30sekunder går med lite klock. Har varit nere i 29sekunder med boxkylaren.

Permalänk
Medlem

Japp 30 sek utan överklockning är omöjligt

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

När du nu förlorade denna lilla "tävling".
Ta kopia på SuperPI mappen så ni har 2st att köra samtidigt.
Du vinner , tro mig

Permalänk
Medlem

30 sek låter lite för bra för att vara sant. Med min 3000+ i 2.25GHz, dvs högre klock än hans 3700+ så får jag 38sek. 8 Sekunder är mycket i superPI, för mycket för att det ska vara rimligt i det här fallet.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.