3D Mark 2005 inställningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
riva tuner vet jag vad det är men ja mena att man kan mixtra med inställningar i 3Dm. för o nå högre poäng speciellt om man inte överklockar

Varför skulle man göra det ?
förstår inte vitsen ? Den enda som poängen betyder något för, är ju dig själv.
Och du vet ju om du fuskat eller inte....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

så använda bilinear ingen dts(DST) ja nåt sånmt iaf. och post processing är det fusk?

varför allt för att nå högsta möjliga poäng inte sant??

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

CPU test är helt onödigt.. du kan kryssa av dem om du nu kan.. det är inte roligt att kolla på testerna i 1 - 3 fps.. och så kommer poängen inte med..

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk
Medlem

Testade lite klockning och kom upp i 8491p från 7783p oklockat
Vet dock ej hur mycket man vågar klocka hehe

Visa signatur

~~ Athlon64 Dual-Core 4400+ ~~ Asus Extreme 7800GTX ~~ 2 GB RAM ~~
3Dmark: 05 / 06

Permalänk

BADBOLLEN !! Deltavärde? Vad menar du?Vilka Klock freq. borde mitt Gainward 7800GT klara?

Permalänk
Medlem

Det där är så avancerat så jag knappt förstår det själv

Läs här så kommer du nog förstå;
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=72638&pa...

Läs den tråden så blir du nog klokare!

Permalänk

NÄ!! Jag blev inte klokare utav detta!!??Börjar bli lite avancerat men hade varit kul att testa om det nu ger effekt! Var kan man ställa in Delta??
Hittar inget i RivaTuner,Har bara 2D,Low performance 3D och High Performance 3D men Low Perf.3D kan jag inte ställa in!!

Permalänk
Medlem

Du måste flasha om ditt bios på grafikkortet, du modifierar bioset i ett program som heter nibitor.

Permalänk

Skulle du kunna förklara eller skicka en läk där det förklaras?!?!(Hur jag går tillväga)

Permalänk
Medlem

Sämst prolle här och 8100 poäng

Visa signatur